Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Субота, 20.04.2024, 17:03
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [14]
Середня школа [9]
Старша школа [13]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Години психолога » Початкова школа

Тренінг 7
Автор: Морковіна Тетяна Іванівна, практичний психолог Сквирської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2

Мета: формування у дітей конкретно-наочних знань про світ професій, як психологічної основи для подальшого розвитку професійної самосвідомості.

Завдання:

  • продовжувати професійну просвіту учнів, формувати у них уявлення про зміст і значення праці людей різних професій, про професії батьків, значення їх праці для інших людей;
  • вчити аналізувати, узагальнювати; виховувати повагу до трудівників, бережливість до результатів праці дорослих, працелюбство;
  • виявляти нахили, інтереси, зацікавлення учнів тим чи іншим предметом, видом трудової діяльності людей з метою подальшої професійної орієнтації.

Обладнання: мультимедійне обладнання, диск із презентацією, маркери, ручки, дошка, фліп-чарт, стікери зеленого та блідо-рожевого кольору, ватман, картки для вправи «Вставте пропущені слова», плакат «Береги», м’яка іграшка.

Учасники: учні 4 класу.

Час проведення: 45 хвилин.

Структура заняття

п/п

Види роботи

Ресурсне забезпечення

Орієнтовна тривалість

1

Вступ

 

2 хвилини

2

Вправа «Знайомство»

 

4 хвилини

3

Правила роботи в групі

ватман, маркери, фліп-чарт

4 хвилини

4

Вправа «Очікування»

ручки, стікери зеленого кольору, плакат «Береги»

5 хвилин

5

Інформаційне повідомлення «Калейдоскоп професій»

мультимедійне обладнання

10 хвилин

6

Вправа «Професії моїх батьків»

 

7 хвилин

Фізкультхвилинка «Веселий гіпопотам»

1 хвилина

7

Вправа «Вставте пропущені слова»

мультимедійне обладнання, ручки, картки на папері А-5

2 хвилини

8

Вправа «Подарунки від різних професій»

мультимедійне обладнання

5 хвилин

9

Вправа «Підведення підсумків»

ручки, стікери блідо-рожевого кольору, плакат «Береги»

3 хвилини

10

Домашнє завдання «Дерево професій»

 

1 хвилина

Гра-розминка «Ми найкращі!»

1 хвилина

Загальний час

45 хвилин

 

Хід заняття

1. Вступ (2 хв.)

  • Доброго дня Вам, діти!
  • Сьогодні на занятті ми продовжимо знайомство з різноманітними професіями; дізнаємось про значення праці людей різних професій; пригадаємо професії ваших батьків і подумаємо, чи всі професії потрібні, наскільки вони важливі для інших людей.

2. Вправа «Знайомство» (4 хв.)

Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, хороший настрій, сприяти згуртованості групи.

Хід вправи

Психолог знайомить дітей із символічним учасником групи – її талісманом – гномиком Всезнайкою (м’яка іграшка). Кожен учасник передає Всезнайку по колу, називаючи своє ім’я та вітаючись із групою.

3. Вправа «Правила роботи в групі» (4 хв.)

Мета: створити умови ефективної співпраці в групі, сприяти згуртованості групи.

Хід вправи

  • Для чого в нашому житті існують правила?

Після відповідей учнів приймаються правила та записуються маркерами синього, зеленого та червоного кольорів на листку ватмана «Правила групи», прикріпленому до магнітної дошки.

Орієнтовними правилами можуть бути:

  • добровільна участь у виконанні різних завдань;
  • доброзичливість;
  • щирість;
  • активність;
  • один говорить – інші слухають;
  • взаємна повага;
  • відключені мобільні телефони.

4. Вправа «Очікування» (5 хв.)

Мета: визначити сподівання і очікування учасників щодо заняття.

Хід вправи

Учасники на стікерах (папірцях зеленого кольору), вирізаних у формі корабликів, записують свої очікування щодо заняття, про що б вони хотіли дізнатися. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті «Береги», де з двох боків моря зображені береги – «Берег надій» і «Берег реалізованих сподівань». Між берегами – море. Учасники приклеюють свої стікери біля самого «Берега надій», вирушаючи у подорож морем до «Берега реалізованих сподівань».

5. Інформаційне повідомлення «Калейдоскоп професій» (10 хв.)

Мета: поглиблювати, узагальнювати знання школярів про зміст, значення праці людей різних професій.

Хід заняття

  • Як Ви думаєте, що таке професія? (відповіді дітей)

Ведучий узагальнює відповіді:

  • Отже, ми можемо сказати, що професія – це рід трудової діяльності, що вимагає спеціальної підготовки.
  • Подивіться на дошку і скажіть, чим займаються представники різних професій, чи важлива їх праця для інших людей?

Школярі розглядають зображені на слайдах малюнки та анімації різних професій, по черзі читають вірші, які супроводжують зображення.

  • Чи всі названі вами професії важливі для людей? Чому?
  • Які ще професії ви знаєте і можете назвати?

ВИСНОВОК: немає професій не потрібних, не важливих, головне – правильно обрати професію, любити свою справу, із задоволенням працювати, поважати працю інших людей, цінувати її.

6. Вправа «Професії моїх батьків» (8 хв.)

Мета: формувати уявлення учнів про професії батьків, значення їхньої праці для інших людей.

Хід вправи

  • Пригадайте, де працюють ваші батьки?
  • Хто за професією ваші тато, мама, дідусі, бабусі?
  • Чим корисна їхня праця для людей?

ВИСНОВОК: професій дуже багато, всі вони важливі і потрібні, слід з повагою ставитися до результатів чужої праці. Нас оточує багато речей, що є необхідними для життя, здоров’я, навчання, праці, відпочинку. Будь-яка річ – результат праці людей різних професій. Якщо ви бережете речі, то шануєте працю цих людей.

Фізкультхвилинка «Веселий гіпопотам»

7. Вправа «Вставте пропущені слова» (2 хв.)   (робота в групах)

Мета: розвивати вміння дітей, систематизувати отриману інформацію, розуміти зв’язки між назвою професії та діяльністю людей.

Хід вправи

Ведучий об’єднує клас у три групи:

  • Назвіть, будь-ласка, по-черзі кожен словосполучення: білий сніг, зелений листок, червоне яблуко.

Група №1 «Білий сніг» сідає на перший ряд, група №2 «Зелений листок» ‒ на другий ряд, група №3 «Червоне яблуко» ‒ на третій ряд.

Перший учень з кожної групи отримує картку із завданням, уважно читає та вписує із дужок одне слово у перше завдання; другий учень із групи – вписує інше слово у друге завдання і т. д.

По закінченню роботи – перевірка завдань.

8. Вправа «Подарунки від різних професій» (5 хв.)

Мета: розвивати вміння школярів знаходити зв’язки між результатами праці та професійною діяльністю людей; виховувати шанобливе ставлення до людей різних професій.

Хід вправи

Назвати професії, завдяки яким люди можуть користуватися такими предметами, виробами:

одяг, взуття, сковорода, глиняний горщик, книга, хліб, олівець, стіл, будинок, вугілля, прикраса, скатертина, яблуко, молоко.

Наприклад:

Хліб ми маємо завдяки агрономові, агрохімікові, трактористу, хліборобу, комбайнеру, комірникові, пекарю, водієві, продавцю.

9. Вправа «Підведення підсумків» (3 хв.)

  • З якими професіями ви познайомилися на уроці?
  • Що нового для себе дізналися?
  • Яку користь приносить кожна з цих професій?
  • Чи можемо сказати, що всі професії потрібні та важливі?
  • Люди яких професій дбають про вас?
  • Як потрібно ставитися до результаті праці людей різних професій?
  • Чи здійснилися ваші сподівання?
  • Візьміть гномика Всезнайку і по-черзі розкажіть йому, що найцікавішого ви сьогодні дізналися.
  • Чиї сподівання від заняття здійснилися, підійдіть, будь-ласка, до плакату «Береги» та «перепливіть» своїм корабликом море, прикріпіть свої стікери біля «Берега реалізованих сподівань».

10. Домашнє завдання «Дерево професій» (1 хв.)

  • Дома розпитати батьків, які професії мають члени всієї родини та намалювати чарівне дерево сімейних професій, кожна гілочка якого – певна професія. Ваші малюнки ми розглянемо на наступному занятті та помістимо до «Професійного портфоліо» вашого класу.

11. Гра-розминка «Ми – найкращі!» (1 хв.)

Дякуємо всім!

Категорія: Початкова школа | Додав: annapodus (30.03.2016)
Переглядів: 491 | Теги: вибір, професія | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz