Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Середа, 08.05.2024, 02:15
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [12]
Середня школа [5]
Старша школа [11]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Психодіагностика » Початкова школа

Готовність дитини до школи

Визначення обсягу короткочасної пам'яті

На слух дитині пред'являються по черзі серії цифр, починаючи із трьох — це і буде пер­ший рядок, кожний наступний рядок збільшується на одну цифру (наприклад, 2—8—5; 4 — 7 — 9 — 2 і т. д.). Дитина повинна повторити їх якомога точніше (мінімум 3 рядки, тобто в нормі — 5—6 цифр). Промовляйте чітко, не кваплячись. Заохочуйте дитину.

Рівень фонематичного сприйняття

Тест перевірки фонематичного слуху Ю. Гільбуха

 

Мета поданої вправи — з'ясувати, чи розрізняє дитина на слух близькі за звучанням звуки (з — с, ш — ч, р — л, л — в, тощо). Проба має прогностичне значення (грамотність на письмі).

Промовляються пари слів, причому слова повторюються по кілька разів, а дитина по­винна «відшукати» пару (зі швидкістю приблизно 1 слово в секунду).

Інструкція: «Слухай мене уважно. Я зараз промовлятиму якісь однакові слова. Але я можу помилитися. Плесни в долоні, якщо буде щось не так. Зрозуміло завдання? А тепер слухай: сорока-сорока-сорока-ворона-сорока-сорока».

Якщо дитина плеснула в долоні й пояснила, що було не так, отже, завдання зрозуміла.

Варіанти пар слів: чашка — шашка, коробок — колобок, коза — коса, сон — тон, лід — рід, світ — цвіт, лис — ліс, рама — лама і т. п.). У нормі дитина повинна чітко розрізняти зву­ки у словах. Якщо дитиною зроблено більше, ніж три помилки, у неї низький рівень фоне­матичного слуху.

Визначення словникового запасу

Вправа «Пояснення понять»

Дитині пропонується пояснити значення слів: парасолька, велосипед, бігти, аркуш, ге­рой, хутро, цвях, гострий, гойдатися, поєднуватися, ніж.

Словниковий запас дитини старшого дошкільного віку в нормі становить не менше 2000 слів, причому в ньому повинні бути представлені всі основні частини мови. Присутні узагальнюючі слова (одяг, посуд, тварини, овочі тощо). Визначайте, якими поняттями опе­рує дитина, особливості мови, мовні звороти тощо.

За Ю. Гільбухом, рівні розвитку всіх перевірених здібностей — розумової активності, са­морегуляції, фонематичного слуху, словникового запасу, пам'яті й логічного мислення — да­ють можливість зробити об'єктивний висновок про ступінь психологічної готовності дитини. На підставі отриманих даних робиться висновок про загальний рівень готовності дитини до школи, даються рекомендації.

 

Категорія: Початкова школа | Додав: annapodus (06.04.2016)
Переглядів: 511 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz