Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 16.05.2024, 07:42
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [14]
Середня школа [9]
Старша школа [13]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Години психолога » Початкова школа

заняття 14
Автор: Кудько Тетяна Петрівна, практичний психолог Гнідинської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Петра Яцика Бориспільського району

Мета: розвиток уваги дитини до самої себе, свого настрою, почуттів, переживань.

Вікова категорія: учні 2-3 класів.

Ресурси: аркуші паперу, підбірка музики різних жанрів, спокійна та бадьора мелодії, програвач, фарби, пензлики, фольга, кольоровий папір, металеві баночки з-під кави, набір круп: гречка, пшоно, горох, пластмасові яйця від цукерок «кіндер-сюрприз», скотч.

Заняття 1

Вправа «Я такий»

Мета:представлення себе за допомогою рухів під музику.

Хід проведення. Психолог включає різні мелодії, а учні під час їх прослуховування підбирають ту мелодію, яка найбільше відображає їхній характер і починають рухатися.

Обговорення:

Чи легко знайшлася мелодія для відображення вашого внутрішнього світу?

Ви контролювали свої рухи чи це була імпровізація?

Прийняття правил роботи групи

Мета:створення необхідних умов для співпраці у групі.

Хід проведення. Дітям пропонується назвати правила, за якими б вони хотіли працювати на заняттях. Кожне правило обговорюється і, якщо з ним усі погоджуються, психолог записує його на аркуші паперу. На плакаті правил кожен учень ставить підпис – відбиток свого пальчика, вмоченого у фарбу.

Вправа «Малювання під музику»

Мета:розкриття творчих здібностей, вираження і пізнання власних почуттів, емоцій.

Хід проведення. Дітям пропонується малювати все, що вони захочуть поки звучить музика. Асоціації, які народжуються музикою, вільно виражаються ними на папері. Музика, яку можна використати повинна бути яскравою, емоційно багатою. Після завершення малювання презентується робота кожного учня.

Обговорення:

Чи відразу з’являлися картинки під час слухання музики?

Чи вдалося намалювати все те, що виникло під час слухання твору?

Чи сподобалися вам картини, які ви створили?

Як вплинула на вас дана мелодія?

Яку назву ви дали своїй картині?

Вправа «Жива музика»

Мета:розвиток міжособистісного спілкування, взаєморозуміння між учнями.

Хід проведення. Кожен учасник витягує аркуш паперу з «чарівної» скриньки, де написано, який звук необхідно буде відтворити. У групі вибирається ведучий (диригент), який буде керувати хором. Завдання: «зіграти» мелодію під керівництвом диригента. Мелодію обирає сам диригент.

Обговорення:

Чи сподобалася мелодія, яку створив хор?

Чи легко було творити і спілкуватися за допомогою звуків?

Заняття 2

Вправа «Слухай звуки»

Мета:розвивати уважність дітей.

Хід проведення. Психолог домовляється з дітьми про те, що коли він буде відтворювати низький звук вони повинні стати в позу «плакучої іви» (ноги на ширині плечей, руки висять, а голова нахилена до лівого плеча), а коли високий звук – в позу «тополі» (п’ятки разом, ноги прямі, руки підняті догори, голова піднята вгору, очі дивляться на кінчики пальців рук). Потім починається гра – діти йдуть колом. Звучить низький звук і вони стають в позу «плакучої іви», на високий звук – у позу «тополі».

Вправа «Диво-майстер»

Мета: розширення можливостей дітей, прийняття нового досвіду.

Обладнання: металеві баночки з-під кави, набір круп: гречка, пшоно, горох, пластмасові яйця від цукерки «кіндер-сюрприз», фольга, кольоровий папір, скотч.

Хід проведення. Кожна дитина обирає матеріал з яким буде працювати: баночки з-під кави чи пластмасові яйця від цукерки «кіндер-сюрприз». Завдання для учнів:

1. Насипати крупу (горох, гречку) в баночку з-під кави і закрити її, заклеїти папером або скотчем;

2. Якщо обрано яйце з-під «кіндер-сюрпризу», то всередину нього насипається пшоно. Яйце закривається та обгортається фольгою.

Потім дітям пропонується проекспериментувати з різними звуками і знайти той, який їм      найбільше сподобається.

Обговорення:

Чи сподобалося вам бути диво-майстрами?

Чи хотілося вам створити за допомогою власних шумових інструментів свою мелодію? Яку?

Вправа «Веселий м’яч» (за М. І. Чистяковою)

Мета:розвиток уміння розслабляти м’язи та контролювати власне тіло.

Хід проведення. Для вправи потрібна весела і бадьора музика. Діти об’єднуються у пари. В кожній парі один учасник буде грати роль надувного м’яча, другий насоса, який надуває цей м’яч. М’яч стоїть, розслабившись всім тілом, на півзігнутих ногах, руки опущені. Товариш починає «накачувати» м’яч під музику. М’яч поступово надувається, випрямляючи тіло, розгинаючи коліна, піднімаючи голову, надуваючи щоки і навіть руки повинні відійти від боків. М’яч надутий. Інший учасник виймає з надутого м’яча насос і м’яч починає швидко здуватися (це відбувається після припинення мелодії). Тіло знову розслабляється і повертається у попередню форму. Потім учасники міняються місцями.

Обговорення:

Як допомагала музика під час виконання вправи?

Чи відчував «м’яч» музичну наповненість?

Чи прислухався насос до музики?

Вправа « Музична мозаїка»

Мета: розвиток вміння показати себе.

Хід проведення. Учням пропонується створити мелодії за допомогою власноруч зроблених музичних інструментів.

Категорія: Початкова школа | Додав: annapodus (30.03.2016)
Переглядів: 409 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz