Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Понеділок, 29.04.2024, 04:59
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [13]
Середня школа [10]
Старша школа [2]
Психодіагностика батьків [5]
Рекомендації, поради психолога [66]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Файли » Батьківський всеобуч » Середня школа

Батьківські збори 7
29.03.2016, 21:46

(За матеріалами К. Левченко, доктора юридичних наук, народного депутата України, президента Міжнародного жіночого правозахисного центру «Ла Страда- Україна»)

Мета нашої лекції — на основі вивчення ситуації сформувати стратегію протидії за­стосуванню тілесних покарань дітей.

Завдання: дослідити ситуацію з поширен­ням тілесних покарань дітей; вивчити стан громадської думки щодо можливостей засто­сування тілесних покарань дітей; ознайомити зі стратегією протидії застосуванню тілесних покарань до дітей; проаналізувати правову базу заборони тілесних покарань дітей.

Під час зустрічі планується проведення та використання перелічених нижче форм і методів реалізації поставлених завдань: со­ціологічне опитування; надання інформації щодо впливу тілесних покарань на розвиток дитини.

Очікувані результати:

  1. Усвідомлення проблеми насильства в сучасному суспільстві.
  2. З'ясування рівня поширення тілесних покарань.
  3. Визначення змін у застосуванні тілесних покарань до дітей.
  4. Підвищення рівня обізнаності батьків формування установки на неприпустимість застосування тілесних покарань.

Що таке тілесні покарання дітей? На скільки вони поширені у суспільстві? Чому батьки та вихователі й сьогодні активно застосовують їх як метод виховання? Чому це викликає занепокоєння в європейське спільноти? Які наслідки застосування тілесних покарань до дітей? Які існують альтернативні методи виховання? Що це взагалі таке? І де їх можна навчитися? Чи адекватна реакція української держави та суспільства на факт застосування тілесних покарань до дітей? Що потрібно робити?

Застосування тілесних покарань порушує низку прав дитини, які закріплені в Конвенції ООН про права дитини та підтверджені в Конституції України та Законі України «Про охорону дитинства»:

  • право на рівний захист перед законом;
  • право не зазнавати жорстокого ставлення;
  • право на життя та фізичну недоторканність;
  • право на найвищі стандарти фізичного та психічного здоров'я тощо.

Це означає, що застосування тілесних покарань в Україні фактично заборонено законодавством. Але...

Англійські правники поділяють тілесні покарання на «помірні тілесні покарання», які здійснюються в межах розумного, та «зну­щання». У 2004 році в Англії та Вельсі введе­но закон, за яким дозволено «помірні тілесні покарання». Але якщо дітей лупцюють так, що у них залишаються сліди, це підсудна справа. Бити дітей заборонено, так само як і дорослих.

Мета нашої зустрічі — проаналізувавши отриману під час лекції інформацію, дати відповіді на поставлені запитання.

Скажіть, як часто до вас особисто засто­совували тілесні покарання, коли ви були дитиною?

  • Майже щодня;
  • раз чи двічі на тиждень;
  • раз чи двічі на місяць;
  • дуже рідко;
  • ніколи.

Давно вже досліджено, що дитина нада­лі відтворює ту модель поведінки, до якої звикла у батьківській сім'ї. Так фізичне на­сильство стає нормою у житті.

Крім цього, за спостереженнями психоло­гів, у частини дітей, до яких застосовують ті­лесні покарання, потім формується занижена самооцінка, зневіра у собі, пасивна життєва позиція. Або ж навпаки — бачимо високий рівень агресії, перш за все щодо слабших.

В українському суспільстві панує сте­реотип: насильство, жорстоке поводження з дітьми, недбале ставлення це проблеми винятково кризових або недостатньо ма­теріально забезпечених сімей, бідних.

Чи вважаєте ви необхідним та доцільним застосування тілесних покарань при вихо­ванні дітей?

  • Так, завжди, коли дитина поводиться
    погано;
  • так, але в окремих випадках;
  • ні, в жодному разі;
  • важко відповісти, не знаю;

Ці запитання не риторичні, а абсолютно практичні.

Тілесні покарання можна розглядати не тільки як насильство, але у певних ви­падках і як жорстоке ставлення.

Назвемо деякі з можливих причин жор­стокого поводження з неповнолітніми в сім'ї: особистісні риси батьків (агресивність, авто­ритарність); відсутність позитивного прикла­ду поводження з дітьми; алкоголізм, нарко­манія, релігійний фанатизм; фізичні чи пси­хічні вади батьків (розумова відсталість, психічні захворювання, глухота, сліпота тощо); невміння виховувати дітей, незнання своїх прав та обов'язків щодо дітей, відповідаль­ності за них, незнання прав та потреб дітей; невміння долати сімейні та життєві кризи, відсутність самореалізації.

Причинами жорстокого поводження мо­жуть бути й фактори сімейного виховання, які призводять до дезінтеграції «Я» дитини. За О. Захарович, це:

  • нерозуміння батьками своєрідності особистісного розвитку дитини;
  • неприйняття дорослими дитячої ін­дивідуальності;
  • невідповідність вимог і очікувань бать­ків потенціалу і потребам дітей;
  • нерозуміння особливостей виховання в різні вікові періоди;
  • непослідовність у взаєминах дорослих і дітей;
  • неузгодженість між батьками змісту, цілей і засобів виховання;
  • прагнення визнання в якійсь сфері (професійній, економічній, соціальній) і не­можливість його досягти;
  • раптові серйозні зміни у різних сферах життя (втрата роботи, хвороба, смерть дру­жини тощо);
  • афект, невміння загальмувати свою поведінку;
  • приклад власних батьків;
  • психічні хвороби;
  • тендерні стереотипи суспільства, соціокультурне сприйняття статі, що диктує певну поведінку, культурні норми, стиль одягу;
  • психологічні риси, здібності, види ді­яльності, професії.

При цьому заохочується поведінка, що відповідає соціостатевій ролі, і пригні­чується та, що їй суперечить.

У більшості ситуацій людина, яка засто­совує тілесні покарання, не усвідомлює по­ганих наслідків цього, вважаючи, що її дії є легітимними та виправданими, адже її на­міри — щонайкращі.

Але ж наслідки застосування методів фі­зичного впливу можуть бути негативними та пролонгованими. Дитина, яка зазнала насильства, одержує травматичний досвід, що супроводжується травматичними пере­живаннями, відтворюється у формі неаде­кватних поведінкових реакцій. Усе це при­зводить до дезорганізованої поведінки. Для малюка важливі довіра до батьків, почуття захищеності в сім'ї. Вони втрачаються при застосуванні насильства. Наслідки жорстоко­го поводження з дітьми описані в науковій та педагогічній літературі.

 

 

Категорія: Середня школа | Додав: annapodus | Теги: насилля
Переглядів: 394 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz