Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Неділя, 05.05.2024, 03:02
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Семінари [28]
Тренінги [17]
Психодіагностика вчителів [7]
Рекомендації, поради психолога [18]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Файли » На допомогу вчителю » Семінари

семінар 4
02.04.2016, 14:37

Десять способів зменшити стрес учителя.

Здоров'я – це ще не все,

але все без здоров'я – нiщо.

Практичні поради американського вчителя. (Елісон Боствік)

   Навчати дітей день у день — вдячна професія. Багато вчителів скажуть, що їм подобається їхня робота. Попри все, ви маєте безпосередній вплив на дітей, сподіваєтеся прищепити їм цінності, які інакше вони б не отримали. З іншого богу, навчати цілий клас — досить напружене завдання. Кожен учитель погодиться, що в класі знайдеться достатньо дітей, які роблять його професію складнішою, ніж очікував. Ключ до розв’язання цієї проблеми полягає в тому, щоб уміти зменшувати навантаження та зосереджувати увагу дітей на уроці. Ось десять способів, якими можна скористатися.

   1. ДОДАЙТЕ СМІХУ

Сміх — чудові ліки. Він здатен послаблювати напруження дітей і вчителів, згуртовує, адже вас об'єднує спільне почуття гумору. Існує непомітна межа між додаванням сміху на уроці та можливості вийти сміху із-під контролю, тому завжди будьте готові швидко повертати учнів до роботи.

   2. ВИХОВУЙТЕ В УЧНЯХ ПОЧУТТЯ ВЛАСНОЇ ГІДНОСТІ

Учні з низькою самоповагою часто не хочуть брати участі на уроці і навіть не виявляють бажання вчитися. Якщо вдома діти постійно чують, що вони дурні, то почнуть у це вірити, і ваші зусилля будуть марними. Спробуйте таку діяльність у класі, яка підвищує впевненість учнів: продумайте завдання, у яких дитина відіграє роль лідера, поговоріть з нею сам-на-сам, виявіть інтерес до її навчальних звичок, у контрольній роботі поєднуйте складні питання з легкими, аби невпевнені в собі учні більш бадьоро підбирали відповіді.

   3. ПРОВОДЬТЕ ЕФЕКТИВНІ ДИСЦИПЛІНАРНІ ЗАХОДИ

Щоб підтримувати дисципліну на уроці, ваші методи повинні бути ефективними. У вас можуть бути правила поведінки в класі, але дуже швидко ви розумієте, що не кожне правило підходить дітям. Вам слід навчитися застосовувати окрему стратегію до кожного учня. Це допоможе зменшити напруження на уроці. Наприклад, Джоні комфортно почувається, коли сидить у кінці ряду, бо йому не подобається зайва увага, але для Джейка це не годиться, бо він поводиться як класний блазень. Можливо, йому бажано дати додаткове письмове завдання.

 4. ДОДАЙТЕ КРЕАТИВНОСТІ ДО ЗАНЯТЬ

Коли вам здається, що клас ось-ось вийде з-під контролю, несподівано проведіть рухливу вправу, аби діти на кілька хвилин підвелися з місць. Вас здивує, наскільки уважно вони почнуть слухати після того, як повернуться на свої місця. Швидкими рухливими вправами можуть бути «Зайчик - стрибунець», біг на місці, вправа на дихання. Це може бути будь-яка вправа, аби діти рухалися протягом двох хвилин.

   5. ПІДТРИМУЙТЕ ПОРЯДОК У ПАПЕРАХ

Зважаючи на те, що діти здають зошити з домашніми та контрольними роботами, записки про дозвіл тощо, нехай у журналі вони пишуть номер, що відповідає їх номеру у верхньому правому кутку аркуша. Це заощадить чимало часу на паперові справи.

   6.    ОГОЛОШУЙТЕ РЕЙТИНГ ДЕСЯТИ НАЙКРАЩИХ УЧНІВ

Для підтримання мотивації учнів та більшої уваги до уроків щотижня складайте список найкращих учнів. Просто вивішуйте список десяти найкращих, спираючись на результати контрольної роботи, вчасної здачі домашнього завдання, участі на уроці та будь-якого іншого чинника, який хочете відслідкувати. Винагородою може бути дозвіл упродовж подальшого тижня вибирати місце сидіння або отримати один день вільний від домашнього завдання.

   7.    МЕТОД ЗАСТАВКИ НА КОМП'ЮТЕР

Якщо ви хочете якось відзначити тих учнів, які гарно себе поводять і подати решті приклад для наслідування, спробуйте цю унікальну методику. Класний комп'ютер налаштуйте так, аби на заставці висвічувалося ім'я дитини, яка гарно себе поводить. Міняйте ім'я кожного дня. Дітям захочеться, щоб висвічувалося і їхнє ім'я.

   8.    ВИКОРИСТОВУЙТЕ НЕВЕРБАЛЬНІ СИГНАЛИ

Ніщо не збиває урок так, як відволікання. Тому в багатьох учителів є популярним спілкування з учнями за допомогою сигналів, і урок не переривається.

Щоб відповісти, учні просто піднімають руку. Якщо ж учневі потрібно вийти до вбиральні, він може підняти вказівний пальчик. Якщо дитині потрібна носова хусточка, нехай підніме два пальчики. Ви можете придумати власну систему, і вона буде відмінно працювати.

Як сигнал до відповіді ви можете кивнути «так» або заперечити «ні» — і більше нічого не потрібно.

   9. ВИКОРИСТОВУЙТЕ «МИТТЄВІ» ЗАВДАННЯ

Аби діти були уважними протягом уроку, приготуйте для них миттєве завдання на п'ять хвилин. Напишіть завдання на дошці й відраховуйте п'ять хвилин. Завдання може стосуватися матеріалу минулого уроку (як забажаєте). Це дасть вам можливість оцінити знання дітей, а учнів спонукатиме до швидкого виконання завдання.

  10. ЗМІНІТЬ СТАВЛЕННЯ

Якщо ви відчуваєте, що стаєте надто нервовими на уроці, подумайте про цю ситуацію як про випробування. Зберігайте позитивний настрій; ви не можете контролювати всього, що відбувається на уроці, але можете діяти активно. Учні зрештою підтримають вашу ініціативу.

Категорія: Семінари | Додав: annapodus
Переглядів: 352 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz