Автор: Лавровська Світлана Миколаївна, методист районного методичного кабінету відділу освіти Фастівської РДА
|
Мета: розвивати навички соціальної взаємодії, самоконтролю і довільної діяльності дітей.
Вікова категорія: учні 2-х класів.
Хід заняття
1. Вправа «Привіт, я радий тебе бачити…»
Мета: розвиток уважності дітей один до одного, створення позитивної атмосфери в групі.
Хід проведення. Діти звертаються один до одного, закінчуючи речення: «Привіт, я радий тебе бачити…». Необхідно сказати щось гарне, приємне, але обов’язково від щирого серця, відверто.
2. Бесіда «Чи потрібно бути ввічливим?»
Мета:обговорення із дітьми правил виявлення ввічливості в типовій життєвій ситуації.
Хід проведення
Психологдемонструє дітям малюнок і проводить обговорення його сюжету:
− Чому засмучені бабусі?
− Якими словами можна описати поведінку хлопчика?
− Чи можна стверджувати, що хлопчик назавжди залишиться неввічливим?
− Які слова допоможуть йому змінитися?
3. Хвилинка психогімнастики
Мета: розвиток дрібної моторики рук, координації і ритмічності рухів.
Хід проведення
Психолог зачитує дітям вірш, вони виконують рухи, про які йдеться у вірші.
Мої пальчики розкажуть,
Все уміють, все покажуть,
П’ять їх на моїй руці.
Все вони робити можуть
І в усьому допоможуть.
|
Труть білизну, м’яч кидають,
І на дудці добре грають,
І підлогу підмітають.
Всіх голублять, всіх щипають.
Все рахують і фарбують.
|
4. Гра «На містку»
Мета: розвиток уміння оцінювати ситуацію та взаємодіяти один з одним.
Хід проведення. Дорослий пропонує дітям пройти містком через прірву. Для цього на підлозі або на землі накресліть місток – смужку 30-40 см. «Містком» мають іти назустріч одна одній дві дитини, інакше він перевернеться. Також важливо не переступати через межу містка, інакше гравець «тоне» і вибуває з гри. Разом із ним вибуває й другий гравець (коли він залишився один, місток перевернувся). Поки дві дитини йдуть «містком», інші за них активно вболівають.
5. Розучування та інсценування вірша І. В. Мірошниченко
Мета: розвиток довільності та концентрації уваги, пам’яті, навичок навчальної діяльності.
Хід проведення. Психолог читає «ввічливі» загадки, діти їх відгадують.
1. Філя – це цуцик, гуляв вздовж дороги,
Зненацька зустрів він старого бульдога.
Я прошу вас, діти, скоріш відгадати,
Хто перший повинен: «Здоров був», сказати? (цуценятко Філя, адже воно молодше, а молодші першими вітають старших)
2. Ось іде болонка Жулька –
Молодиця й вередулька,
А назустріч – кавалер,
Симпатичний скотчтер’єр.
Тож мерщій мені назвіть,
Скаже перший хто: «Привіт!»? (Скотчтер’єр, адже він чоловік, а чоловік першим вітається зі знайомими панночками)
6. Етюд «Шалтай-Болтай»
Мета: навчання методам саморегуляції, зняття втоми.
Хід проведення. Діти виконують рухи відповідно до тексту:
Шалтай-Болтай (довільні рухи руками)
Висів на стіні (тулуб зігнути, голову опустити),
Шалтай-Болтай звалився уві сні (присідають).
7. Хвилинка образотворчої діяльності «Малюємо себе»
Мета: розвивати спостережливість, вміння аналізувати, співставляти та узагальнювати.
Хід проведення. Психолог пропонує дітям кольоровими олівцями намалювати себе зараз і в минулому. Потім проводить обговорення малюнків, чим вони відрізняються.
Підведення підсумків заняття
|