Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 02.05.2024, 06:40
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [14]
Середня школа [9]
Старша школа [13]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Години психолога » Старша школа

Урок толерантності

УРОК ТОЛЕРАНТНОСТІ

«Вони нічим не відрізняються від нас, хіба що... позитивною реакцією на ВІЛ»

Хід 

І. Інформація психолога про ВІЛ/СНІД (слайди 2-4)

Здоров'я - одне з основних джерел щасливого та повноцінного життя. Але поріг XXІ століття людство переступило з низкою жахливих хвороб. Особливо небезпечні ВІЛ/СНІД.

З 1998 року 1 грудня відзначають Всесвітній день боротьби зі СНІДом.

ВІЛ – вірус імунодефіциту людини. 
СНІД – синдром набутого імунодефіциту
 
Що означає Червона стрічка?
Цей символ антиСНІДівського руху створив художник Франк Мур у квітні 1991 року (він помер від СНІДу через 3 роки).
 

2. Гіпотези походження вірусу імунодефіциту людини (слайд 5)

- На думку деяких учених, вірус імунодефіциту людини походить від вірусу імунодефіциту мавп. Такий вірус, дуже близький за своєю генною будовою до вірусу імунодефіциту людини, виділено від одного з видів африканських мавп.

- Як могла відбутися передача родинного вірусу мавп людині? Багато племен Центральної Африки полюють на мавп і вживають їхні внутрішні органи і кров у їжу. Зараження мавпячим вірусом могло відбутися через пошкодження цілісності шкіри мисливця під час полювання чи споживання в їжу сирого м’яса, мозку мавп.

Учені висловлюють думку, що подолання видового бар’єру могло відбутися внаслідок мутації мавпячого вірусу через радіаційний вплив. У 1950-1960 роки проводилися дослідження ядерної зброї, і в екваторіальній зоні земної кулі відбулося різке підвищення радіаційного фону. Є припущення, що спричинити мутацію міг і вплив природного радіаційного фону, що у місцях залягання уранових руд у деяких районах Африки дуже високий.

- Згідно іншої версії, висловленої низкою вчених, ВІЛ є штучно створеним. Ще 1969 року Пентагоном була розроблена програма щодо створення бактеріологічної зброї, що здатна придушувати імунну систему людини. В одному з науково-дослідних центрів США методом генної інженерії отримували нові види вірусів. Дослідження проводили на засуджених, що відбувають довічний строк ув’язнення, в обмін на звільнення по завершенню експерименту. Можливо, їхній вихід на волю сприяв поширенню ВІЛ-інфекції серед населення.

Прибічники цієї версії посилаються на збіг часу завершення експерименту щодо розробки такого виду бактеріологічної зброї з появою перших випадків захворювання на СНІД серед гомосексуалістів у США і країнах Центральної Африки. Утім, переконливих об’єктивних чи документальних доказів її підтвердження поки що немає.

3. Айсберг (слайд 6)

Щоб краще уявити собі масштаби епідемії СНІДу нерідко використовують аналогію з айсбергом. Офіційно зареєстровані на сьогоднішній день хворі –верхівка айсбергу. Підводна його частина, найближча до поверхні, умовно позначає нерозпізнану групу хворих і осіб з так званими СНІД-асоційованими захворюваннями – приблизно 5-6 на кожен розпізнаний випадок. Основна глибоководна частина айсберга – це люди, в яких поки немає ніяких ознак хвороби, але вони вже заражені ВІЛ і в майбутньому в них розвинеться хвороба. На думку вчених, таких людей у 50-100 разів більше, ніж виявлених хворих на СНІД.

4. Основні шляхи зараження ВІЛ-інфекцією (слайди 8-11)

5. Рольова гра: ВІЛ-СНІД очима пересічних громадян (можна зачитувати діалог чи розігрувати). (слайд 12)

Дійові особи:

Громадянка 1, мати двох дітей, які навчаються ву 6-му та 9-му класах.

Громадянка 2, яка багато чула про ВІЛ/СНІД.

Громадянин, який упевнений, що знає все про ВІЛ/СНІД.

Громадянка 1. Як важко бути сучасними батьками! Постійно кудись поспішаєш, ніколи й поспілкуватися з дітьми. А вчора прислухалася до їхніх розмов і здивувалася: вони обговорювали СНІД!

Громадянка 2. Що ж тут дивного? Я чула, зараз у школі проводять уроки з вивчення проблеми СНІДу.

Громадянка 1. Чи допоможуть ці уроки вберегтися від страшної хвороби?

Громадянка 2. Вберегтися справді важко. Я чула, що СНІД передається через рукостискання, під час користування громадським транспортом, туалетом чи басейном. А ще – через укуси комарів та інших комах.

Громадянка 1. Якщо це правда, то порятунку від хвороби немає?!

Громадянин. Чого ви такі перелякані? Нехай бояться наркомани, гомосексуалісти та ті, кого називають робітниками секс-бізнесу. Я знаю точно, іншим СНІД не страшний.

Громадянка 1. Хто знає, що може утнути СНІД? Якщо хвороба невиліковна, вихід один – профілактика!

6. Рольова гра “Чорнильна пляма” (слайд 13)

Ведучий роздає кожному учаснику картку зі спеціальними позначками та олівці. Значення позначок учасникам невідоме. Учасникам пропонується за 3 хв. зав’язати якомога більше знайомств з іншими учасниками гри та вписати на картку їхні імена. Через зазначений час педагог зупиняє учасників і визначає значення для кожної позначки, починаючи з “а – умовно ВІЛ-інфікований”. Учасника з цією позначкою тренер запрошує очолити умовну колону. Після цього ведучий запрошує прочитати імена людей, з якими умовний ВІЛ-інфікований встиг встановити контакти. За наявності в учасника гри “небезпечного зв’язку” (статеві контакти або сумісне користування шприцом) з умовним ВІЛ-інфікованим тренер запрошує учасника сісти на місце позаду умовного ВІЛ-інфікованого в колоні. І так далі, доти, доки поза колоною не залишаться ті, хто не були умовно уражені.

Приклади позначок на картці:

Х — статеві контакти без презерватива (кількість карток залежить від кількості учасників);

О — статеві контакти з презервативом (кількість карток залежить від кількості учасників, але не більше 3);

А — умовно ВІЛ-інфікований (1 картка);

V — зв’язок тільки з одним статевим партнером (2 картки).

 

 

7. Робота в групах (слайд 14)

Ситуації:

Ситуація 1. Вадим після школи продає газети. Він почув, що Олексій, який працює поруч, хворіє на СНІД. Мати Вадима, дізнавшись про це, вимагає, щоб він залишив цю роботу.

Запитання:

1. Що може розповісти Вадим своїй матері про шляхи поширення ВІЛ?

2. Чи повинен він залишати свою роботу? Обґрунтуйте відповідь.

3. Який ступінь ризику для Вадима інфікуватися ВІЛ, працюючи поруч з Олексієм?

Ситуація 2. Юрі 15 років, він інфікований ВІЛ. Юра ще не має вигляд хворого, але швидко стомлюється. Він продовжує ходити до школи, але не знає, чи потрібно розповідати про хворобу кому-небудь.

Запитання.

1. На вашу думку, чи повинен Юра продовжувати відвідувати школу? Обґрунтуйте відповідь.

2. Чи повинен він розповісти про хворобу? Кому? Чому?

3. Як ви відреагуєте, якщо він розповість про це вам?

4. Який ступінь ризику інфікуватися існує для вас, якщо Юра сидітиме поруч у школі?

Ситуація 3. Ваша найкраща подруга Маша запитує, що таке секс. Ви знаєте, що вона зустрічається з Володимиром. Ви також знаєте, що Володимир уже мав статеві контакти з іншими дівчатами.

Запитання:

1. Що ви скажете Маші? Чому?

2. Який ступінь ризику інфікування ВІЛ існує для Маші, якщо в неї буде секс з Володимиром?

8. Підсумок

1. Чи означає позитивний аналіз на ВІЛ, що людина хвора на СНІД?

Ні. Результати аналізу свідчать про те, що людина є носієм вірусу імунодефіциту людини.

2. Чи є ВІЛ-інфікований хворим на СНІД?

Це залежить від стадії захворювання. ВІЛ-інфекція має кілька стадій, остання з яких – СНІД. Від моменту зараження і до стадії СНІДу людина є лише носієм ВІЛ.

3. Що насамперед сприяє поширенню ВІЛ-інфекції?

Поведінка людини:

- незахищені статеві контакти із малознайомими людьми, та кількість партнерів;

- спільне використання медичного та косметичного інструментарію (наприклад, уживання ін’єкційних наркотиків).

4. У яких біологічних рідинах виявлено ВІЛ?

Практично у всіх рідинах людського організму, втім, найбільша концентрація вірусу знаходиться у крові, спермі, піхвовому секреті, материнському молоці.

5. Як відбувається зараження ВІЛ?

Під час потрапляння біологічної рідини (кров, материнське молоко тощо) ВІЛ-інфікованого в організм здорової людини.

6. Чи можна заразитися ВІЛ у басейні, лазні?

Таких випадків зареєстровано не було.

7. Чи можна заразитися ВІЛ під час поцілунку?

ВІЛ міститься у слині ВІЛ-інфікованої людини в незначній концентрації, тому можливість зараження таким шляхом існує тільки теоретично, і лише за наявності значних ушкоджень ротової порожнини.

8. Чи можуть поширювати ВІЛ комарі та інші комахи?

Такий шлях зараження малоймовірний, оскільки ВІЛ досить швидко гине у травному тракті комах.

9. Яким чином відбувається зараження ВІЛ-інфекцією дітей?

Передача вірусу від матері дитині відбувається під час утробного розвитку, пологів, грудного вигодування. В організмі матері діє певна система очищення крові, що може перехопити вірус, але у ВІЛ-інфікованої жінки цей механізм зруйнований. Під час пологів зараження може відбутися через ушкодження на шкірі дитини.

 

Категорія: Старша школа | Додав: annapodus (03.04.2016)
Переглядів: 456 | Коментарі: 1 | Теги: ВІЛ, інфекція | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 1
avatar
0
1 annapodus • 19:55, 01.12.2016
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz