- Педагогічна готовність:
- навички читання
- навички лічби
- навички письма
- навички малювання
- звукова культура мовлення (чисте мовлення)
- уміння розгорнуто відповідати на запитання
- великий словниковий запас
- загальна обізнаність
- Інтелектуальна готовність:
- диференційованість сприймання (спостережливість)
- розвинена уява
- уміння орієнтуватись у просторі й часі
- розвинене наочно-образне мислення (уміння виділяти суттєве в явищах навколишнього середовища, уміння порівнювати їх, бачити їх подібність та відмінність)
- розвинена регулююча функція мови, уміння виконувати словесні інструкції
- розвинена дрібна моторика (володіння олівцем, ножицями, навички малювання)
- добра пам’ять
- інтелектуальна активність (уміння перетворити навчальне завдання на самостійну мету діяльності)
- передумова абстрактно-логічного мислення (здатність розуміти символи, формулювати запитання, самостійно розмірковувати, знаходити причини явищ, робити прості висновки)
- Мотиваційна готовність:
- вираження пізнавальних процесів
- намагання засвоїти роль школяра (бажання ходити до школи), приймати системи вимог, які ставить школа і вчитель.
- Емоційно-вольова готовність:
- уміння керувати своєю поведінкою
- збереження працездатності протягом навчального дня
- емоційна стійкість (регуляція емоцій)
- довільна регуляція уваги (її концентрація, стійкість, переключення)
- уміння стримувати свої імпульси (наприклад, не перебивати інших під час розмови)
- уміння продовжувати дію, докладаючи до цього вольові зусилля
- Комунікативна готовність:
- бажання спілкуватися з дорослими та дітьми
- уміння встановлювати контакти з учителем
- збереження відчуття дистанції
- здатність до особистого контакту з дорослими (на противагу ситуативному)
- уміння встановлювати контакт з однолітками
- уміння виконувати роботу разом
- уміння підтримувати рівноправні стосунки з однолітками.
|