Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Субота, 04.05.2024, 23:01
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативно-правова документація [5]
Поради та рекомендації з протидії булінгу [13]
Статті про булінг [2]
Вправи, ігри, тренінги [15]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Файли » Булінг » Вправи, ігри, тренінги

Психологічна гра з профілактики булінгу
22.07.2020, 17:23

Психологічна гра з профілактики булінгу

«Підтримай мене»

Дорослий варіант гри «Підтримка» склали Алла Чугуєва та Станіслав Раєвський. Гра сприяє розвитку емпатії і довіри дитини, допомагає їй зрозуміти, як можна підтримати іншу людину без образ і порушень особистих кордонів. У грі не може бути правильних чи неправильних відповідей, а також оцінок за таку діяльність, тому що це лише тренінг, де ми можемо спробувати різні ролі та форми колективної та особистої взаємодії. Це важливо розуміти дорослому, який пропонує дітям гру.

Роль дорослого:

  • Стежити за пропозиціями дітей
  • Визначати, наскільки їх пропозиції добрі, щирі й позбавлені образ і зверхності
  • За потреби допомогати формулювати й доповнювати думку, не критикуючи її

Щоб встановити правила, можна перед грою розповісти дітям притчу про Сократа та три сита.

Один чоловік запитав у Сократа:
– Знаєш, що мені сказав про тебе твій друг?
– Зачекай, – зупинив його Сократ, – просій спочатку те, що збираєшся сказати, через три сита.
– Три сита?
– Перш, аніж що-небудь говорити, потрібно це тричі просіяти. Спочатку через сито правди. Ти впевнений, що це правда?
– Ні, я просто чув це.
– Значить, ти не знаєш, це правда чи ні. Тоді просій через друге сито – сито доброти. Ти хочеш сказати про мого друга щось хороше?
– Ні, навпаки.
– Виходить, – продовжував Сократ, – ти збираєшся сказати про нього щось погане, але навіть не впевнений в тому, що це правда. Спробуємо третє сито – сито користі. Чи так вже необхідно мені почути те, що ти хочеш розповісти?
– Ні, в цьому немає необхідності.
– Отже, – підсумував Сократ, – в тому, що ти хочеш сказати, немає ні правди, ні доброти, ані користі. Навіщо тоді говорити?

Під час гри потрібно допомагати дітям розбиратися у власних порадах. Наприклад: «Мені здається, що це може образити твого друга, якщо ти таке йому скажеш» або «Давай підберемо інші слова, які допоможуть йому зрозуміти, що ти співчуваєш, а не засуджуєш його».

Інструмент гри – це набір карток 2-х типів:

  1. З типовими ситуаціями, які можна сформулювати під конкретний запит класу чи групи дітей (додаток 1)
  2. Кольорові картки з типами підтримки: синій – інтелектуальна підтримка, помаранчевий – емоційна підтримка, зелений – підтримка дією (додаток 2)

Хід гри

На початку гри психолог пояснює, що існує три види підтримки, які ми можемо запропонувати людині, і просить подумати, які це види. За допомогою психолога зясовується, що це інтелектуальна, емоційна та підтримка дією. Психолог пояснює їх і наводить приклади. Інтелектуальна підтримка – це порада, яка допомагає інакше поглянути на ситуацію. Допомагає прояснити ситуацію і зрозуміти, що відбувається. Пропозиція звернутись до когось з цією проблемою. Емоційна підтримка – це співчуття і рефлексія, можливість озвучити свої почуття щодо конкретної ситуації, обговорити емоції і способи їх подолання. Підтримка дією – це реальна допомога тому, хто озвучив свою проблему.

Учасники в колі по черзі беруть ситуації в сліпу, зачитують її від свого імені і намагаються увійти в роль людини, яка потребує підтримки. Інші гравці випадковим способом обирають картку з видом підтримки. Психолог пояснює, який колір відповідає виду підтримки. Ці гравці повинні надати підтримку озвученій ситуації в залежності від виду підтримки, яку обрали. Тому, хто просить допомоги варто нагадувати дякувати учасникам за підтримку. Потім слід обговорити, який тип підтримки сподобався і підійшов. Також дати колективний зворотній звязок кожному учаснику гри. Завдання психолога під час обговорення – навчити гравців давати зворотній  звязок. Гравці не повинні ображати і критикувати один одного. На заключному етапі гравцям можна відпрацювати ті види підтримки, які виходять у них не дуже вдало. Але треба стежити за часом, щоб гра не набридла. В кінці можна згадати реальні випадки з життя, в яких надана підтримка була ефективною і допомагала впоратися з проблемою.

Після гри психолог в довільній формі озвучує висновки:

  1. Такі ситуації можуть трапитися з кожним. Усім іноді складно взаємодіяти з людьми навколо.
  2. Існує декілька видів підтримки: словом, порадою та дією. Різні люди потребують різної підтримки – слід застосовувати індивідуальний підхід.

 

Катерина Гольцберг – психологиня в сфері дитячої та сімейної психології.

EdEra_Osvitoria_Lenovo: Бери й роби

Додаток 1

Додаток 2

 

Категорія: Вправи, ігри, тренінги | Додав: annapodus | Теги: Булінг
Переглядів: 1042 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz