Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 16.05.2024, 23:50
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [14]
Середня школа [9]
Старша школа [13]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Години психолога » Середня школа

Свято тлерантності

Виховний захід для учнів 5-х класів до Дня толерантності.

 

Вед.1. Добрий день, усім присутнім!

Вед.2. Добрий день, шановні вчителі й учні!

Вед.1. Ми зібралися у цій залі для того, щоб поговорити про …(далі в зал виходять учасники з буквами, за якими можна прочитати слово “толерантність” і кожний промовляє характеристику цього слова на букву, яку він тримає):

Т – терпіння

О – оптимізм

Л – любов

Е – енергійність

Р – рівність

А – активність

Н – ніжність

Т – тактовність

Н – надійність

І – інтелект

С – співчуття

Т – терпимість

Ь.

(Усі разом: “Про толерантність!”.)

Вед.2. У повсякденному житті людина спілкується із представниками різних національностей, культур, світів, соціальних шарів. Тому дуже важливо навчитися поважати їхні цінності, знаходити точки дотику.

Вед.1. Крім того, толерантність вважають необхідною для успішної адаптації до нових несподіваних умов. Нетолерантні, категоричні люди виявляються нездатними до змін, яких вимагає від нас життя.

Вед.2. Отже, толерантність – це … (ті учасники, які утворювали слово “толерантність”, говорять по черзі):

  1. Терпиме ставлення до чужої думки
  2. Терпиме ставлення до іншої релігії
  3. Терпиме ставлення до інакшої поведінки.
  4. Повага до честі й гідності інших людей.
  5. Здатність поставити себе на місце іншої людини
  6. Повага до людей
  7. Прийняття і правильне розуміння багатого різноманіття культур нашого світу.
  8. Форм самовираження та способів прояву людської індивідуальності.
  9. Ознака  високого духовного й інтелектуального розвитку особистості.
  10. Це обов’язок сприяти ствердженню прав людини.

 

Вед.1. Але, на жаль, жодне суспільство, про що переконливо свідчить історія й ті події, які відбуваються зараз, не може поки пишатися тим, що воно толерантне.

Вед.2. Сьогодні, на початку ХХІ століття, доводиться визнати, що прогрес, досягнутий людством у різних сферах, не призвів до порозуміння між людьми.

Вед.1. Колись Бернард Шоу сказав: “Тепер, коли ми навчилися літати по небу, як птахи, плавати під водою, як риби, нам бракує тільки одного: навчитися жити на землі, як люди”.

Вед.2. Таке ж сильне прагнення до однаковості, до абсолютної покори, знищення незалежності й індивідуальності. Вірш Б.Заходера “Я собака – просто собака!” прочитає…………..

“Я собака – просто собака!”

Б.Заходер

Я собака – всего лишь собака!

В голове у меня – пустота.

Но другую собаку, однако,

Никогда не приму за кота!

Не нужны ни условные знаки,

Ни слова – потому что чутьем

Брата кровного в каждой собаке

Мы и так за версту узнаем!

Ни природа, ни масть, ни размеры

С толку нас никогда не собьют:

Даже крошечные тойтерьеры

В сенбернарах своих признают…

Мы вступаем и в драки, и в браки,

Неизменную веру храня:

Что бы ни было – все мы собаки.

Все мы братья, все мы родня.

Вы же, умные, вашего брата

Распознать не способны никак …

Сразу видно – чутье слабовато.

В этом вам далеко до собак.

Если брат ваш – не вашей масти,

Разве в этом он виноват?

Вы же рвете его на части,

Словно вам он уже и не брат…

 

Вед.1. Хоч би як багато було на землі нерозуміння, егоїзму й байдужості – добра, істини і справедливості все ж більше.

Вед.2. Адже добро завжди перемагає зло. Так було, так є і так буде!

Вед.1. Хто, коли і навіщо придумав День толерантності? Про це нам розповість …………

 

Інформаційне повідомлення

Учень 1.

Толерантність (від латинської Tolerantia – стійкий, терпимий, що допускає відхилення) – особистісна риса людини, терпиме ставлення до чужої думки, релігії, поведінки, повага до гідності й прав інших людей; здатність поставити себе на місце іншої людини.

Учень2.

Це повага, прийняття й правильне розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форм самовираження й способів прояву людської індивідуальності.

Учень 1.

Розуміння  толерантності неоднакове в різних культурах, адже залежить від історичного досвіду народів.

Учень 2.

TOLERANCE  (англійською)  означає – готовність і здатність бути терпимим, без протесту сприймати особистість.

Учень 1.

TOLERANCE  (французькою) – це ставлення, яке припускає відмінну від твоєї думку та дії інших; повага до волі іншого, його способу мислення, поведінуи, політичних і релігійних поглядів.

Учень 2.

TOLERANCE  (іспанською) – здатність визнавати відмінний від власного світогляд.

Учень 1.

KИAN RONG  (китайською) – дозволяти приймати, бути до інших доброзичливими.

Учень 2.

TASAMИL  (арабською) – прощення, м’якість, милосердя, співчуття, доброзичливість, терпимість.

Учень 1.

ТОЛЕРАНТНОСТЬ  (російською) – здатність терпіти щось або когось.

Учень 2.

Поняття толерантності вперше почали вживати у ХVІІІ (18) сторіччі. У своєму “Трактаті про віротерпимість” відомий французький письменник і філософ Вольтер писав: “Шаленством є переконання, що всі люди мають однаково думати про певні предмети”.

Учень 1.

  Зараз толерантність розуміють як повагу й визнання рівноправності, відмову від домінування та примусу, визнання прав інших на власні думки й погляди. Отже, толерантність, у першу чергу, - це прийняття всіх такими, які вони є, взаємодія з ними на основі згоди.

Учень 2.

  У 1995 році на ХХVІІІ (28) Генеральній конференції ЮНЕСКО її учасники оголосили 16 листопада Міжнародним днем толерантності й прийняли “Декларацію принципів толерантності”. Відтоді цей день щороку відзначають у країнах-членах цієї організації.

Ведучий 2. Дякуємо нашим учням за інформаційне повідомлення. А зараз наші друзі підготували вам вірші про толерантність, добро і повагу. Зустрічайте ……….

 

Учень 1.

Не лінуйтесь робити добро,

Лише зла не бажайте нікому,

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляхові земному.

І заступить навколишній світ,

Зробить серце жорстоким, холодним.

Ви з любов’ю живіть з юних літ,

Будьте чуйним, веселим і добрим.

 

Учень 2.

І старайтесь робити добро

День і ніч, і у кожну хвилину.

Щоб серденько, як сонце, цвіло,

Це доброю робить людину!

 

Учень 3.

Хай душа буде світлою в вас

Й промениться завжди добротою.

Йдіть робити добро! В добрий час!

І живіть в цьому світі з красою.

 

Учень 4.

Правда в світі є дуже проста:

Сонце землю теплом зігріває.

А людину – її доброта,

І любов у житті прикрашає.

 

Учень 5.

-Чому на світі так багато зла?

-Чому на небо йдуть хороші люди?

-Чи може в цьому й наша є вина,

Що нині зло живе уже повсюди?

-Чому несправедливість в світі є?

-Чому страждають безневинні діти?

-Чому добро верх не бере своє,

Щоб люди всі могли життю радіти?

Вправа “Світ толерантності”

Ведучий 1. Сьогодні у нас є дивовижна нагода створити свій світ толерантності. Учасники з кожного класу повинні скласти колаж світу толерантності  і назвати його. Після закінчення кожна група представляє свою роботу.

 

Висновки

Ведучий 2. Ми бачимо, що людина, яка живе у світі добра, порозуміння, терпимості щодо релігій, націй, культур, почувається особистістю, корисною своєму народу, оточенню. Той, хто живе у толерантному світі, по-справжньому щасливий і дарує це щастя й любов усім довкола. Дякуємо за увагу. Бажаємо вам терпіння, добра і любові!

Категорія: Середня школа | Додав: annapodus (03.04.2016)
Переглядів: 479 | Теги: Терпимість, Толерантність | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz