Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 02.05.2024, 13:32
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Семінари [28]
Тренінги [17]
Психодіагностика вчителів [7]
Рекомендації, поради психолога [18]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Файли » На допомогу вчителю » Тренінги

Тренінг 5
10.04.2016, 17:00

Мета: сформувати уявлення про небезпеки, які очікують на дітей

та молодь під час використання Інтернету та інших інформаційно-

комунікаційних технологій, ознайомити з правилами безпечного

використання інформаційно-комунікаційних технологій, розвинути навички

безпечного використання Інтернету та інших інформаційно-комунікаційних

технологій

 

Даний тренінг у цілому проводиться для фахівців, які в подальшому

можуть використовувати окремі вправи для роботи з дітьми різних вікових категорій. Цей тренінг також можна проводити для дітей та молоді, вибираючи окремі вправи залежно від віку аудиторії.

Загальний час тренінгу: 7 годин (з обідньою перервою та перервами

на каву. Без перерв – 5 год.)

 

Матеріали, необхідні для тренінгу:

• Аркуші ватману, папір.

• Маркери, олівці.

• Кольорові стікери (звичайні, та у вигляді фруктів, квіток).

• Клей, ножиці.

• М’яч.

• Маленький приз, сувенір.

• Журнали. Газети (бажано з оголошеннями, ілюстраціями та

інформацією про комп’ютери, новітні технології тощо).

• Примірники Конвенції ООН про права дитини для кожного

учасника.

• Примірники Факультативного протоколу до Конвенції ООН про

права дитини щодо торгівлі людьми, дитячої проституції і дитячої

порнографії для кожного учасника.

• Нарізані у вигляді пазлів правила безпечної поведінки в інтернет-

просторі.

• Стікери/аркуші паперу, нарізані у вигляді речей.

 

Типова програма тренінгу

10.00–10.10 – Привітання учасників тренінгу від тренера.

Представлення тренера. Ознайомлення з темою тренінгу.

10.10–10.25 – Гра для знайомства “Квітка”.

10.25–10.35 – Правила роботи.

10.35–10.50 – Початкова вправа «Очікування від тренінгу».

10.50–11.15 – Комунікативні інструменти в мережі Інтернет та в

мобільному телефоні. Робота у 2 групах.

11.15–11.20 – Рухавка.

11.20–11.50 – Ризики, які існують при використанні інформаційно-

комунікаційних технологій. Робота у 2 групах.

11.50–12.00 – Гра на розуміння анонімності Internet (гра «Хто на тебе

напав»? або Гра «Хто надіслав тобі листа?»).

12.00–12.30 – Інформація про небезпечні ситуації для дітей під

час використання інформаціно-комунікаційних технологій. Інформація

тренера.

12.30–13.00 – Конвенція ООН про права дитини та Факультативний

протокол до Конвенції ООН про права дитини щодо торгівлі дітьми,

дитячої проституції і дитячої порнографії. Конвенція Ради Європи про

кіберзлочинність, Конвенція Ради Європи про захист дітей від сексуальної

експлуатація та знущань сексуального характеру. Робота в 4 групах.

13.00–14.00 – Обідня перерва.

14. 00–14.15 – Робота з журналами. Індивідуальна робота.

14.15–14.55 – Ризики для дітей та їх запобігання. Розробка правил

безпечного використання Інтернет.

14. 55–15.05 – Гра «Хто скоріше дістанеться до стіни / Рухавка.

15.05–15.45 – Створення інформаційного постера (колаж) та

меморандуму порозуміння.

15.45–16.15 Перерва.

16.15–16.30 – Гра «Пазл».

16.30–16.45 – Заключна вправа «Що я візьму із собою».

16.45–16.55 – Заповнення вихідної анкети.

16. 55–17.00 Побажання та завершення роботи. Роздаткові матеріали.

 

Хід тренінгу

1. Гра для знайомства “Квітка” – до 15 хв.

Перед початком вправи тренер малює квітку без пелюстків на аркуші

ватману.

Тренер дає завдання учасникам вигадати собі псевдоніми («нікнейми»),

якими вони користуються при спілкуванні в інтернет-просторі або хотіли

б використовувати, та написати його на стікері. Кожний учасник / кожна

учасниця виходить до аркуша з квіткою, називає нікнейм, своє реальне

ім’я та хобі і наклеює стікер з нікнеймом на аркуш так, щоб стікер став

пелюсткою квітки. Ці нікнейми можна використовувати під час тренінгу.

Аркуш з квіткою розміщується на стіні.

2. Правила роботи – до 10 хв.

Тренер за допомогою учасників складає правила роботи під час

тренінгу та записує їх на аркуші паперу. Правила розміщуються в кімнаті,

де проходить тренінг, так щоб до них можна було звертатися.

Серед правил можуть бути:

- приходити вчасно;

- вимкнути мобільні телефони;

- бути позитивно налаштованими;

- говорити по черзі, стисло;

- критикувати думку, а не людину/критикувати конструктивно;

- конфіденціальність…

3. Очікування від тренінгу – до 15 хв.

Тренер пропонує учасникам написати свої очікування від тренінгу.

Тренер роздає учасникам стікери, які можуть мати форму фруктів, квіток

ін. Поки учасники пишуть, тренер малює дерево. Кожен учасник / кожна

учасниця оголошує свої побажання та клеїть стікер на деревo.

4. Комунікативні інструменти в мережі Інтернет та в мобільному

телефоні – 20—25 хв.

Робота у двох групах. Учасники об’єднуються у дві команди.

Наприклад, «Однокласники» та «Контакти».

Дві команди отримують однакове завдання – написати на ватмані

назви сучасних комунікацій та технологій, які використовуються молоддю

та дітьми під час спілкування в Інтернеті за допомогою комп’ютера або

мобільного телефону. Обидві групи повинні виконати завдання за 10

хвилин.

Можливі варіанти відповідей: веб-камера, ISQ, MSN, SMS, Skype,

MMS, блютус, ігри, електронна пошта, чати, соціальні мережі (назви різних

соціальних сайтів), форуми, блоги, мобільні з камерами та підключенням

до Інтернету, назви сайтів тощо. Через 10 хвилин тренер зупиняє обидві

команди. Кожна група по черзі зачитує свої варіанти відповідей, а інша

викреслює слова, що збігаються, зі свого переліку. Переможцем стає

група, у якої більше унікальних назв, що не повторюються.

Наприкінці вправи тренер робить висновок: у світі існує безліч

технологій, які допомагають у спілкуванні і роблять його дуже зручним. Але

водночас час такі технології є також і небезпечними, тому дуже важливо

знати, як використовувати ці технології, щоб не потрапити в пастку та не

стати жертвою злочину.

5. Ризики, які існують при використанні інформаційно-

комунікаційних технологій – 30 хв.

Тренер розподіляє учасників на дві групи та дає завдання групам

подумати про те, яким чином певні засоби комунікації можуть бути

небезпечними для дітей. Кожна група отримує новий лист ватману і

окреме завдання.

Перша група має подумати та написати, чим можуть бути небезпечні

інтертет-сайти, інтернет-ігри, електронна пошта, веб-камери, ISQ, чати,

блоги.

Друга група має подумати та написати, чим можуть бути небезпечні

мобільні телефони, мобільні телефони з фото- та відеокамерами, SMS,

MMS. На це завдання групи отримують 20 хвилин. Через 20 хвили учасники

повертаються до загальної групи, та представник кожної групи презентує

напрацювання в групах.        

6. Ігри та розуміння анонімності мережі Інтернет – до 15 хв.

Гра «Хто надіслав тобі листа?»

Для цієї вправи тренер використовує аркуш ватману із вправи

№ 1«Квітка». Тренер видає учасникам стікери (бажано іншої форми,

ніж пелюстки квітки) і просить кожного учасника написати позитивне

побажання або просто хороші слова на стікері. А потім наклеїти їх поряд з будь-яким стікером з нікнеймом на аркуші з квіткою. Кожен учасник має наклеїти побажання до чужого нікнейму так, щоб власники нікнеймів не бачили, хто написав їм побажання. Учасники отримують побажання до

свого нікнейму і намагаються вгадати, хто надіслав їм це «повідомлення»

(див. мал. 3). У 99 % випадків учасники не можуть вгадати відправника

повідомлення.

Тренер робить висновок: так само відбувається і зі спілкуванням в

інтернет-просторі. Дуже складно перевірити, хто саме пише тобі листи,

спілкується з тобою. Якщо учасники групи добре знайомі між собою, вони

можуть вгадати відправника за почерком. У такому разі тренер підсумовує,

що в інтернет-просторі не існує почерків, тому ти ніколи не можна дізнатися, хто знаходиться по той бік комп’ютера або мобільного телефону.

Гра «Хто на тебе напав»?

Один з учасників тренінгу виходить у центр кола та повертається

обличчям до стіни, спиною до всіх інших учасників, які стають позаду. По

черзі учасники торкаються особи, яка стоїть спиною до всіх. А ця людина

намагається вгадати, хто її торкнувся. Далі учасники міняються.

Висновок, який мають зробити учасники: ти ніколи не знаєш напевне,

хто знаходиться по той бік комп’ютера.

7. Інформація про небезпечні ситуації для дітей в Інтернеті –

30 хв.

Використовуючи інформацію з розділу 1 даного посібника, тренер

у залежності від віку аудиторії робить презентацію про небезпеки, які

існують під час використання інфораційно-комунікаційних технологій,

зокрема Інтернету та мобільного зв’язку. Дуже важливо супроводжувати

теоретичний матеріал прикладами та історіями.

Учасники можуть ставити питання.

8. Конвенція ООН про права дитини, Факультативний протокол до

Конвенції ООН про права дитини щодо торгівлі дітьми, дитячої проституції і дитячої порнографії, Конвенція Ради Європи про кіберзлочинність, Конвенція Ради Європи про захист дітей від сексуальної експлуатація та знущань сексуального характеру – 20 хв.

Додаткові матеріали для вправи:

• Тексти всіх трьох Конвенцій та Факультативного протоколу.

Ця вправа проводиться для групи спеціалістів, які працюють з дітьми,

а також може проводитись під час роботи із старшокласниками. Вправа

спрямована на ознайомлення учасників з міжнародними стандартами у

сфері захисту прав дітей.

Учасники розподіляються на 4 групи – одна отримує Конвенцію про

права дитини, друга – Факультативний протокол, третя – Конвенцію про кіберзлочинність, четверта – Конвенцію про захист дітей від сексуальної експлуатації та зловживань сексуального характеру. За 10 хвилин групи мають проаналізувати тексти конвенцій. Завдання для групи, яка отримає Конвенцію, – знайти статті, які захищають дітей від тих форм порушення прав дитини, що частіше проявляються через використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій (дитяча порнографія, торгівля дітьми – ст. 34, 35, дискримінація за різними ознаками – ст. 2, посягання на честь та гідність – ст. 16, фізичне і психологічне насильство – ст. 19

Конвенції). Завдання для групи, що отримає Факультативний протокол,

– знайти статті, які стосуються дитячої порнографії (ст. 2, ст. 3) Завдання для групи, яка працює з Конвенцією про кіберзлочинність, – знайти статті в Конвенції, що стосуються захисту дітей від порушення їхніх прав через Інтернет (ст. 9 «Правопорушення, пов’язані з дитячою порнографією»).

Група, що отримує Конвенцію про захист дітей від сексуальної експлуатації та знущань сексуального характеру, має знайти статті, що містять положення про захист дітей від сексуального насильства через використання інформаційно-комунікаційних технологій (ст. 6 «Освіта для дітей», ст. 20 «Правопорушення, що стосуються дитячої порнографії», ст. 23 «Підбурювання дитини із сексуальною метою»). Через 10 хв. групи

презентують інформацію всім учасникам.

9. Робота з журналами – 10—15 хв.

Тренер запитує: чи можете ви знайти в журналах об’яви про інтернет-

фільтри, рекомендації щодо роботи в Інтернеті або інші програми, що

захищають дітей від негативу, якого багато у всесвітній мережі Інтернет?

Кожен учасник / кожна учасниця отримують журнал, аркуші з

журналу/газети і намагаються знайти статтю чи оголошення, які б містили інформацію, як уберегтися від негативного впливу Інтернету (це можуть бути оголошення про антивірусні програми, нові форми захисту, правила безпечного користування технологіями). Та особа, яка першою знаходить інформацію, має повідомити про це і зачитати її. Якщо в колі є люди, які знайшли таку ж інформацію, вони також її оголошують.

Тренер має зробити висновок: ЗМІ майже не містять інформації,

яка б допомогла захиститися від негативного впливу комп’ютера,

Інтернету, інших комунікаційних технологій. Тому дуже важливим є

навчання безпечним правилам поведінки щодо користування новітніми

комунікаційними технологіями.

10. Ризики для дітей та запобігання їм. Розробка правил

безпечного користування Інтернетом та іншими комунікаційними

технологіями – 40 хв.

Учасники знову об’єднуються у дві групи.

Перша група отримує завдання розробити рекомендації безпечної

поведінки під час користування комп’ютером, Інтернетом та мобільним

телефоном для дітей.

Друга група має написати рекомендації для вчителів та батьків,

як зробити користування комп’ютером, Інтернетом та мобільними

телефонами безпечним для дітей.

За 20 хвилин учасники повертаються до загальної групи та

презентують роботу в групах. Тренер та інші учасники можуть ставити

запитання, додавати інформацію.

11. Гра «Хто скоріше дістанеться до стіни» -- 10 хв.

Ця вправа проводиться, якщо є простір, наприклад, на подвір’ї або на

спортивному майданчику, у спортивному залі.

Учасники об’єднуються у дві команди. Завдання: чия команда скоріше

дійде до стіни/дерева, викладаючи свої речі. Задля результату учасники

починають знімати з себе останнє, аби виграти.

Висновок: як легко маніпулювати людиною, а особливо дитиною.

Дуже часто злочинці використовують подібну тактику для залучення дітей

до створення дитячої порнографії. Тому завжди необхідно пам’ятати про

власну безпеку.

Якщо у Вас немає можливості провести таку вправу, замініть її на

аукціон. Але валюта такого аукціону – одяг та аксесуари учасників.

Необхідно визначити три лоти, але не називати, що це за предмети.

Придумайте інтригуючий опис таких предметів, щоб в учасників з’явився

інтерес змагатися за здобуття лотів. Висновок буде таким же, як і

попередній. А також слід відзначати те, що дуже часто, залучаючи дітей

до злочинної діяльності, злочинці малюють «золоті гори», але насправді

все виявляється навпаки. Тому важливо перевіряти інформацію, ставити

запитання, щоб з’ясувати всі обставини.

12. Створення інформаційного постера (колажу) та меморандуму

порозуміння – 40 хв.

Учасники знову об’єднуються у дві групи.

Перша група має розробити оголошення для інтернет-кафе (як

об’яву найкращого та найбезпечнішого кафе для дітей). Друга група

має розробити меморандум порозуміння між батьками та дітьми щодо

безпечного користування комп’ютером та Інтернетом.

Важливо, щоб учасники використовували вирізки з журналів, газет

для позначення слів.

13. Гра «Пазл» – 10—15 хв.

Додаткові матеріали для вправи:

• нарізані у вигляді пазлів правила безпечної поведінки в інтернет-

просторі

Ця вправа може також бути проведена з дітьми молодшого віку.

Тренер перемішує нарізані речення, а учасники мають узяти по одній

частині, а потім шукати інші частини речення серед учасників. Хто перший

складає речення, зачитує його вголос. Потім зачитують інші учасники, які

склали речення.

14. Що я візьму із собою – 10-15 хв.

Додаткові матеріали для вправи:

• стікери/аркуші паперу, нарізані у вигляді речей

Ця вправа є завершальною.

Тренер малює валізу (мал. 5) та завчасно з паперу вирізає різноманітні

речі (книжки, спідниці, штанці, сорочки та ін.) Роздає їх учасникам.

Учасники повинні написати, що із отриманого на цьому тренінгу (знання, навички) вони візьмуть із собою. Потім кожен оголошує свої думки та кладе уявні речі в уявну валізу.

Тренер у відповідь робить висновки, зі свого боку, чи здійснилися його

побажання, чи залишилась ще якась інформація, яку необхідно надати

учасникам, докладніше розкрити.

15. Побажання та завершення роботи

Тренер завершує тренінг побажанням, щоб права учасників ніколи

не порушувалися через використання новітніх комунікаційних технологій.

Якщо є роздатковий матеріал, тренер пропонує його учасникам.

 

Категорія: Тренінги | Додав: annapodus | Теги: торгівля дітьми
Переглядів: 1373 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz