Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Субота, 04.05.2024, 22:20
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [14]
Середня школа [9]
Старша школа [13]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Години психолога » Середня школа

Профілактика булінгу в навчальних закладах

Година психолога з елементами тренінгу

Зупинимо булінг разом!

МЕТА: ознайомити з поняттям булінгу, його видами та проявами, розвивати навички конструктивного вирішення конфліктних ситуацій, толерантного спілкування. Формувати нетерпимість до проявів агресії, розвивати співчутливе  ставлення до жертв насилля, навички надання і отримання допомоги.

      Очікувані результати

  Наприкінці заняття учні:

пояснюють, що таке булінг;

розпізнають булінг і дружні піддражнювання;

розробляють стратегії подолання булінгу;

демонструють емпатію до жертв насилля, уміння припиняти булінг та звертатися по допомогу;

називають джерела допомоги жертвам булінгу.

 Обладнання і матеріали

Класна дошка і кольорова крейда, фломастери, стікери.

Комп’ютер, телевізор

 Що підготувати заздалегідь

Роздрукувати роздавальні матеріали для учнів.

Приготувати стікери – долоньки

Закріпити плакати.

Придбати канцелярські скріпки (на кожного учня)

Перевірити відео  та музику до теми.

Хід заняття

  1. Привітання.

Доброго дня, шановні учасники тренінгу. Сьогодні ми розглянемо серйозну проблему, яка хвилює багатьох дітей та дорослих через свою шкоду людині, це проблема поширення насильства, жорстокого поводження та булінгу серед підлітків.                                                                                                                        Наси́льство в школі — це застосування сили, психологічного тиску, погроз, які свідомо спрямовані на слабших дітей, які не зможуть дати відсіч.

Люди бувають різними, вони можуть подобається нам чи ні, але це не дає права одній людині ставитись зневажливо до іншої людини. Є таке золоте правило моралі «Стався до іншого так, як хочеш, щоб ставилися до тебе!».

У всіх людей є свої особливості, всі ми різні: хтось худий, а хтось - повненький, хтось – з карими очима, а хтось з блакитними, є високі, а є й маленькі. Також у світі є багато рас, національностей, у кожного з нас є свої захоплення, які схожі або відрізняються від захоплень інших. Це називаються індивідуальністю людини. Всі ми різні, але всі ми – рівні в своїх правах!

         Сподіваюся, вам буде цікаво та пізнавальна і ви з користю проведете час.

 

2. Гра «Знайомство».

     Пропоную познайомитися в такий спосіб. Кожен по черзі називає своє ім'я та одну позитивну рису характеру, яка вас найкраще презентує.

 

Молодці дітки, ми з вами познайомились. Який висновок можна зробити після цієї гри? Що всі ми різні – зовнішність, здібності, захоплення, але всі ми –рівні!

Тепер продовжимо наше заняття.

 

  1. Правила роботи

         Для того, щоб наша робота була ефективною пропоную прийняти наступні правила, яких ми будемо дотримуватися впродовж нашого заняття.

         ПРАВИЛА РОБОТИ:

1. Говорити від свого імені

2. Правило "Піднятої  руки"

3. Один говорить - усі слухають

4. Бути доброзичливими і активними

5. Обговорювати дію, а не особу.

6. Конфіденційність.

         Запитання до учнів:

1. Чи згодні ви з правилами?

2. Чи маєте ще якісь пропозиції?

 

  1. Мозковий штурм. Перегляд відео (1).                                                                Яке негативне явище є головною ідеєю анімації?

Чи було вирішено основну проблему у відео?

А чи можливо було її уникнути? Як саме?

  1. Інформаційне повідомлення "Що таке булінг"

 Сьогодні серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми один до одного. Отже, що це таке: булінг у перекладі з англійської - хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск, цькування, дискримінація. Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи дітей до іншої дитини або дітей.

        

 

4 головні компоненти булінгу:

- агресивна і негативна поведінка;

- здійснюється регулярно;

- відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владу;

- така поведінка є навмисною.

         Форми шкільного булінгу:

  • фізичний (умисні штовхання, удари, стусани, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень та ін.);
  • психологічний (насильство, пов'язане з дією на психіку, що завдає психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість)

         Соціальна структура булінгу:

  • переслідувач (кривдник, агресор);
  • постраждала дитина (жертва);
  • спостерігач.

 Іноді в школі ми зустрічаємося з такими випадками, які здаються нам невинними жартами, але вони часто повторюються. А потім  поступово перетворюються на переслідування дитини, конфлікти та травлю. Це явище називається буллінг.

  1. А зараз ми виконаємо з Вами завдання «Емоції у склянці».

Це завдання допоможе вам  навчитися розрізняти й називати емоції та почуття. На партах у кожного є малюнок склянки й список емоцій та кольорів, що їм відповідають (червоний – роздратований, злий; зелений – спокійний, блакитний – сумний тощо). Проаналізуйте  свій настрій та уявіть його з поєднанням зазначених кольорів, а потім розмалюйте  склянку відповідним кольором.

 

Молодці дітки мені приємно що більшість із вас переповнюють хороші емоції,сподіваюсь що так буде завжди.

 

А зараз давайте  проведем з вами веселу фізкультхвилинку вона  допоможе вам зняти напругу та відпочити.

 

  1. Фізкультхвилинка «Маленькі ручки та ножки».

 

        Продовжим нашу годину спілкування,пропоную послухати казку про скріпку,та зробити з справжньої канцелярської скріпки певні фігурки,які будуть зазначатись у казці.

  1. Казка про Скріпку                                                                                                           1. Жила-була дівчинка-скріпочка. Вона була дуже життєрадісна, весела, товариська дівчинка. (Просто скріпка)

2. Одного разу однокласники дали їй образливе прізвисько. І у неї виникло запитання «Чому?». (Знак питання)

3. Іншого разу вона знайшла свій портфель на коридорі і дуже засмутилася. (Нижня посмішка)

4. Після закінчення уроків скріпочка вийшла погуляти на подвір’я, де інші дівчата почали чіплятися до неї, ображати та дали її стусана. І скріпочка подумала, що їй робити? Хто її захистить? (Знак питання)

5. Але, вона часто згадує той час, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все була як раніше (Зробіть смайлик) .

А тепер складіть скріпку в її початковий стан.

Обговорення

Ми можемо повернути Скріпку в попередній стан?  

Чому ні? Як вплинули прояви насильства на стан Скріпки?

Як почуваються ті, кого обзивають і цькують однолітки? (Ображеними, пригніченими, вони можуть вважати себе винними, часто плачуть.)

 Як це позначається на їхньому навчанні? (Не хочуть ходити до школи, втрачають інтерес до навчання, пропускають заняття.)

 Що вони думають про тих, хто їх ображає? (Вважають їх жорстокими і безсердечними.)

Висновок:  Булінгу може зазнати будь-яка дитина у школі, але жодна не заслуговує на таке ставлення.

 

  1. Гра «Камінь – ножиці – папір»

У цій грі існує складна система стосунків між трьома персонажами: каменем, ножицями і папером. Ножиці ріжуть папір, папір може накрити камінь, а камінь — зламати ножиці.

Давайте подивимся відео про ці три предмета.

 

Як почувався Папірець, коли вперше прийшов до школи?  Що він відчув, коли зустрів папірців?  (Зрадів.)

Як його зустріли папірці? (Почали ображати, штовхати.)

Хто доміг Папірцеві? Як він це зробив? (Папірцеві допомогли одні із Ножиць, відігнавши кривдників і подавши йому руку.)

Що побачили  Папірець і Ножиці, коли йшли зі школи? (Як двоє камінців ображають маленького Камінчика.)

Що зробили Ножиці? (Сховалися за стовпом, бо боялися камінців.)

Хто допоміг Камінчикові захиститися від кривдників? (Папірець прогнав кривдників і подав Камінцю рюкзак.) Який висновок можна зробити з цієї історії? (Сильніший завжди має захищати слабших.)

 

  1. Вправа «Рука допомоги»

 За даними різних досліджень, майже кожен третій учень в Україні так чи інакше зазнавав булінгу в школі, потерпав від принижень і насмішок. Жертви булінгу переживають важкі емоції — почуття приниження та сором, страх, розпач і злість. Такі учні іноді просто бояться ходити до школи. Люди, яких ображають, часто почуваються самотніми — допоможи їм відчути, що вони не одні.

 

У Кожного на парті є різнокольорова рука допомоги,напишіть на ній які способи боротьби з булінгом ви можете  запропонувати?

(не підтримувати тих, хто знущається, не погоджуєшся з тим, що відбувається. Якщо бачиш, що з когось насміхаються, допоможи йому вийти з цієї ситуації, покажи свою підтримку, скажи, що він чи вона не заслуговує на таке ставлення. Вітатися з жертвою булінгу, звернутися достарших по допомогу, не поширювати пліток, не підтримувати тих, хто ображає інших).

 

Тепер почепіть свої долоньки на плакат під назвою

«МИ ПРОТИ БУЛІНГУ».

 

  1. Давайте узагальним  нашу виховну годину і  укладаємо угоду про протидію булінгу.(На партах угоди.)

Це завдання допоможе заохотити дітей боротися з булінгом у шкільному колективі. Угода містить рядки для запису імені й номера класу учня/учениці, перелік обов’язків борця з булінгом, а також місце для підпису.

 

  1. Підведення підсумків заняття.

Наше заняття закінчується.

У вас на партах є різні  смайлики,подивіться на них уважно і виберіть який настрій у вас панував  на занятті,та почепіть відповідний смайлик на плакат «Галявина вражень».

 Також хочу вам роздати Пам’ятки у вигляді буклетів «Наслідки шкільного насильства,протидія булінгу».

Було б набагато ліпше, якби люди замість булінгу робили щось добре один для одного. Будьте дружними, толерантними, допомагайте і підтримуйте один одного.

 

Категорія: Середня школа | Додав: annapodus (09.09.2020)
Переглядів: 240 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz