Рекомендації психолога батькам щодо розвитку пізнавальної сфери дітей
30.04.2016, 20:04
У кожне заняття включайте вправи, ігри на розвиток уваги, широко представлені в літературі для педагогів і батьків.
Включайте в заняття завдання, що потребують тривалого зосередження: намалювати місто, побудувати складний міст, прослухати і переказати казку тощо.
Частіше пропонуйте дітям, особливо з низьким показником розвитку уваги, вправи: у газеті, у старій книзі на одній зі сторінок закреслювати олівцем усі букви “а”, намагаючись не пропускати їх (завдання поступово можна ускладнити, попросивши дитину закреслити всі букви “а”, обвести у кружечок усі букви “к”, підкреслити усі букви “о”).
Використовуйте дидактичні ігри з чітко вираженими правилами.
Регулярно включайте дітей у виконання завдань за попередньо розробленим планом дій: можна виконувати будівлі з конструкторів, малюнки, орнаменти, аплікації, вироби, форму яких ви задаєте словесно або за допомогою схеми.
Тренуйте дітей у переказі розповідей, казок за схематичним планом, складеним вами.
Пропонуйте дітям: повторювати слова, цифри, речення, сказані вами; незакінчені фрази, які потрібно закінчити; запитання, на які необхідно відповісти, заохочуючи тих дітей, хто намагається частіше відповідати на них.
Учіть порівнювати, аналізувати зразок і результати своєї або чужої роботи, знаходити і виправляти помилки.
На уроках у школі від дітей буде потрібно швидке переключення уваги з одного виду діяльності на інший. Цю властивість уваги можна формувати за допомогою рухових вправ. Дитина повинна починати, виконувати й закінчувати свої дії за командою дорослого, швидко переходячи з одного виду рухів до іншого: стрибати, зупинятися, крокувати тощо.
Періодичне переключення з одного виду роботи на інший, багатогранна структура заняття, активна пізнавальна діяльність, формування операцій контролю і самоконтролю – такий підхід зробить заняття цікавим для дітей, що саме по собі сприятиме організації їхньої уваги.