Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Вівторок, 07.05.2024, 09:38
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [12]
Середня школа [5]
Старша школа [11]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Психодіагностика » Початкова школа

Вивчення мотиваційної сфери та спрямованості особистості

1.                  ПЛАНУВАННЯ

Мета: методика орієнтована на вивчення мотивації навчальної діяльності учнів, а також вивчення мотивів навчально-трудової діяльності.

Контингент, вікові категорії: учні початкової та середньої школи, починаючи з 3 класу. Методика використовується для групових та індивідуальних досліджень.

Строки та терміни проведення: І півріччя, наприклад, грудень місяць.

 

2.                  ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ

Матеріали та обладнання: ручки або олівці, текст методики, індивідуальні бланки.

 

БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ ДО МЕТОДИКИ Е. ІЛЬЇНА ТА Н. КУРДЮКОВОЇ

Прізвище, ім'я_______________

Дата____ Клас___

 
 

 

 

   1       а         б

    7     а         б

   13    а         б

   19     а         б

   2       а         б

    8     а         б

   14    а         б

   20     а         б

   3       а         б

    9     а         б

   15    а         б

   21     а         б

   4       а         б

   10    а         б

   16    а         б

   22     а         б

   5       а         б

   11    а         б

   17    а         б

   23     а         б

   6       а         б

   12    а         б

   18    а         б

   24     а         б

 

 

   1       а         б

    7     а         б

   13    а         б

   19     а         б

   2       а         б

    8     а         б

   14    а         б

   20     а         б

   3       а         б

    9     а         б

   15    а         б

   21     а         б

   4       а         б

   10    а         б

   16    а         б

   22     а         б

   5       а         б

   11    а         б

   17    а         б

   23     а         б

   6       а         б

   12    а         б

   18    а         б

   24     а         б

 

 

 

   1       а         б

    7     а         б

   13    а         б

   19     а         б

   2       а         б

    8     а         б

   14    а         б

   20     а         б

   3       а         б

    9     а         б

   15    а         б

   21     а         б

   4       а         б

   10    а         б

   16    а         б

   22     а         б

   5       а         б

   11    а         б

   17    а         б

   23     а         б

   6       а         б

   12    а         б

   18    а         б

   24     а         б

 

 

 

   1       а         б

    7     а         б

   13    а         б

   19     а         б

   2       а         б

    8     а         б

   14    а         б

   20     а         б

   3       а         б

    9     а         б

   15    а         б

   21     а         б

   4       а         б

   10    а         б

   16    а         б

   22     а         б

   5       а         б

   11    а         б

   17    а         б

   23     а         б

   6       а         б

   12    а         б

   18    а         б

   24     а         б

 

 

Інструктаж: підпишіть, будь ласка, бланк. Зараз вам буде запропоновано декілька запи­тань, що стосуються вашого навчання у школі. Будьте уважними, відповідайте якомога щиро, довго не замислюйтесь. Букву вибраного варіанту відповіді («а» чи «б») закреслюйте.

Процедура тестування: коли індивідуальні бланки роздані та підписані, можна почина­ти тестування. Текст методики може бути пред'явлений на слух.

Текст методики

1.Одержавши погану оцінку, ти приходиш додому і:

а)відразу сідаєш за уроки, повторюючи те, що погано вивчив;

б)розважаєшся, відпочиваєш або займаєшся домашніми справами, думаючи, що урок цього предмета буде ще через день.

2.Після одержання високої оцінки ти:

а)продовжуєш старанно готуватися до наступного уроку;

б)ретельно не готуєшся, тому що знаєш, що однаково не запитають.

3.Чи буває так, що ти незадоволений своєю відповіддю, а не оцінкою?

а)Так;

б)ні.

4.Що для тебе означає навчання?

а)пізнання нового;

б)складні заняття.

5.Чи залежать твої оцінки від старанності підготовки до уроку?

а)Так;

б)ні.

6.Чи аналізуєш ти після одержання поганої оцінки, що ти зробив неправильно?

а)Так;

б)ні.

7. Чи залежить твоє бажання робити домашні завдання від того, чи ставлять за це оцінки?

а)Так;

б)ні.

8. Легко тобі почати вчитися після канікул?

а)Так;

б)ні.

9. Чи жалкуєш ти іноді, що не буває уроку через хворобу вчителя?

а)Так;

б)ні.

10.Коли ти перейшов у наступний клас і одержав нові підручники, чи цікавить тебе те, що в них?

а)Так;

б)ні.

 11.Що, по-твоєму, краще?

а)Учитися;

б)хворіти.

12.Що для тебе важливіше?

а)Оцінки;

б)знання

13.Чи пам'ятаєш ти, коли вперше одержав двійку?

а)Так;

б)ні.

14.Чи хвилює тебе, якщо твої оцінки гірше, ніж в інших учнів класу?

а)Так;

б)ні.

15. Буває так, що перед контрольною твоє серце починає сильно калатати?

а)Так;

б)ні.

16. Ти червонієш, коли вголос називають твою погану оцінку?

а)Так;

б)ні.

17.Якщо наприкінці тижня ти одержав погану оцінку, у тебе на вихідних поганий на­стрій?

а)Так;

б)ні.

18.Якщо тебе довго не викликають, тебе це турбує?

а)Так;

б)ні.

19.Чи хвилює тебе реакція ровесників на отриману тобою оцінку?

а)Так;

б)ні.

20.Після отриманої гарної оцінки чи пишаєшся ти собою?

а)Так;

б)ні.

21.Чи тривожить тебе очікування опитування?

а)Так;

б)ні.

22.Було б тобі цікаво вчитися, якби оцінок взагалі не ставили?

а)Так;

б)ні.

23.Чи захочеш ти, щоб тебе запитали, якщо будеш знати, що оцінку за відповідь не постав­лять?

а)Так;

б)ні.

24.Після одержання оцінки на уроці чи продовжуєш ти активно працювати?

а)Так;

б)ні.

 

 

3. ОБРОБКА ТА ОЦІНКА РЕЗУЛЬТАТІВ

Розкладіть бланки за алфавітом, підготуйте список класу, червону пасту, кольорові олів­ці, бланк протоколу та аналітичної довідки, калькулятор, ключ до методики.

Ключ

Мотивація на одержання знань: відповіді А на запитання 1—6, 8—11, 13, 22—24. Відповіді Б на запитання 7, 12, 14—21.

Мотивація на одержання оцінки: не співпадаючі із ключем відповіді. Для обробки індивідуальних бланків можна використати «матрицю» для перевірки, яку легко виготовити самостійно. Для цього візьміть стандартний бланк відповідей і виріжте ле­зом співпадаючі з ключем відповіді. Він матиме такий вигляд:

БЛАНК-СТАНДАРТ

 

 

 

1        О         б

7         а             О

13       О        б

19      а           О

2        О         б

8         О             б

14        а       О

20      а           О

3        О        б

9         О             б

15        а       О

21      а           О

4        О        б

10       О             б

16        а       О

22      О          б

5        О        б

11       О             б

17        а       О

23      О          б

6        О        б

12        а            О

18        а       О

24      О          б

 

Коли ви накладатимете матрицю на індивідуальні бланки, у «віконцях» побачите кількість правильних відповідей (вони будуть закреслені). Тоді ви легко та швидко підра­хуєте кількість одержаних дитиною балів — це й буде вираження мотивації на одержан­ня знань.

 

Критерії оцінки вираження мотивації

0—6 — низький рівень;

7—16 — середній рівень;

17 і більше — високий рівень.

 

4, 5, 6. ФІКСАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ТА АНАЛІТИЧНА РОБОТА

Заповніть паспортну частину бланка аналітичної довідки. У протокол впишіть прізвища дітей за списком класу, вкажіть стать та кількісні показники мотивації на отримання знань. Зазначте у наступній графі рівень (можна використовувати колір для наочності: низький рі­вень — синій, середній — жовтий, високий рівень помітьте червоним).

Порахуйте середнє арифметичне, в тому числі для хлопчиків та дівчаток класу.

В аналітичній частині довідки зазначте ці показники, а також відсоток дітей з високою, середньою та низькою мотивацією на отримання знань. В останніх переважає інша мотива­ція, вони не налаштовані на отримання глибоких знань, а вчаться насамперед заради отри­мання високої оцінки.

 

7.                  ПЛАНУВАННЯ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ РОБОТИ

Діти, у яких переважає мотивація на отримання оцінки, швидше за все відмінники і в корекційній роботі, як правило, потреби не мають. Доцільна роз'яснювальна бесіда.

 

8.                  КОНСУЛЬТАТИВНА РОБОТА

Індивідуальна та групова консультація з дітьми, батьками (на батьківських зборах). Дані за аналітичною довідкою доводяться до відома педагогів (педрада, педконсиліум, консуль­тація та ін.), можуть бути використані для проведення моніторингу мотиваційних тенден­цій школярів.

 

Категорія: Початкова школа | Додав: annapodus (06.04.2016)
Переглядів: 806 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz