Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 25.04.2024, 17:43
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативно-правова документація психолога [30]
Поради молодому спеціалісту [22]
Статті [24]
Буклети в роботі психолога [9]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Файли » Молодому психологу » Поради молодому спеціалісту

Тиждень толерантності
30.10.2020, 13:16

КУЛЬТІОНАРІ
Які Ваші перші враження/картинки про когось з іншої країни?
Як Ви їх виразите в малюнку?
Проблема, яка піднімається
Уявлення/картинки, стереотипи та упередження
Цілі
Попрацювати та дослідити наші стереотипи та упередження про інших людей
Попрацювати з картинками/уявленнями, які ми маємо про представників меншин
Зрозуміти, як функціонують стереотипи
Створити умови для розвитку творчості та спонтанного мислення в групі
Підготовка
Перелік речей/слів, які малюватимуть учасники
Фліп-чарт і маркери для того, щоб вести рахунок
Аркуші паперу, можуть бути формату А4 та маркери для малювання
Скоч чи булавки/"кнопки" для експонування малюнків.
Час Від 45 хвилин до 2 –х годин в залежності від розміру групи
Розмір групи Будь-який
Інструкції
1. Попросіть учасників об’єднатись в групи по три-чотири особи.
2. Попросіть команди взяти по декілька аркушів паперу та сісти так, щоб вони були дещо віддалені один від одного.
3. Запросіть по одному учаснику з кожної групи та назвіть їм слово.
4. Попросіть їх повернутись до своїх груп та намалювати це слово так, щоб інші учасники могли відгадати це слово. Дозволяється лише малювати картинки, не можна писати слова, або цифри. Розмовляти також не можна. Можна лише подавати знак на підтвердження правильності або не правильності відповідей.
5. Інші члени групи можуть лише виголошувати свої догадки і не можуть задавати питань.
6. Коли слово буде відгадано, група має повідомити про це ведучих.
7. Ведіть записи рахунку на фліп-чарті.
8. Після кожного раунду попросіть людину, яка малювала, написати слово під малюнком незалежно від того, чи було відгадано слово.
9. Після того попросіть групи обрати іншу людину, яка малюватиме. Слідкуйте, щоб у кожного учасника/учасниці була можливість малювати хоча б один раз.
10. Наприкінці вправи попросіть групи продемонструвати свої малюнки. Це надасть змогу подивитись різні інтерпретації та картинки, які можна порівняти та обговорити.
Обговорення та оцінка
Обговорення можна провести в маленьких групах. Це можна робити в тих самих групах, в яких учасники працювали. Попросіть учасників висловитись, чи була ця вправа важка або легка для них.
Після того попросіть учасників подивитись на малюнки на стіні та порівняти, як люди інтерпретують ті самі слова
Спитайте учасників чи відповідають їхні картинки дійсності, та попросіть пояснити тих, хто малював, чому саме ці картинки було обрано для цих слів.
Продовжуйте питати учасників, звідки ми отримали ці картинки/уявлення, чи є ці картинки негативними чи позитивними, та який ефект вони можуть мати на наші відносини з цими людьми.
Поради ведучім.
Ця вправа викликає миттєві та найбільш узагальнені стереотипи, які ми маємо щодо інших людей, в тому числі іноземців та меншини. Ця вправа дуже творча та весела, однак, дуже важливо не закінчити вправу після того, як учасники закінчать малювати, а продовжити обговорення про ризики стереотипності, і, найголовніше, звідки ми отримуємо ці картинки.
Всі потребують стереотипів для того щоб, орієнтуватись у навколишньому середовищі та людях, які нас оточують. Всі без виключення мають та живуть з стереотипами, і це не тільки незапобіжно а й необхідно. Таким чином, під час обговорення необхідно утриматись від суджень про стереотипи, які мають учасники. Ми маємо вести дискусію з метою формування
усвідомлення про те, що стереотипи - це лише картинки та припущення, які часто не мають нічого спільного з реальністю. Усвідомлення стереотипів та ризиків їх використання є найкращим шляхом для запобігання виникнення упереджень, які ведуть до дискримінації. Цікаво відмітити, що ми, зазвичай, не маємо стереотипних уявлень про людей, з якими ми
не маємо частих контактів. Наприклад, які у Вас є стереотипи про жителів Словенії, Сан-Марино або Бутану? І якщо у нас і може бути стереотип про них, то він зводитиметься до того, що "вони хороші люди". Тому у перелік слів, які малюватимуть учасники, рекомендуємо включити принаймні назву меншини, яка може проживати поблизу Вас, і якоїсь меншини, з
якою є обмежені контакти, або не має контактів зовсім. Попросіть учасників звернути увагу на відмінності між стереотипами та можливими причинами для них. Інший важливий момент, на який треба звернути увагу під час дискусії, це походження
стереотипів. Звідки ми їх отримуємо? Яка роль ЗМІ, шкільної освіти, родини…?
Можливі для малювання слова
Расизм – Відмінність – Освіта – Дискримінація – Антисемітизм – Біженець – Конфлікт –
Європейський – Українець – Селянин – Бідність – Мусульманин – Гомосексуаліст –
Європейка – Рівність – ВІЛ позитивна особа – Циган – Японець – Росіянин – Африканець –
Права людини – ЗМІ – Турист – Іноземець – Солідарність – Сліпа людина – Любов – Араб –
Грузин.

 

Посібник розроблено в рамках проекту „Молодь за взаєморозуміння та повагу до етнічної різноманітності”, що реалізується Донецьким молодіжним дебатним центром за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні

 

Категорія: Поради молодому спеціалісту | Додав: annapodus | Теги: Толерантність
Переглядів: 207 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz