Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 02.05.2024, 16:57
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [1]
Середня школа [5]
Старша школа [4]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Тренінги » Середня школа

Тренінгове заняття для учнів 7 класів

ЕМПАТІЯ - ОСНОВА ВЗАЄМОДІЇ

 

тренінгове заняття для учнів 7 класів

Для того, щоб почуватись успішною людиною, реалізуватися в навчанні та особистих взаєминах, підлітку необхідно навчитися конструктивної взаємодії як з однолітками, так із дорослими. Уміння виявляти емпатію - це крок до конструктивних взаємин, що сприятимуть розвитку особистості.

МЕТА: розвиток у підлітків навичок рефлексії та емпатії, почуття поваги до  емоційного світу кожної людини, вміння довіряти; виховання позитивного ставлення до процесу навчання як до творчої співпраці з викладачем; формування навичок конструктивного спілкування, групової взаємодії; допомога підліткам через емпатію краще зрозуміти світ дорослої людини, зокрема вчителя.

План

  1. Розподіл на групи. Прийняття правил  взаємодії.
  2. Актуалізація досвіду.
  3. Ознайомлення з поняттям емпатії та її ролі в людських взаєминах.
  4. Робота в групах. Аналіз окресленої психологом ситуації.
  5. Вправа «Світ моїх емоцій».
  6. Робота у групах. Ситуація «Молодий вчитель».
  7. Робота у групах. Вправа «Сформуй речення».
  8. Підбиття підсумків заняття. Мультфільм «Емпатія». Рефлексія.

Хід роботи

1.  Розподіл на групи. Прийняття правил взаємодії.

Мета: організація інтерактивної роботи в класі.

 

2. Актуалізація досвіду.

Мета: формування внутрішньої мотивації до процесу взаємодії в системі «дитина -дорослий».

- Від кого залежить те, щоб перебування у школі приносило більше задоволення?

Психолог підводить дітей до усвідомлення важливості їхньої ролі в покращенні сприймання навчального процесу.

Дітям пропонують змінити установку з «я мушу ходити до школи, тому що ...» на установку - «я хочу ходити до школи, тому що...» Також дають установку на розвиток тих якостей, яких, на думку учнів, бракує світові.

3. Ознайомлення з поняттям емпатії та її ролі у людських взаєминах.

Емпатія – це можливість однієї людини відчути іншого, повністю увійти в його становище. Це здатність побачити світ іншими очима і обдумати, як свою, чужу точку зору. Щось схоже на елементарне співчуття, але набагато глибше і міцніше. Справжня емпатія – це одна емоційна хвиля з будь-яким співрозмовником. 

Емпа́тія (англ. empathy від (грец. patho) — співпереживання) — розуміння відносин, почуттівпсихічних станів іншої особи в формі співпереживання.

Слово «емпатія» походить від римського «patho», що означає глибоке, сильне, чутливе почуття (відчуття), близьке до страждання. Префікс «ем» означає спрямований (скерований) усередину.

Здатність уявити себе на місці іншого, відчути (хоча б приблизно) те, що відчуває інша людина в певній ситуації, дає нам змогу краще розуміти одне одного.

4. Робота в группах. Аналіз окресленої психологом ситуації.

Мета: розвиток відчуття відповідальності за створення певної емоційної атмосфери у класному колективі, формування уявлення про вплив емпатії як на взаємини між  людьми, так і на їхній розвиток, формування навичок групової взаємодії, профілактика шкільної дезадаптації.


Завдання для роботі у групах: проаналізувати ситуацію та відповісти на запитання.

 

Ситуація 1. «Новенький у класі»

Вияви та наслідки відсутності емпатії в учнів  7 класу, в який прийшов новенький.

1. Які взаємини складуться між учнем та його однолітками, якщо учні не виявлять емпатії до нього (не уявлять себе на його місці, не співпереживатимуть йому)?

2. Що станеться?

3. Як почуватиметься хлопчина у класі?

4. Чи є в нього змога розкрити себе, реалізуватися у спілкуванні з однокласниками?

5. Чи вплине це на його самооцінку?

6. Як може вплинути цей досвід на майбутнє молодої людини?


 

Ситуація 2 «Новенький у класі»

Довіра та прийняття.

Ми такі, як і ти, але всі ми різні. Ми маємо свої чесноти, але у всіх нас є вади. Ми бажаємо тобі..., ми віримо, що ти....

- Які якості характеру необхідні учням, щоб допомогти новенькому адаптуватися, сформувати ділові, приятельські, дружні взаємини?

- Чому іноді комусь необхідно виявити мужність для того, щоб допомогти однокласнику?

Обговорення. Висновки.

 

 

5. Вправа «Світ моїх емоцій»

Учням пропонують уявити себе дорослими людьми, які викладають різні предмети у школі. Діти обирають собі предмети, які вони нібито викладають, по черзі називають психологу свій фах, після чого відповідають на запитання вправи «Світ моїх емоцій» з позиції дорослих фахівців, якими вони себе уявляли. Ця вправа сприяє розвитку емпатії.

  1. Мені добре, коли...
  2. Мені сумно, коли...
  3. Я почуваюся незручно, коли...
  4. Я гніваюся, коли…
  5. Я невпевнений, коли...
  6. Я соромлюся, коли...
  7. Мені радісно, коли...

3. Я пишаюся собою, коли...

9. Мені страшно, коли....

10.Я хвилююся, коли ....

11.Я почуваюся хоробрим, коли...

12.Я відчуваю натхнення, коли...

ІЗ. Мені неприємно, коли...

14.Я відчуваю відразу, коли...

15.Я відчуваю збентеження, коли..

16.Я ображаюся, коли...

17.Я щасливий, коли...

ІЗ.Мені приємно, коли...

19.Я почуваюся роздратованим, коли...

20.Я хочу плакати, коли...

 

6.Робота у групах. Ситуація «Молодий вчитель».

Розповідь про молодого вчителя, який уперше в житті йде викладати свій улюблений предмет до 7 - го класу. Що саме радять йому старші колеги? У чому розходяться думки старших учителів та учнів класу щодо стилю спілкування молодого вчителя?

 Завдання групам - відповісти на такі запитання:

- Якщо кожен учитель на уроках буде м'яким, жартівливим, постійно переходитеме на побутові теми, намагатиметься подобатися учням і менше уваги приділяти діловій співпраці, то :

1.Як учні зазвичай поводитимуться під час уроку? Чому?

2.Чим досягне вчитель мети - допомогти дітям опанувати знання, уміння, навички з цього предмета? Чому?

3.Чи сприятимуть такі взаємини розвитку вольової самодисципліни учня, без якої неможливо досягти успіху в жодної професії. Чому?

4.Чи опанують учні навички ділового (можливо, офіційного) спілкування , такі необхідні в дорослому житті? Чому?
5. Сприяти появі в учневі думки про необхідність доброзичливої вимогливості у спілкуванні з учнями на уроці.

 

 

7.Робота у группах. Вправа «Сформуй речення»

Психолог робить підсумок сказаного дітьми та пропонує уважно розглянути схеми речень із пропущеними словами, які написані на дошці.

Завдання – заповнити пропуски, створити справжні речення.

Учитель не тільки..., а й....

Учитель не..., а й...

Учень не тільки..., а й...

Учень не тільки..., а й ...

Завдання сприяє подоланню стереотипів уявлення, розвиває навички емпатії.

 

8. Підсумок. Мультфільм «Емпатія». Рефлексія.

 

 

 

Категорія: Середня школа | Додав: annapodus (03.04.2016)
Переглядів: 1928 | Коментарі: 1 | Теги: емпатія | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
avatar
0
1 annapodus • 15:14, 19.11.2016
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz