Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Понеділок, 06.05.2024, 01:49
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Семінари [28]
Тренінги [17]
Психодіагностика вчителів [7]
Рекомендації, поради психолога [18]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Файли » На допомогу вчителю » Рекомендації, поради психолога

Рекомендації вчителям з проведення відкритих уроків
03.05.2016, 16:16

Відкритий урок - візитна картка вчителя. Скільки б ми не сперечалися про «показному» характері таких уроків, про винятковість форм і методів та об'ємної підготовці, саме відкриті уроки покажуть вас перевіряючим як професіонала. Для багатьох педагогів подібні заходи - головний біль. Вони часом забувають про напрацювання, про свої сильні сторони, про найбільш вдалі моменти, а шукають все нові і нові ідеї, ту саму родзинку. Підготовка до відкритого уроку починається з першої картинки-уявлення про нього. Якщо в голові ви вже бачите якусь схему, образ уроку - краще запишіть у блокнот представлене. Почніть процес підготовки з внутрішньої візуалізації. Зрежисує подумки ідеальний урок, так вам буде легше почати практичну підготовку. У чому родзинка?
 Родзинку в «тісто» уроку намагаються закласти практично всі педагоги. Чому б ні? Якщо ви ще молодий учитель, навряд чи можете похвалитися унікальним стилем викладання і спілкування з учнями. Але ось у вас є можливість почати вдосконалення в цьому плані. Є вчителі, які кожен свій урок починають з притчі. Вони можуть бути зовсім не філологи, проте літературний вступ робить свою справу на конкретному уроці: підводить до теми, задає настрій, відображає ставлення вчителя до успіхів класу. Це має велике виховне значення. Чи варто говорити, що учні чекають, як же почнеться новий урок. Так, це нелегко, це вимагає регулярної підготовки, але ж учитель - це просвітитель, це представник інтелігенції. Він повинен виконувати свою місію, адже хто, як не він? Не хочете притчу, підбирайте афоризм. Одна вчителька хімії саме так починала свої уроки. У підсумку її діти користувалися новими знаннями і постійно цитували афоризми в шкільних творах. А цьому чимало раділи вчителі-мовознавці. Вашою родзинкою може стати форма розповіді. Це складно, але є й такі таланти серед педагогів. Буває, що мова вчителя - краще виразне засіб. Ви напевно помічали, що якусь телепрограму ви дивитеся завдяки яскравій картинці, швидкій зміні подій. А в іншій програмі ведучий сидить в непомітних декораціях і просто розповідає про щось, але ви захоплені і не можете відірватися. Те ж саме і з учителем. Його емоційність, вміння заінтригувати, правильно розставити акценти, навести яскраві приклади завжди викликають зацікавленість учнів. Ще раз подивіться улюблену програму, проаналізуйте, чому ведучий так впливає на вас своєю розповіддю. Спробуйте повторити деякі моменти, впровадити їх у свою роботу. Нестандартна форма уроку
На цей шлях вирішуються багато, але тут потрібно бути обережним. Навіть якщо ваш урок проходить незвично: у вигляді інтелектуальної гри або подорожі, основні етапи уроку повинні бути витримані. Перевіряючі люблять порядок і слідування методичним приписам, якою чудовою не була б ваша ідея. Якщо урок нагадує за формою відому гру або телепередачу, його учасники (учні) та глядачі (перевіряючі) так чи інакше будуть чекати безлічі збігів. Наведемо банальний приклад: якщо ви проводите урок в стилі шоу «Поле чудес», то й приз у студію так чи інакше повинен бути. Обіграти можна що завгодно, зробити цінністю на уроці можна практично будь ігровий момент. Не піддавайтеся спокусі готуватися по свіжонаписані планом-сценарієм. Пройде пару днів, і ви виявите, що дещо варто перетворити, щось викреслити, а щось дописати. Ідею треба виносити і не раз видозмінити, щоб все пройшло без сучка, без задирки. Принципи відкритого уроку
Майстри педагогічної праці зізнаються, що загальних законів немає. Але майже кожен з них будував свій відкритий урок за принципом «Якби я був на місці учня ...» Ось і ви спробуйте відштовхнутися від зіставлення себе з учнем: що б ви хотіли дізнатися, почути на уроці? Напевно ви згадаєте самі вдалі моменти, коли контакт між вами і класом був на вищій точці. Чим живуть сьогодні діти? Як вони мислять? Що їм подобається? Якщо вони захоплені інтернет-технологіями, може бути, і вам варто вникнути в це. До прикладу, візьміть деякі елементи популярних соціальних мереж собі в союзники. Хлопці можуть виставляти оцінки етапам уроку, відповідям однокласників. Чудово, якщо ви заздалегідь попросіть знайти цікавий цікавий матеріал по новій темі, а вони піднесуть його у вигляді опції «діліться новинами з друзями». Також можна «запрошувати в друзі» всіх активних хлопців на уроці, це буде стимулювати їх частіше піднімати руки. Словом, варіантів - величезна кількість, просто треба заглибитися в ідею і переломити її по відношенню до теми уроку. Не вдавайтеся до репетиції уроку. Це завжди очевидно і не в «плюс» вам. Так, десь ви можете підстьобнути хлопців, направити їх на відпрацювання навичок, натякнути, як буде проходити опитування і т.д. Але явної репетиції бути не повинно. До того ж самі учні повинні бути здивовані новизною й оригінальністю уроку, це дозволить їм активно включитися в роботу. Ваша головна мета, щоб очі в хлопців горіли. Тоді і буде ефективність уроку, і буде успіх. Важливі деталі
І в завершенні немаловажні підказки:Заздалегідь підготуйте самоаналіз уроку. Принаймні - підказку-опору. Перевіряюча сторона все одно попросить вас оцінити своє дітище, так не зайвим буде підготуватися заздалегідь.
Діти не повинні бачити вашого хвилювання. Не акцентуйте їх увагу на гостях, вони повинні працювати у звичному темпі і в звичній обстановці, повинні бути впевнені, що ви працюєте з ними і для них.
Складіть листівку-презентацію уроку. Зробіть невеликий буклетик, де будуть прописані тема уроку, форма, основні етапи, ваші знахідки. Роздайте буклети до уроку, так гостям буде простіше орієнтуватися в уроці і така ваша передбачливість напевно їм сподобається. Та й підуть вони не тільки з враженнями, а з маленьким внеском у методичну скарбничку.
В кінці уроку зробіть резюме. Похваліть дітей, розкажіть про майбутні плани, посміхніться. Взагалі, позитивний, енергійний учитель розташовує дітей і подобається гостям. Вони бачать вас упевненим в собі, а значить довіряють.

Не бійтеся експромтів. Якщо урок йде за планом, але ви бачите необхідність щось переінакшити, очікуючи більшого ефекту, робіть це сміливіше. Раз все добре, ви впевнені в собі, а діти працюють відмінно, навряд чи ваші ідеї будуть зайвими. Ви налаштувалися, ви відчуваєте «душу» уроку, ви його автор, а значить можна перетворити свою роботу.

взято із сайту:  http://pleyady.kiev.ua/dumki-vgolos/6872-rekomendacii-z-provedennja-vidkritogo-uroku.html

Категорія: Рекомендації, поради психолога | Додав: annapodus
Переглядів: 462 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz