Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
П`ятниця, 29.03.2024, 11:34
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативно-правова документація психолога [30]
Поради молодому спеціалісту [22]
Статті [24]
Буклети в роботі психолога [9]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Файли » Молодому психологу » Поради молодому спеціалісту

Діагностика дитячо-батьківських відносин
31.10.2017, 12:46

ТЕХНІКА, ЯКА ДОПОМОЖЕ В ДІАГНОСТИЦІ ТА ТЕРАПІЇ ДИТЯЧО-БАТЬКІВСЬКИХ ВІДНОСИН

Задля збереження психічного здоров’я Ваших дітей результати тесту може інтерпретувати лише досвідчений психолог!

Цю вправу було розроблено на основі тесту «Незакінчені речення» Сакса- Леві.

Основні правила:
Вправа виконується в парі «дитина-дорослий». Я використовувала її з дітьми підліткового віку, але, думаю, можна використовувати і з молодшими школярами при відповідному рівні рефлексії. Вправа є доповненням до інших технік і застосовується тільки в контексті запиту.

Інструкція:
Перед вами два завдання. Перше з них для _____ (ім’я дитини), друге для _____ мами (тата чи іншого дорослого). Ваше завдання, продовжити ці речення. Тобто (Для дитини): «Спочатку ти продовжуєш речення щодо себе, а далі, тобі потрібно буде припустити, як відповість на питання твоя мама і записати ці відповіді». Також для мами (тата чи ін.) Спочатку потрібно продовжити речення про себе (друга частина листа), а потім припустити, як відповість дитина і ці відповіді записати.

Дуже важливо: метою цієї вправи не є вгадування відповідей, тому і результат ми не будемо оцінювати за шкалою «збіглося 3 з 9», наприклад. Для нас важливо ваше бачення один одного, ваші спогади, враження, емоції і, звичайно ж, ЩИРІСТЬ.

Після того, як вправа буде виконана обома учасниками, зачитуються відповіді. Я завжди питаю, з кого почнемо. Якщо вважати, що першою починає мама, тоді спочатку дитина читає передбачувану відповідь мами на перше з її речень. Після того, як вона озвучена, мама зачитує, як вона відповіла. Тобто першим ми завжди читаємо припущення, щодо відповіді кого-небудь, а потім вже слухаємо саму відповідь.

Рефлексія проводитися як після кожного речення, так і після вправи в цілому. Передбачити, скільки буде тривати ця вправа досить складно, тому що в процесі обговорення піднімається ще безліч і безліч питань. Закінчувати вправу я завжди намагаюся на позитивній ноті, тому (особливо якщо процес обговорення був непростий) пропоную мамі і дитині обійняти один одного.

Як я вже писала, за бажанням клієнтів цю вправу можна давати виконати вдома з іншим членом родини, але при цьому важливо правильно зазначити інструкцію і на наступній зустрічі поцікавитися результатами.

Одним з яскравих прикладів у моїй практиці, коли вправа була дано додому, була розповідь дівчинки про те, як цю вправу вона виконала разом з татом. В процесі обговорення вправи їм вдалося встановити ще більш близький контакт і, як зізнався батько дещо пізніше, він «подивився на свою дочку іншими очима».

І так, під кожну пару «дорослий-дитина» дану вправу я коригую виходячи з особливостей клієнтів і їх запиту.

(Стимульний матеріал представлений російською мовою, мовою автора)

«Незакінчені речення»

Для __________________________________________________ (имя ребенка):
1.Самый приятный подарок от мамы, это-…………………………………………
2.Когда я делаю что-то не так, моя мама………………………………………………
3. Чаще всего мама хвалит меня за……………………………………………………
4.Чаще всего мы с мамой ссоримся из–за…………………………………………
5. Я думаю, что самым приятным, что я сделал(а) для мамы, было………………….
6. Когда мама говорит, что……………………………………………………….я её боюсь
7. Больше всего мне обидно, когда мама…………………………………………………
8.Мне нужна помощь мамы в ………………………………………………………

9.Люди, которых я больше всего люблю……..………………………………………

 

 

 

Для ____________________________________________ (имя родителя).
1.Больше всего я огорчаюсь, когда………………………………………………………
2.Когда я нахожусь дома, мне очень хочется……………………………………………
3.Больше всего я хочу, чтобы ____(имя
ребенка)………………………………………
4.Сложнее всего нам с ____(имя ребенка) бывает ..……………………………………
5.Я сержусь, когда ___ (имя ребенка)……………………………………………………
6.Если ___ (имя ребенка) попросит, я готов(а)…………………………………………
7.Самый приятный подарок ___(имя ебенка)……………………………………………
8.Мне нужна помощь ____(имя ребенка) …………………………………..……………
9.Люди, которых я больше всего люблю……..…………………………………………

 

 

Автор: Фролова Марія Геннадіївна

 

Категорія: Поради молодому спеціалісту | Додав: annapodus | Теги: незакінченні речення
Переглядів: 371 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz