Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 02.05.2024, 03:59
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Семінари [28]
Тренінги [17]
Психодіагностика вчителів [7]
Рекомендації, поради психолога [18]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Файли » На допомогу вчителю » Тренінги

Тренінг 9
20.05.2016, 11:08
Очікувані результати: буде підвищено рівень знань педагогічних працівників про:
1) вразливі групи для роботи у період конфлікту,
2) основні напрями та зміст соціально-педагогічної роботи з дітьми та батьками,
3) можливості державних структур, громадські і волонтерські ініціативи з надання гуманітарної, психологічної, правової та соціальної допомоги населенню.
Необхідне обладнання та матеріали: мультимедійний проектор, ноутбук, фліпчарт, маркери.
Час проведення тренінгу: 5 годин.
Хід тренінгу
Вступне слово тренера 10–15 хв.
Вироблення правил роботи в групі. «Мозковий штурм» 10 хв.
На початку тренер пропонує кілька правил, далі учасники тренінгу його доповнюють. 
Правила вписуються маркером на великий аркуш паперу та вивішуються на видному місці. 
Отже, кожний з учасників тренінгу буде (приблизний перелік правил):
доброзичливим;
коректним;
тактовним;
толерантним;
терпимим;
конструктивним;
говорити від свого імені;
активним;
говорити по темі;
говорити лаконічно;
дотримуватися «правила руки» 
(підносити руку, коли бажає висловити свою думку);
 
Знайомство
Тренер пропонує кожному учаснику представитися та запропонувати свою відповідь на питання
 
 
Очікування Вправа «Дерево очікувань»10 хв.
Основні риси соціально-політичної ситуації в країні. Роль педагогічних працівників у роботі з дітьми в період конфлікту. 
Презентація або міні-лекція 10 хв.
 
Основні ризики порушення прав дитини та шляхи їх уникнення «Мозковий штурм» 20 хв.  
Тренер акцентує увагу на тому, що події останніх місяців на Сході країни супроводжуються порушеннями прав людини та дитини, та пропонує відповісти на питання
«Які права дитини, на вашу думку, порушуються під час воєнного конфлікту?» 
Обговорення.
Можливі варіанти відповідей: 
• право на життя;
• право на захист від фізичного насильства;
• право не розлучатися з батьками;
• право на освіту;
• право вільно пересуватися та обирати собі місце проживан-ня в межах кожної держави;
•  право на свободу переконань і на вільне їх виявлення;
•  право на свободу мирних зборів і асоціацій;
•  право на захист від експлуатації
 
Ситуації порушення прав дитини в період конфлікту
Робота в групах. Загальне обговорення 30 хв.
Варіант 1. Кожній групі необхідно прописати (скласти) по три типові життєві ситуації щодо порушення прав дитини під час конфлікту та презентувати. 
Варіант 2. Тренер роздає готові описи ситуації. Учасники їх аналізують і визначають права, що порушилися.
 
Необхідна допомога для дітей в період конфлікту. 
Куди звертатись по допомогу. Робота в групах.
Загальне обговорення 40 хв.  
Завдання: 
1-а група. Розробити закладку «Якщо ваші права порушуються, ви можете звернутися …»
2-га група. Створити плакат «Якщо у вас пригнічений пси-хологічний стан, ви можете звернутися… »
3-я група. Розробити пам’ятку «Якщо у вас склалася конфліктна ситуація в школі, ви можете звернутися…»
4-та група. Розробити брошуру «Якщо ваша родина була вимушена покинути свою домівку та переїхати до іншого місця проживання, вашій родині треба звернутися…».
 
Інформація для тренера. Можливі варіанти відповідей.
Якщо ваші права порушуються, ви можете звернутися: у своєму навчальному закладі – до соціального педагога, класного керівника, вчителя, медичного працівника, психолога; 
в міліції – до дільничного інспектора, працівників кримінальної міліції у справах дітей; 
до працівників служби у справах дітей державної адміністрації; якщо ви мешкаєте у невеликому селищі – до голови сільради; зверніться за порадою до батьків.
Якщо у вас пригнічений психологічний стан, ви можете звернутися до психолога вашого навчального закладу, до людини, з якою у вас довірливі стосунки (друг або подруга, родичі, вчитель); зверніться за порадою до батьків.
Якщо ваша родина була вимушена покинути свою домівку та переїхати до іншого місця проживання, вашій родині треба звернутися до місцевих органів влади, які нададуть вам необхідну інформацію.
Якщо у вас склалася конфліктна ситуація в школі, спробуйте вирішити її за допомогою класного керівника, соціального педагога, психолога, іншого вчителя вашої школи; зверніться за порадою до батьків.
 
Тренер робить акцент: Звертатися по допомогу – це нормально!
Матеріал до цього завдання у Додатку 1 «Контактна інформація установ та організацій, які надають допомогу в період конфлікту» 
Вразливі групи населення «Мозковий штурм» 10 хв. 
Зробити наголос на групі внутрішньо переміщених осіб. Пояснити, чому вони не є біженцями 
Алгоритм соціально-педагогічної роботи класного керівника із внутрішньо переміщеними дітьми та їх сім’ями Робота в групах. Обговорення 25 хв Завдання. Розробити алгоритм соціально-педагогічної роботи класного керівника:
1-а група – з внутрішньо переміщеною дитиною;
2-га група – з її родиною;
3-я група – класним колективом, в якому є внутрішньо переміщена дитина
Актуальні напрями та зміст соціально-педагогічної роботи з дітьми та батьками
Робота в 4 групах. Загальне обговорення 30 хв. Опрацювання та обговорення актуальних напрямів соціально-педагогічної роботи: 
• формування знань про соціально-політичні події; 
• протидія булінгу;
* інформаційна війна; 
• вирішення конфліктів
 
 
Рекомендації класним керівникам щодо профілактики посттравматичних стресових розладів у дітей 
 
 
Мультфільм для дітей «Небезпечні знахідки». 
Плакат «Твої правила безпеки»; лист МОН від 30.07.2014 р. № 1/9-385 «Методичні реко-мендацій щодо проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів з питань уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами».
Розробити заняття для учнів «Мої правила безпечної поведінки»: Розробка занять для учнів за темою «Мої правила безпечної поведінки».
1-а група – для учнів початкової ланки;
2-га група – для учнів середньої ланки;
3-я група – для учнів старшої ланки.
 
Підбиття підсумків тренінгу 
Вправа «Валіза» 
Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та постконфліктний період : метод. рек. / Н.П. Бочкор, Є.В. Дубровська, О.В.Залеська та ін. – Київ: МЖПЦ «Ла Страда-Україна», 2014. – С. 26–32;46–52 ).
Категорія: Тренінги | Додав: annapodus
Переглядів: 741 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz