РОБОТА ПЕДАГОГІВ(-ИНЬ) ЗІ СВІДКАМИ
Спостерігачі (свідки) – учні та учениці, які спостерігають за проявами булінгу, насильства в закладі освіти та за його межами.
Працюйте зі свідками ситуації насильства! Формуйте навички реагування задля запобігання та протидії насильству. Спостерігачі мають відреагувати на небажану поведінку та сказати тим, хто поводиться небажано, що саме вони від них очікують. Наприклад, вони можуть сказати: «Припиніть цю поведінку. Мені це не подобається, і це не смішно. Ми домовилися, що ми цього не будемо робити» тощо.
Спонукайте хлопців та дівчат зупиняти насильство, звертатись до дорослих.
Школа, на думку дітей, є тим місцем, де вони найчастіше зустрічаються з жорстоким ставленням та знущанням.Біля 80% учнів та учениць є спостерігачами ситуацій насильства1.
|
Рекомендації для педагога(-ині), який(-а) спілкується із спостерігачами ситуації насильства:
- слухати спокійно і ставити достатньо запитань, щоб отримати точний і детальний опис ситуації;
- процесі вивчення подій майте на увазі, що ви не оцінюєте, хто винний, хто почав тощо;
- дозволити дитині самостійно (вільна розповідь) розповісти про ситуацію;
- перебивати дитину.
1 Анкетування проводилось ГО «Ла Страда-Україна» та Інститутом модернізації змісту освіти МОН України в рамках проекту «Створення механізму протидії булінгу та насильству у закладах освіти», який здійснюється ГО «Ла Страда-Україна» та Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) за фінансової підтримки Європейського Союзу. Опитування проходили підлітки віком 10-17 років, які навчаються у 5-11-х класах закладів освіти (Луганської та Донецької областей) у жовтні 2019 р. Кількість респондентів – 2223 особи з 12 закладів загальної середньої освіти.
|