Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Понеділок, 29.04.2024, 17:28
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [14]
Середня школа [9]
Старша школа [13]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Години психолога » Початкова школа

Тренінг 9
Автор: Лавровська Світлана Миколаївна, методист районного методичного кабінету відділу освіти Фастівської РДА

Мета: розвивати довільну регуляцію, емпатію, емоційне самовираження, уміння диференціювати емоції та почуття інших людей.

Вікова категорія: учні 2-х класів.

Хід заняття

1. Бесіда «Чи добре злитися?»

Мета:навчання дітей спрямовувати увагу на власні переживання та формування уміння тактовного виразу своїх негативних емоцій.

Хід проведення. Психолог демонструє дітям малюнок і проводить обговорення його сюжету:

Чому розізлився хлопчик?

Що він збирається робити?

Чи згодні ви з його вчинком?

Як би ви зупинили хлопчика?

Психолог: «Уявіть собі, що ви страшенно розізлилися. Як це відобразиться на ваших обличчях? (діти змінюють вираз обличчя) Візьміть свої люстерка й подивіться на себе. Чи подобаєтесь ви собі? А тепер уявіть, що у вас дуже гарний настрій, ви добрі і радісні. І знову подивіться у люстерко. Яке обличчя вам сподобалось більше?».

2. Хвилинка психогімнастики

Мета: зняття емоційного та м’язового напруження, розвиток дрібної моторики.

Хід проведення. Психолог проводить пальчикові ігри, діти повторюють за ним рухи руками.

Пальчикова гра «Човен»

Човник річкою пливе,

Кола на воді лишає (обидві долоні поставити на ребро, великі пальці притиснути до долонь, наче ковшики).

Пальчикова гра «Пароход»

Пароход пливе по річці,

Пихкотить, немов у пічці (обидві долоні поставити на ребро, мізинці притиснути, а великі пальці підняти вгору).

3. Гра «Кричимо – шепчемо – мовчимо»

Мета: розвиток уваги та довільної регуляції поведінки.

Хід проведення. Психолог показує квадрати різного кольору (червоний, жовтий, синій).  Червоний – діти стрибають, бігають і кричать, якщо жовтий – можна тільки шепотіти, а якщо синій – потрібно завмерти на місці й замовкнути.

4. Вправа «Лагідні лапки»

Мета: розвиток уваги, спостережливості, чутливості.

Хід проведення. Психолог кладе на стіл 6-7 дрібних предметів: шматочок крейди, пензлик, скляний флакон, намисто, вату. Діти підгортають рукава по лікті. Психолог пояснює, що по руці ходитиме «звірятко» й торкатиметься до них лагідними лапками. Діти мають із заплющеними очима відгадати, яке «звірятко» доторкнулося до руки, тобто відгадати предмет. Дотики повинні бути лагідними, приємними.

5. Вправа «Злі – добрі кішки»

Мета: зняття емоційної напруги, вироблення навичок регуляції емоційного стану.

Хід проведення. Діти стають у велике коло, у центрі якого лежить фізкультурний обруч. Це «чарівне коло», де будуть відбуватися перетворення. Дитина заходить у середину обруча й за сигналом психолога (наприклад, плескання у долоні, звук дзвіночка) перетворюється на дуже злу кішку: шипить і дряпається. При цьому з чарівного кола виходити не можна. За сигналом ведучого «перетворення» закінчується, в обруч заходить інша дитина й гра продовжується. Наприкінці гри ведучий пропонує «злим кішкам» стати добрими й лагідними. За сигналом діти перетворюються на добрих кішок, які муркотять, лащаться.

6. Інсценування оповідання К. Д. Ушинського «Витівки бабусі Зими»

Мета: формування навичок активного слухання, розвиток невербального спілкування.

Хід проведення. Психолог читає оповідання К. Д. Ушинського «Витівки бабусі Зими», діти показують зміст рухами та мімікою.

«Розізлилася бабуся Зима: надумала вона всіх заморозити. Насамперед стала до пташок підбиратися – набридли вони їй своїм криком та писком. Дмухнула Зима холодом, зірвала листя з лісів і розкидала їх по дорогах. А птахи зібралися, покричали та й полетіли за синє море, у теплі краї. Залишився один горобець, та й той під стріху сховався.

Накинулася Зима на звірів. Засипала снігом поля, завалила кучугурами ліси й посилає мороз за морозом. Ідуть морози, один за одного зліший, звірів лякають.Та не злякалися звірі. Білка в дуплі горішки гризе, зайчик стрибає та й гріється, а коні та корови в теплих хлівах сіно жують, тепле пійло п’ють.

Ще дужче лютує Зима. Стала рибам дошкуляти – посилає мороз за морозом.Морози швидко біжать, на озерах, на річках мости зводять. Позамерзали всі річки й озера, та лише зверху, а риба вся вглиб пішла – під крижаним дахом їй навіть тепліше. «Ну то, постривай, – думає Зима, – задам я людям».І знову йде мороз за морозом, один за одного зліший. Позатягували морози візерунками скло у вікнах, стукають у стіни й двері. А люди порозтоплювали печі та й посміються із Зими. Якщо комусь треба за дровами до лісу їхати, вдягне теплого кожуха, валянки, рукавиці та як стане сокирою вимахувати, так піт і пробиває.

Але найбільше Зиму образило те, що навіть малі діти, і ті її не бояться. Катаються собі на санчатах, у сніжки грають, ліплять зі снігу, гори будують, водою поливають та ще й мороз припрошують: «Прийди до нас та допоможи». Ущипне Зима одну дитину за вушко, іншу за носика, аж ті білі стають, а хлопчина вхопить снігу та й ну терти – і враз горить у нього обличчя, наче вогонь. Ніхто не боїться бабці Зими».

7. Етюд «Штанга»

Мета: розвиток уміння розуміти невербальну мову, передавати почуття жестами, розслабляти м'язи.

Хід проведення. Діти встають у коло і піднімають «важку штангу», потім кидають її, відпочивають, а уявну штангу «піднімає» наступний учасник.

8. Хвилинка образотворчої діяльності «Будуємо місто»

Мета: розвиток фантазії, уміння працювати в групі і позитивно спілкуватися один з одним.

Хід проведення. Діти об’єднуються у кілька підгруп. Кожна підгрупа має побудувати «чарівне місто»: дітям необхідно домовитись про те, з якого матеріалу вони будуватимуть, які установи зводитимуть у місті, які назви матимуть вулиці та площі міста. Окрім того, дітям потрібно з’ясувати, хто чим займатиметься. Після закінчення роботи кожна група робить рекламу своєму місту.

Категорія: Початкова школа | Додав: annapodus (30.03.2016)
Переглядів: 588 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz