Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 02.05.2024, 04:40
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [14]
Середня школа [9]
Старша школа [13]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Години психолога » Старша школа

Година психолога в 10 класі

ЕМПАТІЯ – ОСНОВА ВЗАЄМОДІЇ

МЕТА: розвиток у підлітків навичок рефлексії та емпатії, почуття поваги до емоційного світу кожної людини, вміння довіряти; виховання позитивного ставлення до процесу навчання як до творчої співпраці з викладачем; формування навичок конструктивного спілкування, групової взаємодії; допомога підліткам через емпатію краще зрозуміти світ дорослої людини, зокрема вчителя.

План

  1. Вступ
  2. Прийняття правил взаємодії.
  3. Актуалізація
  4. Ознайомлення з поняттям емпатії та її ролі в людських взаєминах.
  5. Робота в групах. Вправа «Товариський суд»
  6. Вправа «Світ моїх емоцій».
  7. Робота у групах. Вправа «Сформуй речення».
  8. Підбиття підсумків заняття. Рефлексія.

Хід роботи

  1. ВСТУП

Для того, щоб почуватись успішною людиною, реалізуватися в навчанні та особистих взаєминах, необхідно навчитися конструктивної взаємодії як з однолітками, так із дорослими. Уміння виявляти емпатію - це крок до конструктивних взаємин, що сприятимуть розвитку особистості. Тому саме сьогодні напередодні міжнародного дня толерантності ми і поговоримо з вами про емпатію як одну з рис толерантної людини.

 

  1. Прийняття правил взаємодії.

Перед тим як розпочати наше заняття, давайте приймемо правила взаємодії, для того щоб наше спілкування з вами було комфортним та безпечним.

 

  1. Актуалізація.

Мета: формування внутрішньої мотивації до процесу взаємодії в системі «дитина -дорослий».

Дітям пропонують вибрати 1 картку (МАК) з думкою «я йду до школи з настроєм, думками, емоціями...»

- Від кого залежить те, щоб перебування у школі приносило більше задоволення?

Психолог підводить дітей до усвідомлення важливості їхньої ролі в покращенні сприймання навчального процесу.

4. Ознайомлення з поняттям емпатії та її ролі у людських взаєминах.

Емпатія – це можливість однієї людини відчути іншого, повністю увійти в його становище. Це здатність побачити світ іншими очима і обдумати, як свою, чужу точку зору. Щось схоже на елементарне співчуття, але набагато глибше і міцніше. Справжня емпатія – це одна емоційна хвиля з будь-яким співрозмовником.

Емпа́тія (англ. empathy від (грец. patho) — співпереживання) — розуміння відносин, почуттів, психічних станів іншої особи в формі співпереживання.

Слово «емпатія» походить від римського «patho», що означає глибоке, сильне, чутливе почуття (відчуття), близьке до страждання. Префікс «ем» означає спрямований (скерований) усередину.

Здатність уявити себе на місці іншого, відчути (хоча б приблизно) те, що відчуває інша людина в певній ситуації, дає нам змогу краще розуміти одне одного.

Перегляд мультфільму «Емпатія і сочувствие» https://www.youtube.com/watch?v=-F0nLEUipl4

5. Робота в группах. Аналіз окресленої психологом ситуації. Вправа «Товариський суд»

Мета: формування уявлення про вплив емпатії як на взаємини між людьми, так і на їхній розвиток, формування навичок групової взаємодії, профілактика шкільної дезадаптації.


Завдання для роботи у групах: проаналізувати ситуацію та відповісти на запитання.

Ситуації для обговорення:

  1. В одному зі старших класів школи, де навчаються представники різних національностей, склалася конфліктна ситуація: побилися хлопчики. Причиною бійки стало й “національне питання”. Дорослі – педагоги й батьки – зайняли різні позиції щодо учасників і причин інциденту. Оскільки конфлікт набув розголосу, й батьки “потерпілого” хлопчика вважають себе і свою дитину скривдженими, вони подали до суду для компенсації фізичного й морального збитку. Яке рішення прийняв товариський суд?

 

  1. В одній із загальноосвітніх шкіл спалахнув конфлікт через те, що класним керівником 9-го класу було призначено викладача, члена “Свідків Ієгови”. Учитель на належному рівні проводив уроки, ніколи не вів релігійної пропегенди. І хоча жодних інших претензій до вчителя не було, батьки вимагали від адміністрації “захистити” їхніх дітей від “сектанта”. Яке рішення прийняв товариський суд?

 

  1. У дитячому оздоровчому таборі проходила зміна для дітей-інвалідів “Повір у себе!”. Поруч, у цьому ж таборі, відбувалися заняття школи для обдарованих дітей. Одну з “обдарованих” дівчаток батьки забрали з табору, висуваючи претензії керівництву табору за те, що дівчинка одержала психологічну травму, оскільки щодня бачила хворих дітей. Вони вимагали покарати винних, які не вжили заходів для того, щоб захистити групи дітей одну від іншої, і навіть не повідомили батьків про таке “небезпечне” сусідство. Яке рішення прийняв товариський суд?

 

Обговорення. Висновки.

 

 

6. Вправа «Світ моїх емоцій»

Учням пропонують уявити себе дорослими людьми, які викладають різні предмети у школі. Діти обирають собі предмети, які вони нібито викладають, по черзі називають психологу свій фах, після чого відповідають на запитання вправи «Світ моїх емоцій» з позиції дорослих фахівців, якими вони себе уявляли. Ця вправа сприяє розвитку емпатії.

  1. Мені добре, коли...
  2. Мені сумно, коли...
  3. Я почуваюся незручно, коли...
  4. Я гніваюся, коли…
  5. Я невпевнений, коли...
  6. Я соромлюся, коли...
  7. Мені радісно, коли...

3. Я пишаюся собою, коли...

9. Мені страшно, коли....

10.Я хвилююся, коли ....

11.Я почуваюся хоробрим, коли...

12.Я відчуваю натхнення, коли...

ІЗ. Мені неприємно, коли...

14.Я відчуваю відразу, коли...

15.Я відчуваю збентеження, коли..

16.Я ображаюся, коли...

17.Я щасливий, коли...

ІЗ.Мені приємно, коли...

19.Я почуваюся роздратованим, коли...

20.Я хочу плакати, коли...

Завдання групам - відповісти на такі запитання:

- Якщо кожен учитель на уроках буде м'яким, жартівливим, постійно переходитеме на побутові теми, намагатиметься подобатися учням і менше уваги приділяти діловій співпраці, то :

1.Як учні зазвичай поводитимуться під час уроку? Чому?

2.Чим досягне вчитель мети - допомогти дітям опанувати знання, уміння, навички з цього предмета? Чому?

3.Чи сприятимуть такі взаємини розвитку вольової самодисципліни учня, без якої неможливо досягти успіху в жодної професії. Чому?

4.Чи опанують учні навички ділового (можливо, офіційного) спілкування , такі необхідні в дорослому житті? Чому?
 

7. Робота у группах. Вправа «Сформуй речення»

Психолог робить підсумок сказаного дітьми та пропонує уважно розглянути схеми речень із пропущеними словами, які написані на дошці.

Завдання – заповнити пропуски, створити справжні речення.

Учитель не тільки..., а й....

Учитель не..., а й...

Учень не тільки..., а й...

Учень не ..., а й ...

Завдання сприяє подоланню стереотипів уявлення, розвиває навички емпатії.

 

  1. Підбиття підсумків заняття. Рефлексія.
Категорія: Старша школа | Додав: annapodus (15.11.2019)
Переглядів: 377 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz