Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Середа, 01.05.2024, 12:55
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [12]
Середня школа [5]
Старша школа [11]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Психодіагностика » Середня школа

Вивчення поведінки, настрою та емоційних станів

Прогностична функція діяльності психолога є дуже важливою для організації ефектив­ної взаємодії всіх учасників навчально-виховного процесу. Конфліктні відносини виника­ють досить часто, і це загалом нормальне явище. Важливо вміти керувати цим процесом та знаходити ефективні шляхи подолання конфліктів. Тест Томаса, адаптований Н. В. Гришиною, ідеально підходить для вирішення такої задачі у профілактичній та прогностичній ро­боті шкільної психологічної служби. Призначений для вивчення особистісної схильності до конфліктної поведінки.

До уваги шановних читачів представлені наступні розробки: індивідуальний бланк ме­тодики, бланк аналітичної довідки, що містить протокол дослідження та основу для побудо­ви групового поведінкового профілю.

Мета розробки: скоротити та полегшити процедуру діагностики, обробки та аналізу ре­зультатів; формалізувати та структурувати процес обліку даних, аналітичної роботи за резуль­татами методики, оптимізувати консультативно-методичну роботу з класними керівниками та іншими зацікавленими особами.

Індивідуальний бланк відповідей стандартизовано, що дозволяє оптимально використо­вувати час у процесі діагностики, спрощує процедуру тестування як дітям, так і досліднику.

Аналітична довідка містить дані про контингент досліджуваних, протокол дослідження, графічне зображення результатів тесту у вигляді діаграми та результативну частину. У про­токол навпроти кожного прізвища заносяться числові показники, що характеризують вира­ження того чи іншого способу реагування. На основі цих даних можна припустити, як кон­кретна людина поводитиметься у конфліктних ситуаціях. Для побудови групового профілю поведінки робляться математичні розрахунки, обчислюються Середньогрупові показники по кожному стилю реагування. Діаграма наочно демонструє, який зі способів вирішення конф­ліктної ситуації найбільш вірогідно обере група.

У заключній частині довідки дається коротенька характеристика кожного стилю, його пе­реваги та недоліки, прояви, способи застосування певного стилю поведінки у різних ситуаціях.

Використовується у консультативно-методичній, обліковій, корекційно - розвивальній, прогностичній та профілактичній діяльності шкільного психолога. Виконує просвітниць­ку місію, може бути основою для дискусії, для обговорення під час виховних годин, батьків­ських зборів, на засіданнях педагогічної ради та методичних об'єднань. Як основа для розроб­ки плану допомоги у конфліктних ситуаціях.

 

БЛАНК ВІДПОВІДЕЙ ДО МЕТОДИКИ ТОМАСА

Прізвище, ім'я ___________________________________

Дата_____________________________ Клас______

Інструкція: «На кожне запитання виберіть тільки один з варіантів відповідей і відмітьте у бланку букву відповіді («а» чи «б») зручним для вас способом».

1

А

Б

7

А

Б

13

А

Б

19

А

Б

25

А

Б

2

А

Б

8

А

Б

14

А

Б

20

А

Б

26

А

Б

3

А

Б

9

А

Б

15

А

Б

21

А

Б

27

А

Б

4

А

Б

10

А

Б

16

А

Б

22

А

Б

28

А

Б

5

А

Б

11

А

Б

17

А

Б

23

А

Б

29

А

Б

6

А

Б

12

А

Б

18

А

Б

24

А

Б

30

А

Б

С.=                        Сn.=                        К.=                          У.=                          П.=

Аналітична довідка і протокол вивчення стилів конфліктної поведінки

(за Томасом)

Дата______________________________ Клас_____

 

Брали участь___ (за списком___ ), з них хлопчиків____, дівчаток_____ .

 

Мета дослідження: визначити типові способи реагування учнів на конфліктні ситуації. Побудувати поведінковий профіль реагування групи в конфлікті. Методика дозволяє також оцінити ступінь адаптації кожного члена колективу до спільної спортивної діяльності.

ПРОТОКОЛ ДОСЛІДЖЕННЯ

№       з/п

      Прізвища учнів

Суперництво

Співпраця

Компроміс

Уникання

Пристосування

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

11

 

 

 

 

 

 

12

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

17

 

 

 

 

 

 

18

 

 

 

 

 

 

19

 

 

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

21

 

 

 

 

 

 

22

 

 

 

 

 

 

23

 

 

 

 

 

 

24

 

 

 

 

 

 

25

 

 

 

 

 

 

26

 

 

 

 

 

 

27

 

 

 

 

 

 

28

 

 

 

 

 

 

29

 

 

 

 

 

 

30

 

 

 

 

 

 

Середнє

 

 

 

 

 

 
 

Поведінковий профіль класу

10-----------------------------------------------------------------

9-----------------------------------------------------------------

8-----------------------------------------------------------------

7-----------------------------------------------------------------     

6-----------------------------------------------------------------

5-----------------------------------------------------------------

4-----------------------------------------------------------------

З-----------------------------------------------------------------     

2-----------------------------------------------------------------

І----------------------------------------------------------- ------     

0-----------------------------------------------------------------

Суперництво Співпраця Компроміс Уникання Пристосування

Суперництво — прагнення домогтися своїх інтересів на шкоду інтересам інших — яскраво

виражене у_____________________ (____ %) групи. Це лідери по своїй натурі.

Причому серед хлопчиків________________ , дівчатка___________________ .

Такі люди завжди активні, ідуть власним шляхом, їх не цікавить думка інших. Вони бе­руть на себе повну відповідальність за наслідки своїх дій, внутрішньо переконані у своїй пра­воті. Стиль конкуренції оптимальний у критичних ситуаціях, коли необхідно швидко прий­няти рішення. Такий стиль вважається ефективним, коли людина має певну владу, знає, що її рішення правильне, і має можливість наполягати на ньому.

Стиль співробітництва визначає прагнення до альтернативи, що влаштовує обидві кон­фліктуючі сторони. Переважає у_____________________________ (___ _%).

Причому_____________________________________________________________ .

Дотримуючись такого стилю, ці люди беруть активну участь у вирішенні конфлікту і від­стоюють свої інтереси, але при цьому намагаються співпрацювати з опонентом.

Використання стилю співробітництва із самого початку подовжує конфлікт, оскіль­ки відразу висуваються й обговорюються потреби, турботи й інтереси обох сторін. При цьо­му необхідно не пошкодувати часу на уточнення прихованих потреб та інтересів кожного й розробці способів задоволення їхніх істинних бажань.

Стиль компромісу реалізується коли кожна сторона здатна пожертвувати чимось заради спільної справи. Сторони задовольняють свої інтереси лише частково, обмінюючись поступ­ками й «торгуючись». У порівнянні зі співробітництвом компроміс досягається на більш по­верхневому рівні. Така поведінка в ситуаціях конфлікту дозволяє виробити тимчасове взає­мовигідне рішення й зберегти взаємини. Стиль компромісу переважає в_____________________________________________________

Уникання використовується коли людина не готова, не може або не хоче відстоюва­ти свої права і з ким-небудь співпрацювати для вироблення спільного рішення, або просто ухиляється від вирішення конфлікту. Можливо, при цьому почуває себе неправою. Таке по­водження в конфліктній ситуації, швидше за все, властиве____________________________________________________________ .

Ці учні просто відштовхують від себе проблему, не вживаючи нічого для її вирішення.

Стиль пристосування — людина діє разом з іншими, на шкоду своїм інтересам, не нама­гаючись їх відстоювати. Такий стиль поводження відповідно до анкети переважає в __________________________________________________________

 

Цим людям властивий конформізм. Для них важливіше зберегти мир, або вони усвідом­люють те, що в них мало шансів перемогти. Однак такий стиль неприйнятний, коли людина почуває, що уступає в чомусь дуже важливому для нього й відчуває моральний дискомфорт.

 Психолог ___________________________________

Категорія: Середня школа | Додав: annapodus (06.04.2016)
Переглядів: 641 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz