Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Середа, 01.05.2024, 13:14
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [12]
Середня школа [5]
Старша школа [11]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Психодіагностика » Середня школа

Методика Філіпса
Вік досліджуваного: з 10 років.
Процедура дослідження
Запитання тесту може зачитувати психолог або читає сам досліджуваний. На кожне запитання можна відповісти "так" або "ні".
Інструкція. Опитувальник містить запитання про те, як ви себе відчуваєте у школі. Намагайтеся відповідати щиро і правдиво, тут немає правильних чи неправильних, "добрих" або "поганих" відповідей. Над запитаннями довго не задумуйтеся. На аркуші для відповідей угорі запишіть своє ім'я, прізвище та клас. Відповідаючи на запитання, записуйте його номер і відповідь "+", якщо ви згодні з ним, або "-" - якщо не згодні.
Текст опитувальника
1. Чи важко тобі триматися на одному рівні з усім класом?
2. Ти хвилюєшся, коли вчитель має намір перевірити, чи знаєш ти матеріал?
З Тобі важко працювати в класі так, як цього вимагає вчитель?
4. Чи сниться тобі сердитий учитель, коли ти не знаєш уроку?
5. Траплялося, щоб хтось з класу бив тебе, завдав шкоди?
6. Тобі часто хочеться, щоб учитель не поспішав під час пояснення нового матеріалу, поки ти всього не зрозумієш?
7. Чи сильно ти хвилюєшся під час відповіді або виконання завдання?
8. Чи буває, що ти боїшся висловлюватися на уроці, щоб не зробити безглуздупомилку?
9. Чи тремтять коліна, коли тебе викликають відповідати?
10. Чи часто твої однокласники сміються над тобою, коли ви граєтесь?
11. Чи трапляється, що ти одержуєш нижчу оцінку, ніж сподівався?
12. Тебе хвилює, чи залишать тебе на повторний рік навчання?
13. Ти намагаєшся уникати ігор, у яких робиться вибір, тому що тебе, як правило, не вибирають?
14. Буває часом, що ти весь тремтиш, коли тебе викликають відповідати?
15. Чи часто у тебе виникає відчуття, що ніхто з однокласників не хоче робити те, що хочеш ти?
16. Чи сильно ти хвилюєшся перед тим як виконувати завдання?
17. Чи важко тобі отримувати оцінки, яких очікують від тебе батьки?
18. Ти боїшся іноді, що тобі стане погано у класі?
19. Чи будуть твої однокласники сміятися над тобою, якщо ти зробиш помилку під час відповіді?
20. Чи схожий ти на своїх однокласників?
21. Виконавши завдання, непоїшся, чи добре з ним справився?
22. Коли ти працюєш у класі, чи упевнений, що все добре запам'ятаєш?
23. Тобі сниться іноді, що ти не можеш відповісти на запитання вчителя?
24. Чи правда, що більшість учнів ставляться до тебе дружньо?
25. Ти працюєш старанніше, якщо знаєш, що результати твоєї роботи порівнюватимуться з результатами твоїх однокласників?
26. Чи часто ти мрієш про те, щоб менше хвилюватися, коли тебе запитують?
27. Чи боїшся ти часом вступати в суперечку?
28. Ти відчуваєш, що твоє серце починає сильно битися, коли вчитель говорить, що має намір перевірити твою готовність до уроку?
29. Коли ти отримуєш позитивні оцінки, чи думає хтось із твоїх друзів, що ти хочеш вислужитися?
30. Чи добре ти себе почуваєш з однокласниками, до яких іноді ставляться з особливою увагою?
31. Чи буває, що дехто в класі говорить те, що тебе зачіпає?
32. Як ти думаєш, чи втрачають добре ставлення однокласників ті учні, які не встигають у навчанні?
33. Чи схоже на те, що більшість твоїх однокласників не звертають на тебе увагу?
34. Чи часто ти боїшся виглядати безглуздо?
35. Чи задоволений ти ставленням до тебе вчителів?
36. Чи допомагає твоя мама в організації вечорів і шкільних свят, як інші мами твоїх однокласників?
37. Чи хвилювало тебе, що думають про тебе оточуючі?
38. Чи сподіваєшся ти в майбутньому вчитися краще, ніж раніше?
39. Ти вважаєш, що одягаєшся у школі так гарно, як і твої однокласники?
40. Чи часто ти, відповідаючи на уроці, замислюєшся, що думають про тебе в цей час інші?
41. Чи мають здібні учні особливі права, яких немає в інших?
42. Чи сердяться деякі з твоїх однокласників, коли тобі вдається бути кращим за них?
43. Ти задоволений тим, як до тебе ставляться однокласники?
44. Чи добре тобі, коли залишаєшся сам на сам з учителем?
45. Чи сміються твої однокласники іноді твої зовнішності і поведінки?
46. Чи думаєш ти, що турбуєшся про свої шкільні справи більше, ніж інші?
47. Якщо ти не можеш відповісти, коли тебе запитують, чи відчуваєш ти, що ось-ось розплачешся?
48. Чи думаєш увечері у ліжку іноді з неспокоєм про те, що буде завтра в школі?
49. Працюючи над важким завданням, чи відчуваєш ти часом, що абсолютно забув те, що добре знав раніше?
50. Чи тремтить злегка твоя рука, коли ти працюєш над завданням?
51. Чи відчуваєш ти, що починаєш нервувати, коли вчитель повідомляє про намір дати класу завдання?
52. Чи лякає тебе перевірка твоїх знань у школі?
53. Коли вчитель говорить, що має намір дати класу завдання, чи відчуваєш ти страх, що не впораєшся з ним?
54. Чи снилося тобі часом, що однокласники можуть зробити те, чого не можеш ти?
55. Коли вчитель пояснює матеріал, чи здається тобі, що однокласники розуміють його краще, ніж ти?
56. Чи думаєш ти дорогою до школи, що вчитель може дати класу перевірну роботу?
57. Коли ти виконуєш завдання, чи часто відчуваєш, що робиш це погано?
58. Чи тремтить злегка твоя рука, коли вчитель просить зробити завдання на дошці перед усім класом?

БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ

Прізвище, ім'я_______________ Вік______________

Дата _________________    Клас ________________     

Інструкція. На запитання відповідайте у кожній клітинці: якщо згодні — навпроти запитання ставите «+», якщо ні — відповідно «—».

 

 

1

6

11

16

21

26

31

36

41

46

51

56

2

7

12

17

22

27

32

37

42

47

52

57

3

8

13

18

23

28

33

38

43

48

53

58

4

9

14

19

24

29

34

39

44

49

54

 

5

10

15

20

25

30

35

40

45

50

55

 

КЛЮЧ ДО ЗАПИТАНЬ ТЕСТУ ШКІЛЬНОЇ ТРИВОЖНОСТІ

1 -

6 -

11 +

16 -

21 -

26 -

31 -

36 +

41 +

46 -

51 -

56 -

2 -

7 -

12 -

17 -

22 +

27 -

32 -

37 -

42 -

47 -

52 -

57 -

3 -

8 -

13 -

18 -

23 -

28 -

33 -

38 +

43 +

48 -

53 -

58 -

4 -

9 -

14 -

19 -

24 +

29 -

34 -

39 +

44 +

49 -

54 -

 

5 -

10 -

15 -

20 +

25 +

30 +

35 +

40 -

45 -

50 -

55 -

 

Обробка та інтерпретація результатів
Під час обробки результатів психолог виділяє запитання, відповіді на які не
збігаються з ключем тесту. Наприклад: на 58-ме запитання дитина відповіла
"так" , а в ключі цього запитання - відповідь "-". Відповіді, які не збігаються з
ключем, - це вияв тривожності.
 
Під час обробки підраховується:
• загальне число розбіжностей з даними, наведеними у ключі. Якщо воно
більше 50%, можна говорити про підвищену тривожність дитини, якщо більше
75% від загального числа запитань тесту - про високу тривожність;
• число збігів за кожним з восьми чинників тривожності, що виділяються в
тесті. Рівень тривожності визначається, як у першому випадку. Аналізується
загальний внутрішній емоційний стан школяра, який багато в чому визначається
наявністю певних тривожних чинників (синдромів) та їхньою кількістю.
 
     
 

Аналітична довідка за методикою вивчення шкільної тривожності Філліпса

Встановлено:

                   серед учнів______________ класу

Дата обстеження ____________________

Обстежено_________ осіб (за обліком______ ), у тому числі хлопчиків___   , дівчаток___

 

Усього

 %

Хлопчики

 %

Дівчатка

 %

Висока загальна тривожність

 

 

 

 

 

 

Підвищена загальна тривожність

 

 

 

 

 

 

Низька тривожність

 

 

 

 

 

 

 
 

Однак слід мати на увазі, що дуже низька тривожність може бути результатом активного витіснення особистістю своєї високої тривоги й бажання показати себе в кращому світлі. Вище за норму   _________ %, норма становить______________ %, нижче за норму _______%.

Синдромальний аналіз результатів

1.Загальна тривожність у школі — загальний емоційний стан дитини, пов'язаний з різни­ми формами її включення в життя школи. Висока тривожність відзначена в_____________________ (         %)учнів, підвищена —______________ % групи. Серед хлопчиків__________________ , серед дівчаткласу___________________________ .

2. Переживають соціальний стрес______         (           %) дітей. Це емоційний стан дитини, на тлі яко­го розвиваються його соціальні контакти (насамперед з однолітками). Серед хлопчиків цей показник__________ , серед дівчаток_________       .

3. Фрустрація потреби в досягненні успіху, тобто несприятливе психологічне тло, що не дозволяє дитині розвивати свої потреби в успіху, досягненні високого результату і т. д.,

відзначена в_____________________ (_______ %), причому серед хлопчиків___________, серед дівчаток_________________________ .

4. Високий страх самовираження відчувають _________% випробуваних,завищені показники в ___(____%), причому_________________________________________. Цим дітям вла­стиві негативні емоційні переживання ситуацій, пов'язаних з необхідністю саморозкрит­тя, пред'явлення себе іншим, демонстрації своїх істинних можливостей.

5. Страх ситуації перевірки знань виявлено у_ _______(_______%) групи, у тому числі_____ (__________________%) хлопчиків і____ (___ %) дівчаток. Це негативне відношення й переживання стану три­воги в ситуаціях перевірки (особливо публічної) знань, досягнень, можливостей.

6. Страх не відповідати очікуванням навколишніх відчувають______           (_____ %)групи. Джерело такого страху в несформованому в дитини вмінні оцінювати свої вчинки з погляду мо­ралі, що лежить в основі почуття відповідальності (формується в молодшому шкільно­му віці). Серед хлопчиків класу цей показник становить_________________ %, серед дівчаток_______  %. Ці діти орієнтовані на значимість інших в оцінці своїх результатів, вчинків і думок, а та­кож    тривожаться із приводу оцінок; можливий страх запізнення в школу.

7. Низький фізіологічний опір стресу — особливості психофізіологічної організації, що знижують пристосованість дитини до ситуацій стресогенного характеру, які підвищу­ють імовірність неадекватного, деструктивного реагування на тривожний фактор сере­довища. Ці характеристики властиві_______________________ (___ %) дітей, у тому числі_________________________.

8. Проблеми й страхи у відносинах з учителями — загальне негативне емоційне тло відно­син з дорослими в школі, що знижує рівень успішності дитини — виявлено у____ ___%

дітей (_________________________ _______ ).  В основі такого страху лежить страх зробити помилку й бути осміяним. Такі діти більш за все бояться відповідати у дошки, де проявляється їхня беззахисність. Деякі з них, можливо, панічно бояться помилитися при готуванні домашнього завдання, особливо під впливом педантичних батьків.

Висновки та рекомендації

1.Особливої уваги, підтримки за результатами даного тесту гостро потребують ____________________________________________________

 Ці діти становлять «гру­пу ризику». їх треба постійно зацікавлювати, підтримувати, виражати впевненість у їх­ньому успіху, можливостях. Щоб перебороти скутість, допомогти розслабитися дітям з високим і підвищеним рівнем шкільної тривожності, рекомендується проведення рух­ливих ігор, музичних і спортивних заходів, театралізованих спектаклів тощо.

2.Сприяти соціалізації, надавати допомогу у встановленні контактів з однолітками таким дітям, як ________________________________

відпрацьовувати поведінкові навички, підвищувати їхній рейтинг серед дітей класу, ство­рюючи ситуації успіху, якщо можливо, доручити відповідальну посаду в колективі.

3.Розвивати потребу в успіху, досягненні високого результату у таких дітей:___________________________________________________

Виходячи з їхніх інтересів і здібностей, давати доручення, обов'язково перевіряти виконання й хвалити перед всім класом, підкреслюючи найменше досягнення.

4.Переборювати страх самовираження _________________________________ _______________________________________ _______,

 використовуючи індивідуальні завдання (виступи пе­ред класом, участь у конкурсах, виконання доручень, пов'язаних із творчим підходом і проявом індивідуальності).

5.При проведенні фронтального опитування враховувати високий страх перевірки знань______________________________________________

Якщо це можливо, намагатися поменше викликати їх до дошки, даючи можливість пись­мової відповіді, тому що їхнє хвилювання може відбитися на успішності виконання за­вдання та значно знизити показник їх успішності.

6.У дітей з високим страхом не відповідати очікуванням навколишніх, можливо, є почут­тя провини, неповноцінності. Вони дуже гостро переживають негативну оцінку з боку оточуючих і швидко звикають до неї. Спілкування з______________________ ___________рекомендується будувати в більш м'якій, некритичній манері, усіляко підтримуючи їх і підвищуючи самооцінку. Хваліть при всіх, критикуйте дуже тактовно й наодинці.

 7.Такі діти, як _________________________________________________________________, що мають занижені показники опірності стресу, мають потребу в консультації педіатра. У них висока тривожність, імовірно, знаходить соматичні прояви. Можливо, необхід­ний курс масажу, відвідування басейну, загартовуючі процедури й загальнозміцнююча фітотерапія.

8.У м'якому, доброзичливому відношенні з вашого боку особливо є потреба в _____________________________________________________

.Важливе від­новлення й зміцнення довіри цих дітей до дорослого, щоб уникнути дезадаптивних про­цесів в умовах старшої школи. Ураховуйте також їхній високий страх відповіді у дошки, де вони почувають себе незахищеними.

9.В індивідів із занизькою тривожністю, а саме__________________________ ___________

можлива показна байдужність, встановлення психологічних захистів, активне витіснення страхів та тривоги. Необхідно всіляко будити активність, підкрес­лювати мотиваційні компоненти діяльності, а також формувати більш високу зацікав­леність у діяльності та її результатах, підвищувати почуття відповідальності через сис­тему виховних заході

Психолог ______________________________________

Категорія: Середня школа | Додав: annapodus (23.04.2016)
Переглядів: 8283 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz