РОБОТА ПЕДАГОГА(-ИНІ) З КРИВДНИКАМИ
Під час роботи з кривдником(-цею) педагогам необхідно акцентувати увагу не на визначенні винного та покаранні за скоєне, а на виявленні причин такого вчинку та можливих варіантах виправлення ситуації.
Необхідно зрозуміти:
- дитина так себе поводить? Які причини стоять за такою поведінкою?
- треба зробити дитині, щоб вона змінила поведінку? Які заходи необхідно для цього вжити?
- можна зробити для відновлення поваги? (Дитина повинна самостійно продумати одну чи дві ідеї та запропонувати їх як вчителю, так і дитині, яка постраждала. Дитина, яка постраждала від насильства, має погодити пропозицію).
Приклад послідовності розмови педагога(-ині) з дитиною, яка порушила правила/ поводить себе агресивно/є кривдником(-цею):
- У нашій школі ми ставимось нетерпимо ... (назвати прояви небажаної поведінки та які порушені правила).
- Які цінності нашої школи (дітей, педагогів, персоналу)? (Наприклад, ми всі маємо право бути в безпеці).
- Чому ти так поводився(-лась)? Які причини стоять за такою поведінкою?
- Що ти насправді хотів(-ла) (думаєте, бажаєте, відчуваєте) чи яка була твоя мета?
- Як ти вважаєш, це хороший спосіб досягти цього?
- Як міг/могла би ти діяти інакше?
- Як ти пропонуєш виправити цю ситуацію?
- Якщо дитина не готова до розмови відразу після вчинку, не вимагайте від неї цього.
Педагог(-иня), який(-а) проводить бесіду, має:
- Бути спокійним і врівноваженим.
- Говорити не про особистість учня/учениці (що він/вона є поганими, неслухняними тощо), а говорити саме про поведінку дитини, перелічувати небажані прояви поведінки.
- Запропонувати дитині підтримку та допомогу у вирішенні даної ситуації.
|