Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 02.05.2024, 07:22
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [13]
Середня школа [10]
Старша школа [2]
Психодіагностика батьків [5]
Рекомендації, поради психолога [66]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Файли » Батьківський всеобуч » Рекомендації, поради психолога

Діти в Інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі
02.03.2017, 14:00

ЕКСПЕРТИ РЕКОМЕНДУЮТЬ:

ПОРАДИ З ІНТЕРНЕТ-БЕЗПЕКИ

Як захистити дитину

Загальні поради

• не встановлюйте комп’ютер у кімнаті дитини. найкраще віддати перевагу розташуванню комп’ютера у кімнаті загального користування, так буде легше здійснювати контроль за діяльністю дитини в інтернеті та обмежувати час її перебування за комп’ютером.

• нормуйте час перебування дитини за комп’ютером, не дозволяйте дитині довго засиджуватися за комп’ютером перед сном і вночі.

• використовуйте програмне забезпечення, що відключає ПК після закінчення визначеного часу (Time-Scout), якщо дитина багато часу проводить за комп’ютером, вона не отримує необхідних навичок для повноцінного розвитку, потрібних їй у реальному житті.

• Пам’ятайте - надмірне спілкування у Мережі може спричинити кіберкомунікативну залежність, а захоплення комп’ютерними іграми – перерости в ігроманію, тому у дитини мають бути альтернативні інтереси та обов’язки (наприклад, догляд за тваринами, поливання кві-тів, прибирання своєї кімнати та ін.).

Онлайн-ігри

• Уважно спостерігайте за тим, чим займається ваша дитина і слідкуйте за іграми, в які вона грає. Рольові ігри справляють найбільш сильний вплив на психіку, надмірне захоплення рольовими іграми може негативно позначитися на формуванні особистості дитини, її соціализації та рольовій ідентифікації, тому не дозволяйте їй тривалий час грати в одну гру.

• якщо дитина любить грати в комп’ютерні ігри, можна запропонувати їй цікаві навчальні та розвиваючі програми. У випадку, коли інтерес дитини зосереджено на рольових іграх, можна привабити її участю в шкільних театральних виставах або психологічних тренінгах для підлітків.

• коли дитина продовжує надмірно захоплюватися комп’ютерними іграми та інтернетом і ви не взмозі самостійно впоратися з проблемою, зверніться до спеціаліста-психолога.

Безпека і правила поведінки в Мережі мають формуватися з урахуванням віку і психологічних особливостей дітей. Відсутність вольового та емоційного контролю, імпульсивність поведінки властиві дітям. Чим молодший вік, тим більше уваги слід приділяти спільному використанню інтернету. З підвищенням рівня самоконтролю дитини поступово знижується потреба в батьківському контролі.

 

Якщо вашій дитині від 5 до 7 років

У дошкільному віці найважливішою потребою дитини є спілкування, завдяки якому вона засвоює соціальний досвід. Стосунки з дорослими та однолітками формують особистість. Спілкування відіграє важливу роль у житті дитини, адже саме так вона набуває досвід співпраці, взаєморозуміння і формує повагу до інших людей.

Потреба в зовнішніх враженнях сприяє розвитку пізнавальних здібностей та уяви. Діти цього віку намагаються виявляти самостійність і розширювати знання про оточуючий світ. Задаючи нескінченні питання, дитина, перш за все, хоче чути відповіді на них. Неуважне ставлення з боку дорослих може стати причиною появи впертості, неслухання і негативізму. Тому якщо ви не хочете, щоб важливу інформацію дитина дізналася з неперевірених джерел (у тому числі, з інтернету), приділяйте більше уваги своїй дитині.

Провідною діяльністю дошкільників є гра. Саме тому діти дуже люблять грати, зокрема, в комп’ютерні ігри. Незважаючи на користь ігор, особливо розви-вальних та навчальних, слід пам’ятати, що частка розважальних ігор у житті дитини не повинна превалювати, оскільки це може викликати нерівномірність розвитку, затримку формування готовності до навчання і навіть спричинити комп’ютерну залежність.

У дошкільному віці дитина засвоює правила поведінки і вчиться оцінювати власні вчинки та дії оточуючих крізь призму моральних норм, що фор-муються у спілкуванні з дорослими. Саме цей період є найважливішим для навчання правилам поведінки і безпеки в Мережі. При цьому слід пам’ятати, що, незважаючи на знання певних правил, діти можуть порушувати їх, тому необхідність батьківського контролю для дітей молодшого віку дуже висока.

Маленькі діти повинні виходити в інтернет лише під наглядом дорослих ще й тому, що їм потрібна допомога в навігації під час пошуку сайтів і при спілкуванні.

Для підвищення онлайн безпеки Вашої дитини:

• Створіть список вибраного з адресами перевірених сайтів.

• Навчіть дитину правилам конфіденційності і поведінки в Мережі.

• Роз’ясніть дитині те, для чого і як правильно створювати ніки. Придумайте разом з дити-ною нік, у якому не міститься особиста інформація про неї, і безпечний пароль.

• Розкажіть дитині, що в Мережі люди можуть видавати себе за кого завгодно, тому слід ставитися обережно до нових віртуальних знайомих і в жодному разі не повідомляти їм будь-яку особисту інформацію.

• Використовуйте пошукові сервіси, призначені спеціально для дітей.

• Створіть спеціальне робоче середовище для дитини з обмеженим списком дозволених сайтів.

• Використовуйте спеціальне сучасне програмне забезпечення для контролю ресурсів, що відвідує ваша дитина.

• Користуйтесь програмами батьківського контролю.

• Користуйтесь інформаційними фільтрами.

• Використовуйте засоби блокування небажаного контенту.

• Застосовуйте функції блокування вікон, що вспливають.

• Виключіть можливість використання дитиною служб миттєвого обміну повідомленнями, електронної пошти та чатів.

• Не дозволяйте дитині користуватися голосовими службами для взаємодії з товаришами по мережевим іграм.

• Навчайте дитину відрізняти правду від брехні.

• Проявляйте зацікавленість до віртуального життя дитини і не ігнорируйте запитання, що вона ставить, якщо не знаєте відповідей на якісь запитання, можете спільно пошукати їх в інтернеті.

• Хваліть дитину, якщо вона чинить правильно, і спокійно роз’яснюйте, що потрібно робити і як себе вести, якщо вона помиляється.

• Довірливі стосунки дозволять вам вжити своєчасних заходів у випадку виникнення ситуації, що загрожує безпеці вашої дитини.

 

Якщо вашій дитині від 8 до 10 років

У молодших школярів зберігається висока потреба в грі, русі та в зовнішніх враженнях. Саме остання є основною рушійною силою, завдяки якій виникають нові потреби: в оволодінні знаннями, вміннями та навичками.

Діти цього віку прагнуть самостійно досліджувати навколишній світ, задовольняючи інтерес до пізнання, зокрема і за допомогою інтернету.

У молодшому шкільному віці розвиваються мотиви поведінки, моральну складову яких формують ідеали. В якості таких ідеалів виступають герої фільмів, книг, ігор. Характерною особливістю наслідування є копіювання зовнішнього боку вчинків героїв, оскільки, незважаючи на правильний аналіз змісту цих вчинків, дитина може не співвідносити їх з власною поведінкою.

Контроль за діяльністю дитини в інтернеті має бути досить високим.

Основним видом діяльності у молодших школярів є учбова діяльність, головним авторитетом в якій виступає педагог. До десяти років на перший план виходять стосунки з товаришами та однокласниками, що підкріплюються моральною оцінкою їх поведінки. Створюються угруповання, що об’єднують дітей за інтересами. Спілкування в інтернеті стає для них важливим і сприяє соціалізації. Зазнає змін й емоційно-вольова сфера дитини, починають розви-ватися інтелектуальні та естетичні почуття. У віковий період 8-10 років особливий інтерес викликають рольові та логічні ігри, а також ігри, що мають характер змагання. У цьому віці дитина легше засвоює складний навчальний матеріал. Допомогти тут може використання навчальних і розвиваючих програм.

Задля безпеки Вашої дитини:

• Розташовуйте комп’ютер у загальній кімнаті, щоб легше здійснювати контроль щодо поводження дитини з комп’ютером.

• Користуйтесь програмами батьківського контролю.

• Вживайте спеціальне сучасне програмне забезпечення для контролю ресурсів, що відвідує ваша дитина.

• Використовуйте інформаційні фільтри.

• Застосовуйте засоби блокування небажаного контенту.

• Застосовуйте функції блокування вікон, що вспливають.

• Встановіть програму, що обмежує час роботи за комп’ютером.

• Створіть профілі для всіх членів сім’ї за допомогою служби сімейної безпеки.

• Створіть список вибраного з адресами перевірених сайтів.

• Проконтролюйте нік дитини, щоб виключити наявність у ньому особистої інформації та роз’ясніть, що в інтернет-просторі перебувають люди, які можуть використати особисті дані проти неї,  навчіть дитину вигадувати безпечний пароль і поясніть, що це дозволить їй захистити власну інформацію.

• Навчіть дитину правилам конфіденційності та поведінки в мережі і необхідності їх самостійного дотримання, оскільки діти цього віку вже можуть відвідувати інтернет у школі або у знайомих, де безпосередній контроль дорослих може бути відсутнім.

• Заходьте в інтернет разом з дитиною та навчайте її практичному застосуванню отриманих знань з безпеки в Мережі.

• Використовуйте пошукові сервіси, призначені для дітей.

• Розповідайте дитині, що в Мережі досить часто знаходяться не ті особи, за яких вони себе видають, тому не слід довіряти новим знайомим, не можна повідомляти їм будь-яку особсту інформацію, в жодному разі не можна зустрічатися з ними у реальному житті.

• Не дозволяйте дитині користуватися голосовими службами для взаємодії з мережевими ігроками.

• Якщо дитина спілкується в чатах і користується службами миттєвого обміну повідомлен-нями, розкажіть їй про те, які небезпеки очікують на неї, якщо вона не буде дотримуватися правил безпеки. намагайтесь контролювати спілкування вашої дитини під час користування подібними службами.

• При зустрічі з гриферами навчіть дітей дотримуватися таких правил: ігнорувати атаки кібер-хуліганів, створити замкнену ділянку ігрового простору, змінити параметри гри та віддавати перевагу іграм з суворими правилами і функціями блокування небажаних пові-домлень. якщо ці методи не допоможуть, краще на деякий час змінити гру та повідомити адміністрацію сайта про кібер-хулиганів.

• Розкажіть дитині про ризики, які вона може зустріти у віртуальному просторі, зокрема про віруси.

• Обмежуйте час перебування вашої дитини за комп’ютером.

• Виявляйте зацікавленість до віртуального життя вашої дитини та не ігнорируйте питання, що від неї надходять. У випадку, коли ви не знаєте відповіді, спробуйте разом з дитиною відшукати її в інтернеті.

• Привчайте дитину ділитися з вами враженнями про відвідання інтернету та розповідати вам про все, що викликало у неї хвилювання.

• Хваліть дитину, якщо вона вчиняє правильно, а якщо вона помилилася - спокійно поясніть, що потрібно робити і як себе поводити.

• Створіть альтернативні інтереси та обов’язки для вашої дитини:

– відвідання гуртків за інтересами або спортивної секції;

– хобі;

– прибирання своєї кімнати;

– догляд за тваринами чи домашніми рослинами;

– допомога молодшим у виконанні домашніх завдань і т.ін.

• довірливі стосунки допоможуть вам вжити своєчасних заходів у випадку виникнення си-туації, що загрожує безпеці дитини.

 

Якщо вашій дитині від 11 до 14 років

Підлітковий період є перехідним: відбувається біологічне та статеве дозрівання організму, психічний розвиток, виникає новий рівень самосвідомості, відбувається соціалі-зація особистості.

Діти молодшого підліткового віку відрізняються гарним засвоєнням інформації, з цікавістю досліджують простір Мережі. Мотивами, що домінують у поведінці дітей даного віку, є: намагання до самостійності і визнання товарищів, розширення власних прав, бажання зайняти гідне місце в групі однолітків. Особливої ролі починає набувати самооцінка особистості. Відбувається формування власної ієрархії цінностей.

У даний період особливу зацікавленість викликають інтернет-ресурси, що дають змогу підлітку спілкуватися з реальними та віртуальними знайомими, а також розважальні і навчальні ресурси Мережі. Діти періоду дорослішання вже мають знання про те, яка саме інформація міститься в інтернет-просторі та нерідко намагаються дослідити ці ресурси в обхід заборонам батьків.

Прагнення до дослідження інтернету та надто суворий контроль з боку до-рослих можуть викликати негативну реакцію дитини і стати причиною прихо-вування її діяльності в інтернет-просторі.

Діти 11-14 років потребують контролю батьків, але вже виявляють самостій-ність, тому дуже важливо навчити їх комп’ютерній грамотності та правилам безпечної роботи в Мережі, оскільки вони можуть входити в інтернет у школі, інтернет-кафе чи в товаришів, де зовнішній контроль відсутній. Необхідно розвивати внутрішній контроль дитини і привчати її до відповідальної поведінки в Мережі з метою особистої безпеки.

• Не разміщуйте комп’ютер в ізольованій кімнаті, якщо ви розташуєте його в загальній кімнаті, легше буде контролювати поведінку дитини за комп’ютером.

• Створіть профілі для всіх членів родини, які користуються інтернетом із застосуванням служби сімейної безпеки.

• Утворіть список вибраного з адресами перевірених сайтів.

• Створіть для дитини обліковий запис з обмеженими користувальними правами.

• Навчіть дитину правилам конфіденційності та поведінки в Мережі.

• Створіть сімейні правила безпеки і розкажіть, чому їх слід дотримуватися.

• Привчіть дитину з повагою ставитися до людей, яких вона зустрічає в інтернеті.

• Поясніть дитині, що її нік не має містити про неї особистої інформації.

• Навчіть дитину вигадувати безпечні паролі та поясніть, що це дозвлить їй захистити власну інформацію й підвищіть безпеку.

• Розкажіть дитині про ризики, які вона може зазнати виходячи в інтернет-простір, зокрема про віруси та програми-шпигуни.

• Поясніть, що в інтернеті, крім звичайних людей, можуть знаходитися авантюристи та злочинці, які здатні використати її особисті дані для злочинних дій.

• Розкажіть дитині, що зустрічатися з віртуальними знайомими в оффлайні може бути небезпечним.

• Навчіть дитину розповідати вам про своїх знайомих у Мережі та обговорюйте з нею питання, що її зацікавили.

• Використовуйте спеціальне програмне забезпечення для контролю ресурсів, які відвідує дитина.

• Встановіть програму батьківського контролю.

• Використовуйте засоби блокування небажаного контенту. Застосовуйте функції блокування вікон, що вспливають.

• Обов’язково застосовуйте програми фільтрації веб-контенту.

• Встановіть програму, що обмежує час роботи на комп’ютері.

• Склавши довірливі, дружні стосунки з дитиною, ви зможете краще контролювати її активність у Мережі, підвищівши, тим самим, рівень її безпеки.

 

Якщо вашій дитині від 15 до 18 років

У цьому віці підліткам властива емоційна нестійкість, підвищена вразливість, необ’єктивне сприйняття дійсності, вони схильні до ідеалізації почуттів дружби, любові та стосунків. Для осіб цього віку характерні переживання, пов’язані з власною зовнішністю, прийняттям їх однолітками, визнанням оточуючими їх здібностей і вмінь. Зміни в поведінці викликані гормональною перебудовою організму та психологічними змінами, прагненням до самопізнання, самоствердження і самостійності. Криза інтересів є схожою та суттєвою проблемою підліткового віку. Дитина по-новому починає дивитися на навколишнє – предмети, явища, людей, світ у цілому. Відкриття нових сторін речей і процесів ви-кликає нові потреби, мотиви, бажання, інтереси, цінності.

Підлітки шукають себе, тому нерідко страждають від почуття самотності і не відчувають себе членами суспільства. Слід відзначити, що пошук власного кола спілкування підлітком йде паралельно його психологічному відокрем-ленню від батьків. У кіберпросторі вони задовольняють свою потребу в спіл-куванні і знаходять друзів. Підлітки 15-18 років технічно освічені та добре орієнтуються в інтернеті. Незважаючи на самостійність і незалежність, вони все ж потребують нагадування про необхідність дотримання правил поведінки в Мережі та заходах безпеки.

• Комп’ютер слід розташовувати в кімнаті загального користування.

• Розкажіть дитині про правила конфіденційності і поведінки в Мережі та її особисту відповідальність.

• Повідомте про ризики, яких вона може зазнати, відвідуючи інтернет.

• Дитина має вміти орієнтуватися у просторі Мережі, правильно користуватися пошуковими сервісами, відсіювати небажані електронні повідомлення і за жодних обставин не надавати про себе в Мережу особисту інформацію.

• Навчіть, як правильно себе поводити у випадках зустрічі з шахрайством та іншими фак-тами порушення закону.

• Привчіть поважати авторські права інших людей.

• Поясніть, що скачуючи з інтернету файли аудіо-, відео- або текстового форматів, вона може не тільки порушити закон, а й завантажити вірус чи програму-шпигуна на власний комп’ютер.

• Створіть сімейні правила безпеки і роз’ясніть причини необхідності дотримання встанов-лених внутрішніх правил.

• Виявляйте інтерес до віртуального життя дитини, обговорюйте з нею її інтернет-враження та цікавтеся знайомими з Мережі.

• Обговорюйте з дитиною питання здорових статевих стосунків і сексу. Це дасть можливість дещо послабити її цікавість і підготувати до правильної реакції, якщо вона випадково потрапить на ресурси з дорослим змістом.

• Розкажіть дитині про ризики спілкування у приватному режимі.

• Навчіть дитину уважно ставитися до інформації, яку вона отримує з інтернету, щоб вона вміла відрізняти правду від брехні.

• Розповідайте про різноманітні способи перевірки інформації.

• Наполягайте на відвіданні модеруємих ресурсів інтернету.

• Привчіть дитину не зустрічатися зі знайомими по Мережі в оффлайні, а якщо така про-блема все ж таки виникне, проконтролюйте її нові контакти.

• Навчіть дитину радитися з вами перш ніж здійснити покупку через інтернет.

• Намагайтесь бути ознайомленими з сайтами, які відвідує ваша дитина. Це надасть можливість здійснювати певний контроль за діяльністю дитини в Мережі та зменшить вірогідність потрапляння до інтернету особистої інформації про неї та її близьких

 

Діти в інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі

Категорія: Рекомендації, поради психолога | Додав: annapodus | Теги: Безпечний Інтернет
Переглядів: 430 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz