Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Понеділок, 29.04.2024, 08:36
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [13]
Середня школа [10]
Старша школа [2]
Психодіагностика батьків [5]
Рекомендації, поради психолога [66]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Файли » Батьківський всеобуч » Середня школа

Батьківські збори 1
29.03.2016, 21:17

Якщо дитину підтримувати,

вона вчиться впевненості в собі.

Д.Нантьє.

         Період переходу молодших школярів до середньої ланки навчального закладу, як правило, пов’язаний із певними ускладненнями як для дитини, так і її батьків. Упродовж одного-трьох місяців відбувається процес адаптації, який не завжди позитивно позначається на успіхах дитини. дОпомагати дитині в цей період можуть насамперед батьки, за умов, що вони мають певні психолого-педагогічні знання з цього питання.

         Адаптація – процес і результат зникнення напруження, подолання. Якщо подолання бракує, то зупиняється і психічний розвиток. Отже, надмірне напруження й абсолютний комфорт призводять до зупинки у розвитку психіки, свідомості й мистецтва учіння.

         Шановні батьки! От і пройшли 4 роки навчання вашої дитини в початковій школі. Хвилюються діти, хвилюєтеся й ви. Це природно, адже вашу дитину чекають нові вчителі, нові предмети, нові взаємини з товаришами…

         Як уникнути зайвого хвилювання, як допомогти дитині “увійти” у підлітковий період без особливих стресів, ми і спробуємо обговорити з вами.

         Батьки повинні пам’ятати, що будь-які перехідні періоди в дітей висувають специфічні проблеми, що потребують особливої батьківської уваги. Умови навчання в середній школі висувають більш високі вимоги до інтелектуального й особистісного розвитку, до навчальних знань.

         Однак рівень розвитку дітей у цьому віці не однаковий: в одних він відповідає умовам успішного навчання, розвитку, а в інших ледь досягає припустимої межі. У зв’язку з цим у дітей можуть з’являтися різні труднощі. Це закономірно, адже діти вступають у новий період життя, коли закінчується шкільне дитинство і починається отроцтво.

         Що характеризує особливості психічного, особистісного розвитку дитини на межі цих вікових періодів?

         Відбуваються зміни у психіці дитини. Перебудовуються сформовані раніше життєві поняття. Шкільне навчання сприяє розвитку теоретичного мислення, у доступних цьому вікові формах. Завдяки розвитку нового рівня мислення відбувається перебудова всіх інших психічних процесів, тобто “пам’ять стає мислячою, а сприйняття – думаючим”.

         До початку підліткового віку навчальна діяльність утрачає своє основне значення у психічному розвитку дітей. Але продовжує бути оцінюваною, впливовою на інтелектуальну сферу розвитку.

         Якщо в початковій школі діти тільки знайомилися з навчальною діяльністю, то в середній – опановують основи самостійних форм роботи, більш активно розвиваються пізнавальна й інтелектуальна сфери. У цей період батькам потрібно допомогти дитині навчитися самостійних способів здобуття знань: уміння користуватися додатковою літературою, довідниками, словниками, навчальними відео- й аудіокасетами тощо.

         Батьки повинні бути готові до того, що, якщо не допомогти дитині в цей період, може відбутися зниження інтересу до навчання. Може з’явитися симптом “розчарування” школяра у своїй позиції, як учня (через невдачі у виконанні тих чи інших видів навчальних робіт), а також небажання виконувати навчальні завдання на уроках і особливо вдома, небажання відвідувати школу через невиконані уроки. А в результаті – виникнення конфліктів із учителями, батьками.

         Але це може не відбутись, якщо правильно пояснювати дитині, що з нею відбувається. А відбувається от що. У цей період діти починають виробляти свої власні погляди, зокрема й уявлення про цінності життя, а головне – про значущість навчання. Багато дітей бувають не готові відповісти собі на всі ці запитання. Тобто в дітей виникає “вакуум мотиву” навчання, що характеризується тим, що колишні уявлення дитини про навчання, цінності вже не влаштовують, а нові ще не вироблені, не усвідомились, не виникли. Тому на запитання: “А чи любиш ти вчитися?” – діти часто відповідають: “Не знаю…”

         Тому тут велика роль належить батькам, які повинні допомогти дітям сформувати певні поняття, мотиви навчання: “Для життя вчимося, а не для школи”; “Яким я стану – залежить тільки від мене”; “Я дорослішаю і це накладає на мене велику відповідальність за те, що відбувається навколо мене”.

         Формувати ці мотиви, поняття, цінності повинні значущі особистості для дитини (мама, тато, бабуся, дідусь…) за умови власного позитивного прикладу.

         Звичайно, якщо батьки неодноразово говоритимуть про важливість навчання, а самі при цьому років 5 не відкривали книжку, то тут уся розмова вестиметься за принципом – дитина слухає, але не чує.

         Ще один важливий аспект труднощів – це труднощі у спілкуванні класного керівника з батьками і навпаки.

         На відміну від початкової школи, батьки одержують тепер інформацію про своїх дітей від різних учителів і можуть порівняти різні думки про свою дитину за різних обставин шкільного життя. Батьки порівнюють ті і ці невдачі, зміни в поведінці дітей і намагаються пояснити це неправильним ставленням учителів, особливо класного керівника до своєї дитини. Це може породити конфлікт. Не поспішайте. Подумайте. Поміркуйте. Осмисліть отриману інформацію про свою дитину, поспостерігайте за нею і спробуйте ще раз зустрітися з учителем і в спокійній обстановці розповісти про особливості сина чи доньки, про проблеми, які виникли під час вивчення предмета, який викладає цей учитель. Вислухайте рекомендації вчителя, “примірте” їх до своєї дитини. Повірте, коли вчитель довідається від вас про проблеми дитини, йому буде легше переборювати бар’єр у взаєминах.

         Тільки підготувавши дитину до свідомого прийняття особливостей навчання в середній школі, можна вберегти її від зайвих хвилювань. А головне – необхідно запевнити її в тому, що ви (батьки) завжди поруч, підтримаєте, допоможете.

         Памятайте: “Якщо дитину підтримують, вона вчиться впевненості в собі”.

         Вашій дитині в перші місяці навчання потрібна буде ваша пильна увага. Увага – це так просто, але дуже необхідно:

  • Контакт очей – дивіться на дитину з любов’ю і впевненістю.
  • Ласкавий дотик – частіше доторкайтеся до дитини, просто покладіть руку на руку чи на плече.
  • Пильна увага – умійте слухати дитину, а не тільки чути.

Будьте прихильні до її дитячих проблем. Згадуйте частіше себе у її віці. Що почували ви, у чому відчували утруднення? Виряджайте дитину до школи тільки з позитивними емоціями.

         І останнє – незважаючи на всі життєві негаразди, розвивайте емоційну сферу дитини.Намагайтеся влітку побувати в музеях, на виставках, у театрі, здійсніть похід на лоно природи і присвятіть його тільки дитині, а не друзям. Повірте, це запам’ятається надовго і підживлятиме позитивними емоціями душу вашої дитини протягом усього навчального року!

         Удачі вам, терпіння. Вірю, що у вас усе вийде!

 

 

Категорія: Середня школа | Додав: annapodus | Теги: дезадаптація, адаптація
Переглядів: 384 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz