Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
П`ятниця, 17.05.2024, 04:44
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [14]
Середня школа [9]
Старша школа [13]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Години психолога » Старша школа

Тренінг 1

Тренер повідомляє мету даного тренінг-курсу. Наше перше заняття розпочнеться з знайомства, пропоную познайомитись. Запишіть на аркуші з вашого бейджика своє ігрове ім'я, - тобто назвіть себе так, як би вам хотілося, щоб до вас впродовж занять зверталися інші. Це може бути як реальне, так і вигадане ім'я. Тепер на кожну букву свого імені запишіть певну рису характеру, якість, яка вас характеризує. Презентація в колі. Приймаються правила групи.

Вправа 1. "Ніхто з вас не знає, що я..."  

Мета: знайомство, розвиток навичок самопрезентації, групова підтримка та визнання індивідуальності кожного учасника. Учасникам пропонується закінчити фразу "Ніхто з вас не знає, що я... (або - у мене...)" і зачитати її у колі. Після того, як всі зачитали свої секрети, група оплесками підтримує захоплення один одного і говорить фразу: "І про це ми нікому ніколи не скажемо!"

Вправа 2. "Мій особистий герб". Тренер пропонує учасникам створити свій герб, заповнивши поки що порожні частини щита (див. Додаток 1.1). Кожен учасник після закінчення презентує його групі. До уваги тренера. Будь-які висловлювання учасників, що мають особистісне значення, не можна оцінювати висловлюваннями на зразок: "Добре", "Молодець", "Правильно". Для підтримки учасників бажано використовувати без оціночні повідомлення: "Дякую", невербальні жести на знак того, що учасника уважно слухають.

Вправа 3. «Дівчата - Хлопці». Тренер дає завдання учасникам продовжити пропоновані висловлювання. Для цього на великому аркуші паперу окремо для групи хлопців і окремо для групи дівчат складаються таблиці: Хлопці Дівчата Хлопці мають бути… Дівчата мають бути… Дівчата мають бути… Хлопці мають бути… Протягом 7 хв. групи виконують завдання, після чого презентують результати своєї роботи. До уваги тренера! В ході презентації необхідно звернути увагу на те, що, продовжуючи твердження «…мають бути…», учасники створили ідеальні образи хлопця (чоловіка) і дівчини (жінки), в яких знайшли своє відображення суспільні статеві стереотипи. Які саме, можна легко визначити, простеживши у відповідях груп (і виділивши маркером яскравого кольору) повторюваність характеристик певної статі.

Запитання для обговорювання:

- Чи є якості, що були визначені як бажані для дівчат і повторювалися у відповідях обох груп?

- Чи є якості, що були визначені як бажані для хлопців і повторювалися у відповідях обох груп?

- Чим є ці якості?

- Які негативні та позитивні сторони існування такого явища як стереотипи?

Інформаційне повідомлення «Сексуальність та ставлення до неї» (5 хв.) Досить часто у ваших відповідях «якими повинні бути хлопці та дівчата» зустрічали відповідь «сексуальний чоловік», «сексуальна жінка» тощо. Але що це таке, мало хто розуміє. Сексуальність – це сукупність внутрішніх і зовнішніх ознак, які роблять людину привабливою для іншої. Насправді сексуальність є в кожного. Однак через складність поняття «сексуальність» його суспільне розуміння було, та й залишається, суперечливим. Сексуальність та її різноманітні поведінкові прояви (пестощі, поцілунки, обійми тощо) є наслідком поділу людей на статі – чоловічу та жіночу. Належність до певної статі визначається відповідними статевими ознаками. Пік фізичного розвитку організму та досягнення статевої зрілості припадає на юнацький вік. Вважається, що період статевого дозрівання починається приблизно з 10-12 років і триває до 18 і далі. В період статевого дозрівання частини тіла ростуть неоднаково: швидше ростуть кінцівки – ноги, руки, а вже потім – тулуб. Тому така «неідеальна фігура» - тимчасове явище. Насправді, ідеальної фігури не існує. На свідомість підлітків впливають у цьому плані стереотипи, нав’язані фільмами, телепередачами, журналами, рекламою. Адже скільки людей – стільки й смаків: те, що видається одним не гарним, інші вважають привабливим.  У міру того, як вміст статевих гормонів в організмі збільшується, людина починає зазнавати нових і невідомих для неї почуттів. Виникає «пристрасть», «закоханість» та «кохання».

Вправа 4. «Незакінчені речення». Тренер роздає кожному учасникові чисті аркуші паперу і пропонує написати на них дві фрази: «Дружба – це…», «Кохання – це…». Далі тренер просить учасників дописати ці фрази. Після того, як усі закінчать дописувати, розпочинається послідовне зачитування написаного. Спочатку зачитуються фрази про дружбу, потім – про кохання. Бажано, щоб основні думки учасників (окремо про дружбу й окремо про кохання) записувалися на великому аркуші паперу або дошці.

Запитання для обговорення:

- Що спільного в поняттях «дружба і» «кохання»?

- Чим вони відрізняються?

До уваги тренера! Спираючись на висловлювання учасників, записані на великому аркуші паперу, необхідно акцентувати увагу підлітків на тому, що кожна людина вкладає свій зміст у поняття «дружба» і «кохання». Тренер у цій вправі не дає своїх визначень, що таке «дружба» і «кохання», та не оцінює відповіді учасників.

Інформаційне повідомлення «Дружба і кохання в нашому житті». Усе життя людей побудоване на взаємовідносинах. Стосунки між жінками і чоловіками – найскладніші в людській природі. За своїм змістом вони можуть бути різними (ділові, дружні, статеві) і проявлятися у таких формах як дружба, закоханість, кохання. Ці поняття – досить близькі, але кожне з них має свої особливості. Тож спробуємо це з’ясувати. Найчастіше кожен сам для себе визначає ці поняття. У загальну картину кохання, глибоко інтимного почуття, спрямовану на конкретну людину, вплітаються еротичні та сексуальні мотиви. Кохання передбачає наявність лише одного обранця та гармонійне злиття трьох потягів – душі, розуму й тіла. Окрім кохання існує і таке явище, як закоханість. Дехто вважає закоханість неглибоким, короткочасним почуттям, що не завжди справедливо. Адже закоханість – це перший крок до кохання. Але спочатку відрізнити закоханість від кохання неможливо. Суддя в цьому випадку - час: закоханість або минає, або стає коханням так само й дружба: починається з симпатії й лише потім, з розвитком стосунків, перевіряється на міцність і стверджується, власне, як дружба. У коханні одним з вирішальних моментів є освідчення коханій людині у своїх почуттях. Зробити цей крок, який веде до винагороди у вигляді взаємності, чи до краху всіх сподівань, не так просто. Іноді страх не знайти розуміння, отримати відмову і приректи кохання на вмирання спонукає приховувати свої почуття або виявити їх несміливо й не завжди відверто. Варто пам’ятати, що кохання, хай і нерозділене, - це вже щастя. Кохання вважається вищим ступенем людських стосунків і дається воно не просто так і не кожному. Це – своєрідний іспит. Формула кохання проста: мені добре тому, що радісно тобі.

Учасникам пропонується підвести підсумки заняття. Які повідомлення, вправи вам сподобались? 

Категорія: Старша школа | Додав: annapodus (30.03.2016)
Переглядів: 493 | Теги: сексуальність, дружба, Кохання | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz