Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 02.05.2024, 15:22
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [14]
Середня школа [9]
Старша школа [13]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Години психолога » Старша школа

Година психолога в 9-11 класах
Правила безпеки та можливості отримання допомоги у період конфлікту в Україні : метод. рек. – К. : Агентство “Україна”. – 2014. – 48 с.
 
Очікувані результати: буде підвищено обізнаність учнів про основні ризики порушень прав дитини в період конфлікту, види порушень; куди звертатися по допомогу; правила безпеки в сучасних умовах
План
1.  Інформація про ситуацію в країні.
2.  Основні ризики порушення прав дитини та шляхи їх уникнення. 
3.  Необхідна допомога для дітей у період конфлікту. Куди звертатися по допомогу.
4. Правила безпечної поведінки.
5.  Підбиття підсумків заняття.
Хід заняття
1.  Інформація про ситуацію в країні. Вступне слово вчителя. 
Наша держава опинилася в складній соціально-політичній ситуації. Буремні події на Сході внесли зміни в життя всієї країни. У ситуації конфлікту зростає рівень насильства в суспільстві та порушень прав людини. Також з’явилася категорія людей, яким необхідний додатковий захист, бо вони вимушено покинули свої домівки; є родини, де загинули батьки чи інші родичі; сім’ї, члени яких зникли безвісти; члени родини, які вимушено перебувають окремо один від одного; родини, які зазнають переслідування за свої погляди на події, які відбуваються. 
«Мозковий штурм».
Учитель залучає учнів до формування відповіді на питання: «З якими новими проблемами ви особисто зі-кнулися в період проведення бойових дій на Сході країни?».
Викладання запропонованого матеріалу можна розподілити на декілька занять.
 
2. Основні ризики порушення прав дитини та шляхи їх уникнення 
Під час обговорення результатів «мозкового штурму» вчитель акцентує увагу учнів на тому, що події останніх місяців на Сході країни супроводжуються порушеннями прав людини та дитиниі пропонує відповісти на питання «Які права дитини, на вашу думку, порушуються під час воєнного конфлікту?» (Якщо в класі є діти із зони проведення бойових дій, відповісти на питання «Які ваші права особисто було порушено? »).
Під час відповідей вчитель пропонує учням навести прикла-ди з життя (якщо учні не в достатній мірі володіють знаннями про права дитини, вчитель сам пропонує варіанти відповідей) та обговорити із класом.
Можливі варіанти відповідей: 
• право на життя;
•  право на захист від фізичного насильства;
•  право не розлучатися з батьками;
•  право на освіту;
•  право вільно пересуватися і обирати собі місце проживання в межах кожної держави;
•  право на свободу переконань і на вільне їх виявлення;
•  право на свободу мирних зборів і асоціацій;
•  право на захист від експлуатації.
Інформація вчителя
Не можна говорити про права, забуваючи про обов’язки. Якщо в людини є право – це значить, що в неї є і обов’язки. Права визначають ступінь свободи, обов’язки — ступінь відповідальності. Єдність прав і обов’язків є умовою для самовдосконалення людини, її творчої самостійності. Основний обов’язок – поважати права інших. «Твоя свобода розмахувати кулаком обмежена носом твого сусіда!» Основні права, свободи та обов’язки громадян України визначені у ІІ розділі Конституції України: сплачувати податки (ст.67), охороняти природу (ст. 66), захищати Вітчизну (ст. 65). Батьки зобов’язані піклуватися про дітей, а дорослі діти — про непрацездатних батьків (ст. 51). 
Права людини – це можливості людини існувати й розвиватися як особистість, задовольняти свої потреби, здебільшого закріплені законодавством.
Права дитини – система можливостей, які необхідні особі для її комплексного та цілісного розвитку в умовах і відповідно до вимог середовища, беручи до уваги незрілість дитини (дитиною за міжнародно-правовими актами визнається «кожна людська істота до досягнення 18-річного віку, якщо за законом, що застосовується до даної особи, вона не досягає повноліття раніше»).
 Отже, у нас є обов’язки перед Вітчизною, перед своїм народом, перед іншими людьми, перед своїми рідни-ми і близькими, а також і перед собою. Наприклад, бути достой-ною людиною – це обов’язок, який не закріплено законодавчими актами, але він є одним з основних перед самим/самою собою.
Вчителю треба розуміти, що можливим є ризик конфліктної ситуації, якщо в класі є діти різних поглядів на ситуацію, яка склалася в країні. Тому доцільно знати та використовувати в розмові з дітьми на тему ситуації в країні виважені й коректні слова та вирази. До таких слів та виразів належать ті, які не є оціночними, не несуть по-грози і не навіюють страх, а просто констатують сам факт подій.
 
3. Необхідна допомога для дітей в період конфлікту. Куди звертатися по допомогу.
Інформація вчителя
Вчитель робить акцент, що в ситуації конфлікту, в якому перебуває наша держава, діти можуть страждати від посилення ризику порушень прав дитини. Відповідно діти потребують захисту та повинні мати можливість звернутися по допомогу.
Рекомендуємо вчителю інформацію щодо звернень дітей оформити у вигляді таблиці «Куди мені звернутися» із вказівкою (записом) контактних даних вказаних осіб, структур та вклеїти до щоденни-ка і розмістити в класному куточку. 
Під час роботи над цим питанням радимо використовувати інформацію, викладену у Додатку 1 «Контактна інформація установ та організацій, які надають допомогу в період конфлікту » цих мето-дичних рекомендацій.
Групова робота з інформацією «Куди мені звернутися»
Якщо ваші права порушуються, ви можете звернутися:у своєму навчальному закладі – до соціального педагога, психолога, класного керівника, вчителя, медичного працівника; в міліції – до дільничного інспектора, працівників кримінальної міліції у справах дітей; до працівників служби у справах дітей державної адміністрації; неурядових громадських організацій; якщо ви мешкаєте у невеликому селищі – до голови сільради; зверніться за порадою до батьків.
Якщо у вас пригнічений психологічний стан, ви можете зверну-тися до психолога вашого навчального закладу, до людини, з якою у вас довірливі стосунки (друг або подруга, родичі, вчитель); звер-ніться за порадою до батьків.
Якщо ваша родина була вимушена покинути свою домівку та переїхати до іншого місця проживання, вашій родині треба звернутися до місцевих органів влади, неурядових громадських організацій, які нададуть вам необхідну інформацію. 
Якщо у вас склалася конфліктна ситуація в школі, спробуйте вирішити її за допомогою класного керівника, соціального педа-гога, психолога, іншого вчителя вашої школи; зверніться за по-радою до батьків.
Якщо ви зіткнулися з порушенням своїх прав, то для отриман-ня інформаційних, психологічних, правових консультацій ви можете безкоштовно звернутися на Національну дитячу «гарячу лінію» за номерами 0 800 500 225 (зі стаціонарного телефону), 772 (з мобільного Київстар, Лайф).
 
4. Правила безпечної поведінки інформація вчителя
Під час конфліктів в країні зростає ймовірність потрапляння в небезпечну ситуацію, яка може становити загрозу життю. Для збереження свого життя та здоров’я треба дотримуватися правил безпечної поведінки.
Що таке безпечна поведінка? Безпечна поведінка – це поведінка людини, яка не загрожує її життю та здоров’ю та безпеці інших людей
Колективна робота із пам’яткою «Твої правила безпеки»та матеріалом із «Методичних рекомендацій щодо проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів з питань уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами» 
Пам’ятка «Твої правила безпеки». 
•  Намагайся не виходити на вулиці та не перебувати в громадських місцях наодинці
•  Утримуйся від випадкових знайомств
•  Не сідай у авто з незнайомцями
•  Уникай місць скупчення озброєних людей, особливо блокпостів
•  Повідомляй близьким про місце свого знаходження
•  Не вступай у дискусії та суперечки на вулицях та громадських місцях
•  Домовся з близькими та друзями про фразу або умовну 
позначку, які символізуватимуть, що ти в небезпеці
•  Якщо тебе викрали та утримують проти твоєї волі, знайди можливість повідомити близьким опис місця свого 
перебування і місцевості навколо
•  Розкажи ці правила друзям і знайомим. Бережи себе.
Інформація вчителя
На території, де відбувалися бойові дії, залишається багато ви-бухонебезпечних предметів, на які можна наразитися. У ситуації проведення бойових дій на певній території країни, усім мешкан-цям необхідно бути уважними та обережними у разі виявлення підозрілих вибухонебезпечних предметів (з урахуванням особли-востей регіону), у тому числі замаскованих під начебто звичайні речі: авторучки, міні-магнітофони, мобільні телефони, іграшки тощо. Сьогодні протягом заняття ми з вами опрацюємо правила поводження із вибухонебезпечними предметами.Під час перегляду матеріалу ви побачите, як треба себе поводити, якщо ви знайшли вибухонебезпечний предмет.
Робота в групах
Варіант 1. Перед переглядом учитель пропонує учням об’єднатися у три групи та оголошує завдання: «Після перегляду мультфільмів вам необхідно буде скласти «Мої правила безпечної поведінки із вибухонебезпечними предметами» – для першої групи – у вигляді колажу, для другої – плаката, для третьої – створити закладку». 
Варіант 2. Після перегляду відеоматеріалу вчитель пропонує учням колективно за допомогою «мозкового штурму» скласти «Пам’ятку з правилами поводження із вибухонебезпечними предметами».
Перегляд відеоматеріалу «Небезпечні знахідки».Відеоматеріали з питань протимінної безпеки для загального населення та дітей, що розроблені Державною службою з надзвичайних ситуацій, ОБСЄ, ЮНІСЕФ та отримали статус соціальної реклами від Національної ради з питань телебачення та радіомовлення. 
Групи презентують свої роботи та пояснюють зміст. 
5. Підбиття підсумків заняття.
Категорія: Старша школа | Додав: annapodus (19.05.2016)
Переглядів: 1069 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz