Розвиток дрібної моторики перебуває у тісному зв’язку з розвитком мовлення й мислення дитини. Тому бажано щодня робити якісь вправи: катати по черзі кожним пальцем камінчики, дрібні намистинки, кульки; розминати пальцями пластилін; стискати й розтискати кулачки, при цьому можна уявляти, начебто кулачок – пуп’янок квітки (уранці він прокинувся й розкрився, а ввечері заснув – закрився, сховався); робити м’які кулачки, які можна легко розтиснути й у які дорослий може просунути свої пальці, і міцні, які не розтиснеш; двома пальцями руки (указівним і середнім) “ходити” по столі: спочатку повільно, начебто хтось крадеться, а потім швидко, начебто бігти (вправа проводиться спочатку лівою, а потім правою рукою); показувати окремо тільки один палець – указівний, потім два – указівний і середній, далі три, чотири і п’ять, показувати тільки один великий палець окремо; тарабанити всіма пальцями обох рук по столі; махати в повітрі тільки пальцями; кистями рук робити “ліхтарики”; плескати в долоні тихо й голосно в різному темпі; збирати всі пальчики в пучку, нанизувати великі гудзики, намистинки, кульки на нитку; намотувати тонкий дріт у кольоровій обмотці на котушку, на власний палець; зав’язувати вузли на товстій мотузці, шнурівці; застібати гудзики, гачки, блискавки, кнопки, замочки, закручувати кришки, заводити механічні іграшки ключиком.
Корисні такі види діяльності, як образотворча, конструктивна.
|