Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 28.03.2024, 22:13
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативно-правова документація психолога [30]
Поради молодому спеціалісту [22]
Статті [24]
Буклети в роботі психолога [9]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Файли » Молодому психологу » Поради молодому спеціалісту

Тиждень толерантності
30.10.2020, 14:01

В нашому під'їзді
Расистські ставлення призводять не лише до насильства над іноземцями та біженцями, але і до дискримінації у багатьох сферах нашого повсякденного життя, як наприклад, працевлаштування, житло тощо .
Ця вправа є рольовою грою.
Проблеми, що піднімаються
• Конфлікти між представниками різних культур можна розрішити позитивно.
• Аналіз конфліктів та способів їх вирішення відрізняється в залежності від нашого соціального та культурного походження/оточення.
• Наші власні інтереси можуть перекручувати проблеми, роблячи її у нашому сприйнятті набагато серйознішою.
Цілі
• Проаналізувати наше ставлення до людей з різних культурних та соціальних груп.
• Розглянути різні стратегії вирішення проблем.
• Замислитись над лімітами толерантності.
• Розглянути взаємозв’язок між дискримінацією та конфліктами інтересів.
Час 1,5 – 2 години.
Розмір групи Мінімум 10 – максимум 25 учасників.
Підготовка
• Копії рольових карток.
• Копії нотаток для спостерігача.
• Копії "підказки для знаходження рішення".
• Ручки та папір для спостерігачів.
Інструкції
1. Скажіть учасникам, що вони розігруватимуть ситуацію, яка могла б статись в повсякденному житті кожного, після чого прочитайте сценарій:
"Поряд з вашим домом є багатоповерхівка. Одну з квартир орендують іноземні студенти, до яких часто приїздять друзі, також іноземці, і які дуже часто організовують вечірки. Дехто з сусідів, особливо ті, що живуть поруч з студентською квартирою,
втомились, вони роздратовані такою ситуацією та жаліються, що студенти та їхні друзі шумлять, заважають їм спати та не прибираються в під'їзді. Сусіди збирають зібрання жильців для того, щоб вирішити проблему".
2. Попросіть волонтерів зіграти ролі сусідів. Вам потрібно мінімум 6 і максимум 9 волонтерів. Решта учасників є спостерігачами.
3. Роздайте волонтерам рольові картки, а спостерігачам аркуші для нотаток. Дайте учасникам 5 хвилин, щоб вони подумали що будуть робити.
4. Розігруйте дискусію протягом 10 хвилин, а потім не перериваючи процесу, роздайте "акторам" картки з "порадами щодо розв’язання конфліктів". Після цього нехай вистава потриває ще 10 хвилин. За власним рішенням Ви можете перервати або продовжувати виставу.
Обговорення та оцінка
Попросіть учасників зібратись разом в коло для групової дискусії, яка має складатись з двох частин:

1. Рольова гра
Поговоріть з учасниками про те, що сталося під час гри, використовуючи питання:
• Що записали спостерігачі, і якими були їхні враження від того, що сталось під час гри?
• Як себе почували актори? Чи було важко вжитись в роль, що була запропонована? Що було робити найскладніше? А що найлегше?
• Чи відчули учасники різницю між першою та другою діями, а саме після того, як отримали "поради з вирішення конфліктів"?
• Які аргументи використовувались під час суперечки? Чи ґрунтувались вони на фактах або емоціях?
• Чи було легше знайти аргументи на користь студентів або проти них?
• Звідки люди брали свої аргументи? Чи була проблема вирішена і чи всі задоволені результатом?
• Чи було рішення справедливим? Або якась з сторін мала йти на більші поступки?
• Які альтернативні рішення могли б бути у цієї ситуації?
2. Ситуація в реальному житті
Коли всі мали змогу висловитись, Вам необхідно допомогти групі проаналізувати та подумати над питаннями, яких торкнулися в цій вправі. Ви можете започаткувати дебати за допомогою таких питань:
• Чи відображає рольова гра якісь з аспектів реального щоденного життя? В чому схожість, а в чому відмінність реального життя від рольової гри? Чи не здається Вам, що були перебільшення?
• Хто з персонажів найбільш реалістично відобразив людей, яких ми зустрічаємо в реальному житті?
• Коли ми стикаємось з конфліктом, до якого залучені люди різного культурного походження, чи ми шукаємо вирішення, яке б задовольнило всіх або ми скоріше нав’язуватимемо нашу точку зору та подавлятимемо тих, хто думає та
відчуває не так, як ми?
• Наскільки конфлікт, насправді, відноситься до відмінностей в культурі? Можливо, це щось інше, наприклад, особистісні та економічні інтереси?
• Чи хтось з учасників мав справу з подібним конфліктом? Якими були обставини? Якщо з Вами такого ніколи не ставалось, як Ви вважаєте, чому?
Поради ведучому
Приділяйте особливу увагу тому, як відбувається гра, оскільки її події впливають на весь подальший процес проведення та обговорення вправи, наприклад, Вам може не знадобиться використовувати "поради для вирішення конфліктів", і після того, коли Ви будете вести дискусію, треба буде визначатись, як збалансувати обговорення групової динаміки, процесу прийняття рішень в групі та співставлення даної гри з реальним життям". Майте на увазі, що є 2 різних інструкції "порад щодо вирішення конфлікту"; інструкція 1 для "головуючого зборів" та інструкція 2 для інших гравців. Від того, що відбувається в грі, і буде
залежати хто отримає інструкцію 1. Якщо гравці вирішили демократичним шляхом, хто головуватиме на зібранні, дайте інструкцію 1 цій людині, в іншому випадку віддайте її лідеру комітета жильців.

Рольові картки
Молодий іноземець
Ти розумієш мову країни, де ти тепер живеш дуже добре, але ти не розумієш, чому твої сусіди настільки негативно налаштовані. На твою думку, ти і твої друзі студенти поводяться абсолютно чемно. Ти не поїдеш з квартири ні за яких обставин.
Голова комітету мешканців
Твоя квартира далеко від тої, де живуть іноземні студенти. Особисто тебе вони не турбують і не заважають тобі. Але ти не любиш іноземців і не хочеш щоб вони, взагалі, жили з тобою в одному домі.
Молода пані (25-30 років)
Ти живеш сама і боїшся молодих студентів, оскільки вони здаються тобі дуже дивними та "не такими", як ти.
Молода людина
Ти також студент. Ти і гадки не маєш про проблему, яку всі обговорюють, але ти хочеш переїхати в квартиру, де живуть іноземні студенти.
Біженець
Ти також іноземець, хоча і не з тої країни, що студенти. Ти і твоя родина дуже рідко спілкуєтесь з людьми з вашого під'їзду. Ні тобі до них, ані їм до тебе не має справи. У тебе ніколи не було проблем з кимсь з сусідів, хіба що почуваєшся ти доволі
ізольованим.
Пара похилого віку (цю роль мають грати 2 особи)
Ви обидва знаєте і добре усвідомлюєте проблеми, які змушують людей покинути їхню батьківщину та почати нове життя в іншій країні. Ви підтримуєте організацію, яка займається допомогою країнам, що розвиваються.
Безробітний сусід
Ти абсолютно не погоджуєшся з політикою, що дозволяє іноземцям жити і працювати в твоїй країні. Ти впевнений, що іноземці мають допускатись в країну тільки як туристи.
Власник квартири
Молоді іноземці завжди виплачують ренту вчасно і ти не хочеш втрачати прибутку з тієї квартири. Але ти не дуже любиш іноземців і розглядаєш цей конфлікт як можливість підняти плату для іноземних студентів. З іншого боку, у тебе також є можливість здати їм іншу квартиру на околиці міста.

Інструкції для спостерігачів:
Вашою роботою є помічати найменші деталі в ході "вистави" та записувати аргументи, які
наводяться в дискусії.
Особливу увагу звертайте на:
• Чи поважають дієві особи одна одну? Чи говорять по черзі, або перебивають один одного? Чи всі говорять одночасно? Або одна або дві людини намагаються нав’язати власну точку зору?
• Чи хтось намагається "очолити" дискусію та вести зустріч?
• Які аргументи використовують "актори"?
• Чи стались якісь переміни у ставленнях та поведінці гравців після того, як вони отримали "поради щодо вирішення конфліктів"?
Картка 1 – поради для знаходження спільних рішень
Ця картка для людини, яка головує на зібранні.
Зауважте: Якщо в процесі гри нікого не обрали на головування демократичним шляхом, ця картка надається тому, хто грає роль Голови комітету мешканців …
1. Ведіть зібрання. Вас вже було обрано демократичним шляхом для того, щоб вести це зібрання. Продовжуйте. Слідуйте порадам нижче.
2. Голова комітету мешканців: Отже, досі на цьому зібранні не було обрано головуючого, тож запропонуйте ідею, що на зустрічі повинен бути голова, і що необхідно демократично вирішити, хто це буде. Вашою ціллю є стати головою на зборах, а
причиною такої пропозиції є факт, що Ви і так є лідером комітету мешканців. Якщо всі інші погоджуються, залиште цю картку у себе та слідуйте рекомендаціям для голови нижче. Якщо оберуть когось іншого, передайте цю картку обраній людині, а собі
візьміть його/її картку.
Поради для голови зустрічі
Вашою задачею є збереження порядку та полегшення процесу переговорів. Вам необхідно переконатись, що:
• Кожен з учасників мав/мала шанс висловитись.
• Люди висловлюються по черзі.
• У разі необхідності встановіть обмеження часу для кожного з учасників і не дозволяйте нікому перевищувати цей ліміт.
• Не дозволяйте використовувати ненормативну/образливу лексику та забезпечуйте дотримання всіма учасниками зібрання головної його теми.
• Намагайтесь підживлювати дискусію та додавати їй позитиву.
• Тримайте людей в рамках цілі зібрання. Ціллю є віднайти вирішення проблеми.
Картка 2 - поради для знаходження спільних рішень
Ця картка для всіх учасників, крім людини, яка головує на зібранні
• Подумайте, що Ви можете зробити в рамках своєї ролі, намагайтесь знайти рішення.
• Слухайте активно та поважайте право всіх на висловлення.
• Намагайтесь пов'язувати те, що ви говорите, з тим, що ви сказали раніше.
• Коли настає Ваша черга говорити, починайте з короткого огляду (резюме) того, що сказала людина перед Вами.
• Намагайтесь розрізняти факти та ваші думки.
• Намагайтесь не спрямовувати дискусію в інше русло, дотримуйтесь теми, фокусуйтесь на проблемі студентів та необхідності знайти рішення, не використовуйте інші факти, думки, або ідеї, які ви можете знати або мати.
 

Категорія: Поради молодому спеціалісту | Додав: annapodus | Теги: Толерантність
Переглядів: 187 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz