Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Понеділок, 29.04.2024, 13:43
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [14]
Середня школа [9]
Старша школа [13]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Години психолога » Початкова школа

Тренінг 8
Автор: Форноляк Інна Володимирівна, практичний психолог ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 м. Обухова

Мета: ознайомити учнів з рисами характеру, якими повинні володіти представники різних професій; формувати свідоме розуміння тих рис, які є в людей різних професій, вчити аналізувати свій характер; розвивати психологічну культуру школярів, підтримувати інтерес до себе та людей близького оточення.

Вікова категорія: учні 4-х класів.

Ресурси: чисті аркуші, олівці, ручка, картки з назвами професій та посад.

Хід заняття

Вправа «Сім нот»

Мета:налаштування учнів на активну розумову діяльність на занятті,  створення сприятливої психологічної атмосфери;  розширення знань про світ професій;  розвиток уваги, пам’яті, мислення.

Хід проведення. Психолог просить учнів назвати професії, які починаються з назв музичних нот: до, ре, мі, фа, сол(ь), ля, сі. Нота «ля» використовується всередині слова. Наприклад: кресляр, маляр тощо.

Обговорення:

Про які нові професії ви дізнались?

Якою з названих професій вам хотілося б займатись у майбутньому?

Який настрій був під час виконання вправи?

Вправа «Професії та характер»

Мета:розвивати вміння учнів визначати професійно важливі якості, якими повинні володіти представники різних професій та соціальних ролей; навчити складати психологічний портрет людини певної професії; розвивати вміння працювати в парі та презентувати результати спільної роботи.

Хід проведення. Гра проводиться в парах. Кожній парі психолог дає карточку, на якій записано назву професії або соціальної ролі людини: президент країни, товариш, лікар, продавець, артист, водій автобусу, депутат, спортсмен, суддя, підприємець, вчитель, солдат, релігійний діяч, мати.

Учні в парі визначають, які риси повинні бути обов’язково притаманні характеру людини даної професії, і записують їх. Час виконання – до 10 хвилин. Після того, як учні опишуть психологічний портрет, вони зачитують його класу. Психолог просить учнів слідкувати за характеристиками, а в кінці записуються ті риси, які найчастіше повторювалися в портретах. У кінці вправи обговорюється, які риси характеру мають бути притаманні  людині, незалежно від того, яку професію чи роль вона виконує в суспільстві.

Вправа «Я знаю світ професій»

Мета:з'ясування рівня знань учнів про професії.

Хід проведення. Вправа може проводитись індивідуально або в парах. Психолог роздає учням для роботи індивідуальні картки до кожного завдання, на яких вони роблять відповідні записи, позначення, з’єднання логічно пов’язаних пар малюнків чи слів відповідно до інструкції. Завдання №5 виконується усно з усіма дітьми в групі. По закінченні виконання кожного завдання перевіряється їх правильність шляхом зачитування та обґрунтування кожної відповіді учнями.

Завдання 1. Розглянь уважно малюнки та підпиши назви знарядь праці, які ти знаєш.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1._____________

 

2. ________________

3. ______________

4. ____________

 

 

 

 

5._____________

6._________________

7.______________

 

 

Скільки завдань виконав правильно? Напиши: _____.

Відповіді: лопата, лійка, сапа, садові граблі, розпушувач землі, граблі для розрівнювання ґрунту, вила.

Завдання 2. Встанови відповідність між назвою професії та роботою, що виконують люди. Для цього проведи стрілочку від назви професії, що записана ліворуч, з тією роботою, яку вона виконує (записано праворуч).

 

Продавець

Бібліотекар

Учитель

Офіціант

Лікар

навчає учнів

подає страви відвідувачам кофе

лікує хворих людей

продає товари покупцям

видає книги читачам

 

У чому полягає важливість праці цих людей?

Скільки завдань виконав правильно? Напиши: _____.

Завдання 3. Одяг яких професій зображено на малюнку? Правильні відповіді запиши під кожним малюнком.

______________________

______________________

 

__________________________

_______________

________________________

 

Скільки завдань виконав правильно? Напиши: _____.

Відповіді: повар, лікар, дорожний працівник, пожежник, офіціант.

Завдання 4. Спробуй відгадати назви професій людей, зображених на малюнках і підпиши їх. Якими знаряддями праці вони користуються? Напиши під відповідними малюнками.

 

 

 

 

 

 

 

 

Скільки завдань виконав правильно? Напиши: _____.

Відповіді: кухар, модельєр одягу, шахтар, фермер, журналіст, стоматолог.

Завдання 5. Відгадай професію за описом:

−    людина цієї професії добре знає та розуміє дітей, навчає їх правильно розмовляти, читати, лічити, як правильно поводити себе у громадських місцях, за столом, на ігровому майданчику. Готує дітей до навчання в школі (вихователь);

−    обслуговує відвідувачів у ресторанах, кафе, інших закладах харчування. Виконує замовлення відвідувачів і отримує розрахунок за послуги. Прибирає після відвідувачів столи і заново сервірує їх. Несе матеріальну відповідальність за збереження посуду і виручку (офіціант);

−    відповідає за збереження об’єкта, майна або життя та здоров’я клієнта, постійно супроводжуючи його в ділових і особистих поїздках.Перевагу в цій професії віддають людям, які пройшли службу в лавах збройних сил, мають спортивні досягнення (охоронець);

−    людина, яка керує літаком, вертольотом або іншими літальними апаратами. Не повинна боятися висоти і вміти в критичній ситуації брати відповідальність на себе, мати професійну підготовку (пілот);

−    спеціаліст, який займається доглядом за волоссям клієнтів, створенням зачісок. Цей майстер робить різні види стрижок, зачісок, фарбування, хімічну завивку і укладку, займається лікуванням волосся, коригує форму вус і бороди. Деякі представники цієї професії спеціалізуються на постіжерних роботах: виготовленні париків, накладних вус, брів тощо. Хороший майстер повинен вміти підкреслити переваги і приховати недоліки обличчя відвідувача. Може бути фахівцем з жіночих, чоловічих або дитячих зачісок, або універсалом (перукар);

−    представник влади, покликаний вирішувати правові суперечки (тяжби) між окремими людьми, організаціями, державними структурами.Щоб стати майстром цієї професії, необхідно: бути готовим до нестандартних ситуацій; відмінно знатися на людях; бути уважним до дрібниць; володіти інтуїцією; не боятися брати на себе відповідальність; мати юридичну освіту (суддя).

Завдання 6. На малюнках ліворуч зображено людей різних професій, пов’язаних з різними інформаційними знаками. Спробуй їх відгадати та написати назви поруч з малюнком, а потім з’єднай стрілочкою з підказкою, що пропонується праворуч.

_________________

 

 

 

виконує креслення

_________________

 

 

набирає текст на комп'ютері

_________________

 

 

набирає телефони номери абонентів

 

_________________

 

 

нараховує зарплату робітникам

 

Скільки завдань виконав правильно? Напиши: _____.

Відповіді: телефоніст, бухгалтер, оператор комп’ютерного набору, конструктор.

Завдання 7. Утвори ланцюжок із трьох слів різних стовпців за зразком: касир нараховує гроші. З’єднай логічно пов’язані слова стрічоками так, щоб вийшло речення.

 

Оператор телефонного зв'язку

Кресляр

Комбайнер

Секретар

Молотить

Друкує

Набирає

Креслить

Графічні лінії

Зернові культури

Номери телефону

Документи

 

Скільки завдань виконав правильно? Напиши: _____.

Завдання 8. З’єднай стрілками види техніки, їх призначення та професії, що пов'язані з ними.

 

Пасажирський транспорт

 

Будівельна техніка

 

Сільськогосподарська техніка

 

Побутова техніка

 

Технологічна техніка

Швейна машина

Літак

Міксер

Підйомний кран

Екскаватор

Катер

М’ясорубка

Трактор

Верстат

Поїзд

Комбайн

Електрошафа

Пілот

Токар

Комбайнер

Капітан

Кухар

Машиніст

Тракторист

Швея

 

 

Скільки завдань виконав правильно? Напиши: _____.

Завдання 9. Поміркуй, чим займаються люди таких професій: музикант, скульптор, майстер художнього розпису, балерина, поет, актор? Утвори логічні речення про кожну професію, почергово з’єднавши стрілками назву професії (колонка ліворуч), зображення професії (середня колонка) та засоби та ресурси, за допомогою яких людина виконує роботу (колонка праворуч).

 

 

Музикант

 

Колір і лінії

 

 

Скульптор

 

 

Танцювальні рухи

 

 

Майстер художнього розпису

 

Міміка та голос

 

 

Балерина

 

 

Музичні знаки

 

Поет

 

Художнє слово

 

Актор

 

Об’ємні форми

 

Скільки завдань виконав правильно? Напиши: _____.

Обговорення завдань вправи:

Скільки правильних відповідей ви дали під час виконання усіх завдань вправи?

Яке завдання вдалося найкраще? Яке виявилось найтяжчим?

Чи хочеться самому скласти подібне завдання для інших дітей?

Який настрій був під час виконання вправи?

Підведення підсумків заняття

Психолог пропонує учням поміркувати і дати відповіді на запитання:

Про що нове ви дізналися на занятті?

Про що вам хотілося б розповісти вдома?

Скільки завдань виконали успішно?

Оцініть свою роботу на занятті за допомогою міміки.

У кінці заняття психолог пропонує учням до наступної зустрічі знайти прислів’я і приказки про працю та професії.

 

Категорія: Початкова школа | Додав: annapodus (30.03.2016)
Переглядів: 555 | Теги: характер, професія | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz