Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 16.05.2024, 04:36
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [14]
Середня школа [9]
Старша школа [13]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Години психолога » Початкова школа

Година психолога для молодших школярів

Мета: вчити дітей так поводитися, щоб уникати конфліктів, а в разі їх виникнення - вміти їх подолати; розвивати вміння володіти собою; виховувати вміння гідно виходити із конфліктної ситуації.

Обладнання: цікаві завдання.

Хід 

I. Організація класу.

- Діти, як ви думаєте, що таке правопорушення?

- А що таке конфлікт?

Сьогодні ми з вами визначимо, чим відрізняється конфлікт від правопорушення, навчимося долати конфлікти.

II. Розповідь психолога.

Нерідко наше життя затьмарюють конфлікти. Вони, як правило є наслідком невміння спілкуватися.

Конфлікт -це невдоволеність, тривога, небажання вчитися з певними людьми. Конфліктів не уникнути, адже люди всі різні, мають різні думки, бажання, інтереси, тобто їхні зіткнення можливі. Помилковою є думка, начебто під час конфліктної ситуації краще зробити вигляд, ніби нічого не сталося. Потрібно його розв'язувати.

Можливі такі форми конфліктів

  • Зіткнення думок, незгода (конфлікт не зачіпає особистості);
  • Невдоволеність (з'являються негативні емоції);
  • Протидія;
  • Сварка (конфлікт зачіпає особистість у цілому);
  • Розрив (остаточне припинення стосунків).

Можливі способи розв’язання конфлікту

  • «Чарівні» слова;
  • Компроміс (згода на основі взаємних поступок);
  • Проявлення турботи, ніжності, любові;
  • Усвідомлення й визнання власної провини чи неправоти в суперечці;
  • Підняття престижу, самоповаги, гордості противника;
  • Жарт, гумор;
  • Віра у позитивне розв'язання конфлікту і добрі стосунки;
  • Уміння поставити себе на місце іншої сторони конфлікту;
  • Знаходження оптимального результату, який втілюється у позитивних діях обох сторін;
  • Чому ж існують конфлікти між людьми?

Конфлікти існують між людьми для того, щоб вони навчилися спочатку розв'язувати їх за законами любові й зрештою навчилися безконфліктно жити.

Але будь - який конфлікт - це початок біди, великої чи малої. Тому потрібно уникати конфліктів.

- Як ви думаєте, як уникати конфліктів?

* Знаходити час, щоб обговорювати проблеми, що накопичуються.

* Доцільно проводити збори, щоб обговорити плани, розпорядок; знайти способи розв'язання конфліктів.

- Якщо ж усе - таки конфлікту не вдалося уникнути тоді, як радять психологи, необхідно вчинити так.

1. У конфліктів не буває переможців: програють обидві сторони,

Отже, не порівнюй ступеня провини, а зроби першим крок назустріч - це показник твого характеру і самоповаги.

Розпочни розмову з опису конкретної ситуації, яка тебе не влаштовує. Намагайся  бути при цьому щонайбільше об'єктивним.

2. Вислови те, що ти відчуваєш через конфліктну ситуацію. Безліч конфліктів між людьми ускладнюють наявністю невисловлеиих думок і почуттів. Іноді тільки завдяки їх висловленню, можна залагодити ситуацію.

3. Намагайся вислухати протилежну сторону - це, мабуть, найважче. Необхідно пам'ятати, шо ваші думки є різними, і саме це спричинило конфлікт. Уважно слухай опонента, не перебивай, не заперечуй, не сперечайся. Продемонструй співрозмовникові, що ти справді його уважно слухаєш і прагнеш досягти злагоди.

4. Утримуйся від коментарів, завершуючи будь - яку розмову. Звертай увагу на те, де ваші думки збігаються.

5.Вислови свої конкретні пропозиції, реалізація яких може змінити ситуацію, поведінку, стосунки.

Правила.

  • Бути розсудливим і виваженим краще, ніж сваритися;
  • Необхідно шукати завжди такі шляхи, щоб уникнути сварок, образ і конфліктів;
  • Ніколи сам не роби того, чого б не хотів, щоб зробили тобі.

III. Підсумок.

Підсумком нашої розмови може бути весела хвилинка. А гумор, жарт, як відомо, часто допомагає уникнути сварок.
Пропоную розв'язати цікаві задачки Г.Остера.

1. Вовочка 10 разів смикнув за кіску Машу, 5 разів - Дашу, 7 разів - Клаву і 1 раз, помилково, - завуча Маргариту Іванівну. Запитується: скільки разів смикав за кіски Вовочка, і що йому буде за це?

2. Повертаючись зі школи додому, Дмитрик штовхнув 9 дівчаток і підставив ніжку 3 дівчаткам.       Половина дівчаток, скривджених Дмитриком, заплакали. А інша половина погналася за Дмитриком і надавала йому по шиї. Скільки разів Дмитрик отримав по шиї?

-Що хотів висміяти в своїх задачах Г. Остер?

- Чому сваряться хлопчики і дівчатка?

- Чи можна уникнути сварок, образ?

- Як потрібно спілкуватися один з одним?

   

Категорія: Початкова школа | Додав: annapodus (03.04.2016)
Переглядів: 792 | Теги: Толерантність, КОНФЛІКТ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz