Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Субота, 20.04.2024, 10:02
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативно-правова документація психолога [30]
Поради молодому спеціалісту [22]
Статті [24]
Буклети в роботі психолога [9]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Файли » Молодому психологу » Поради молодому спеціалісту

Тиждень толерантності
30.10.2020, 14:01

ЯК БУТИ?
Проблеми, що піднімаються
• Стереотипи, упередження, дискримінація;
• Прийняття рішень;
• Громадянський активізм, протистояння дискримінації.
Цілі
• Проаналізувати власну готовність протистояти дискримінації та знущанням.
• Розглянути різні стратегії вирішення проблем.
• Замислитись над лімітами толерантності.
• Дослідити власну мужність кинути виклик іншим.
Час 1-1,5 години.
Розмір групи Будь-який
Підготовка
• Копії рольових карток
Інструкції
Розділіть учасників на пари і запропонуйте дослідити конкретні ситуації дискримінації, з якими вони можуть зустрітися у повсякденному житті і можливі засоби реагування на такі ситуації.
В кожній ситуації пара має обрати найбільш й найменш придатний спосіб поведінки, після чого учасники по колу роблять презентацію своєї ситуації. Розповідають про можливі варіанти та варіанти, що було обрано. Група надає свої коментарі.
Обговорення та оцінка
Поставте групам запитання:
• Що виграли в кожному з обраних варіантів всі, кого було залучено до ситуації?
• Що програли?
• Чи можуть бути які-небудь ще рішення, окрім запропонованих?
• Хто може допомогти у вирішенні ситуації, що склалася?
Обговорення у великій групі після виконання вправи:
• Попросіть учасників пригадати подібні ситуації, що траплялися з ними в житті,
• Як вони поводили себе в подібних випадках?
• Що іноді заважає нам поводити себе так, як ми вважаємо правильним?
• Що або хто може допомогти нам поводити себе так, як ми вважаємо правильним?
• Що можна зробити, щоб подібні ситуації взагалі не виникали?

Ситуації
Карточка 1. Прозвиська
В компанії, де ви проводите свій вільний час, прийнято називати друзів за прозвиськом. Хтось має приємні прозвиська, хтось – не дуже. Одного з хлопців всі називають „Товстий”, хоча він кілька разів просив не називати його так. Насправді його звуть Сашою. Ви називаєте його по імені, але всі кричать: „Який він Сашко, він – Товстий!”.
• Ви теж почнете називати його „Товстий”, інакше всі будуть сміятися з вас.
• Будете називати його по імені. Вам начхати на думку оточуючих.
• Спробуєте пояснити всім, що називати людей за прозвиськом – глупо.
Карточка 2. Упередження
У вашому дворі живе дівчина – інвалід. Вона пересувається за допомогою візка. Учора ви зустріли її у дворі. Вона запросила вас на свій День народження. Ви:
• Відмовитеся. Навіщо вам спілкуватися з інвалідами?
• Погодитеся, але потім не підете. Напевно, там буде скучно.
• Підете й візьмете з собою друга (подругу).
Карточка 3. Бойкотування
Аня – дуже дивна. Ніхто в класі не хоче з нею спілкуватися, тому що вона вдягається не так, як всі, і взагалі вона якась незрозуміла. На цьому тижні ви готуєтеся до шкільної театральної вистави. Аня прийшла до вас і попросилася теж взяти участь у підготовці в якості художника. Вона, правда, чудово малює, але ваші друзі не хочуть, щоб вона входила до підготовчої
групи. Ви – керівник групи. Ваші дії:
• Не зважаючи на протести друзів, дозволити Ані взяти участь в якості художника.
• Дозволити Ані взяти участь, але дати їй якусь „чорну роботу”, яку ніхто інший виконувати не хоче.
• Знайти причину, щоб не дозволити Ані взяти участь.
Карточка 4. Свастика
На стіні шкільного туалету ви побачили свастику. Ваші дії:
• Пройду повз і не помічу.
• Напишу поруч: „смерть всім чорношкірим”.
• Непомітно зітру її.
• Разом з друзями розпочну в школі кампанію проти нацистських символів.
Карточка 5. Скінхеди
В вашій школі модно бути скінхедом і нацистом. Ваші дії:
• Теж поголю голову й почну носити свастику.
• Не буду звертати увагу на те, що відбувається
• Поясню друзям, що позначає цей рух. Організую показ фільмів на цю тему.
Карточка 6. Анекдоти
Всі навколо сміються над вірменами і розповідають про них образливі анекдоти. Хлопчик-вірмен, що навчається у вашому класі, дуже ображається. Анекдоти, щоправда, смішні.
• Я теж пригадаю кілька анекдотів.
• Поясню вірменському хлопцю, що анекдоти – це просто жарт.
• Попрошу не розповідати при мені образливих анекдотів.
Карточка 7. Війна
Один із вчителів розповідає, що всі араби і мусульмани загалом – терористи, й ми повинні їх ненавидіти. Ваші дії:
• Продовжу гратися з мобільним телефоном, не концентруючись на словах вчителя.
• Після уроків поясню друзям, що це – упередження.
• Під час уроку заперечуватиму вчителеві.
• Звернуся до директора школи.
Карточка 8. Расизм
У вашому дворі живе чорношкірий хлопчик. Його батько – з Нігерії. Ви з ним товаришуєте. Але ваш батько дізнався про це, і не хоче, щоб ви спілкувалися з негром, оскільки це небезпечно.
• Я дотримуватимуся порад батька, він все ж таки дорослий і поганого мені не порадить.
• Я попрошу дозволу запросити друга в гості й познайомлю його з папою. Він зрозуміє, що все нормально, і проблему буде вирішено.
 

Категорія: Поради молодому спеціалісту | Додав: annapodus | Теги: Толерантність
Переглядів: 180 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz