Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 02.05.2024, 21:20
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [1]
Середня школа [5]
Старша школа [4]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Тренінги » Старша школа

Права людини

Тренінг «Права людини в освітньому просторі»

1. Знайомство. Вправа «Ти – супер!» 

2. Домовленості групи (правила роботи в групі). 

3. Очікування «Знаю-хочу знати-дізнався(-лася)». Учні на стікерах пишуть, що вони знають з теми "Права людини" та що хочуть дізнатися. Стікери прикріплюють на дошку. В кінці заняття діти пишуть про що вони сьогодні дізналися, чи справдились їх очікування від заняття.

 

 

4. Актуалізація. Що таке права людини?

Відеоролик «Історія права людини»

https://www.youtube.com/watch?v=hxad0Shovl8&t=57s

 

5. Вправа «Бінго»

Час виконання 60 хвилин

Цілі

• Отримати знання щодо універсальних прав людини та того, що вони в рівній мірі стосуються кожної людини на світі

 • Розвинути навички слухання та критичного мислення

• Розвинути повагу по відношенню до інших людей та їхніх поглядів

 Матеріали

 • По одній копії аркуша із запитаннями та по одній ручці на кожного учасника

• Папір для фліпчарту та маркери

 Підготовка

 • Зробіть копію списку запитань на великому аркуші паперу або папері для фліпчарту.

• Ознайомтеся з основними правами, занесеними до списку Загальної декларації прав людини

Інструкції

 1. Роздайте аркуші із запитаннями та ручки.

2. Поясніть, що кожен учасник повинен знайти партнера і поставити йому одне з запитань. Необхідно записати ключові слова відповіді під відповідним запитанням.

3. Після цього пари розходяться та шукають собі нових партнерів.

 4. Мета гри — не просто відповісти на всі запитання, але отримати відповіді від різних людей.

5. Хто першим заповнить таблицю, кричить «Бінго!». Цей учасник є переможцем.

6. Перейдіть до дискусії. Візьміть перше запитання та попросіть учасників по черзі поділитися відповіддю, яку вони отримали. Запишіть ключові слова на фліпчарті. На цьому етапі дозвольте учасникам робити короткі коментарі.

 7. Коли таблиця на фліпчарті готова, обговоріть відповіді на кожне запитання більш детально.

Дебрифінг та оцінка

• Чи всі запитання стосувалися прав людини? Яких прав?

 • На які запитання було відповідати найскладніше? Чому?

 • Яке запитання було найбільш суперечливим? Чому права взагалі суперечливі?

 • Звідки учасники отримали цю інформацію про права людини та їхні порушення? Чи вони довіряють джерелам цієї інформації?

 

Матеріали для розповсюдження. Запитання для опитування

 

Назва документу, що декларує

права людини

 

 

 

 

Особливе право, яке повинні

мати всі діти

 

Пісня / фільм / книга про права

людини

 

Право, якого в твоїй країні

позбавлені певні люди

 

 

 

 

Право людини, якого позбавили

тебе особисто

 

Організація, яка бореться за

права людини

 

Обов’язок, який ми всі маємо по

відношенню до своїх людських

прав

 

 

 

Приклад дискримінації

Право, якого іноді позбавляють

жінок

 

Людина, яка бореться за права

людини

 

 

 

 

 

Порушення права на життя

 

 

 

 

 

Приклад того, як чиєсь право на

недоторканість особистого життя

 

Право людини, якого часто

позбавляють молодих людей

 

Група людей у твоїй країні, чию

свободу від дискримінації часто

порушують

 

 

 

 

Приклад порушення права

на безпечне навколишнє

середовище у твоєму суспільстві

 

Поради фасилітатору Ви можете не вагаючись замінити будь-яке запитання на інше, щоб адаптувати вправу до інтересів та рівня вашої групи.

Коли ви будете записувати відповіді учасників, записуйте тільки ключові слова. Таблиця на фліпчарті повинна потім допомогти провести дискусію. Після кожного запитання коротко розберіть усі уточнюючі запитаннями або відмінні інтерпретації. Занотовуйте проблеми, що вимагають більш глибокого розгляду, та залиште їх на кінець вправи.

Цілком можливо, що учасники наводитимуть приклади, про які ви можете не знати, або тому що вони нечіткі, або тому що є особистими. Це не має значення. Неможливо все знати! Ви можете спитати учасників, звідки у них та чи інша інформація, та обговорити, чи вона є достеменною і чи слід їй довіряти. Це дійсно хороша можливість підштовхнути учасників до критичного мислення щодо отримуваної інформації в принципі.

Деякі відповіді будуть суперечливими. Наприклад, хтось може сказати, що аборт є позбавленням людини права на життя. Деякі учасники можуть дуже завзято підтримувати цю думку; інші можуть так само завзято не погоджуватися з нею. Перший повчальний момент — це те, що дуже важливо вміти розглянути питання з усіх боків: спробуйте встановити, чому люди дотримуються саме цієї думки. Які б не були відмінності у поглядах та інтерпретації прав, люди завжди повинні ставитися до поглядів, відмінних від їхніх власних, з повагою. Можна не погоджуватися з точкою зору іншої людини, але необхідно в будь-якому разі поважати цю людину.

Другий повчальний момент — це те, що ми повинні знати права людини, тому що вони важливі для всіх нас, вони постійно еволюціонують, і точка зору кожного необхідна для того, щоб осмислити значення прав. Не визначено абсолютно чітко раз і на завжди, як їх треба інтерпретувати та застосовувати; їх час від часу необхідно піддавати переоцінці та вдосконаленню. Тому кожен несе відповідальність за свою участь у процесі підтримки та захисту прав людини.

Пропозиції щодо виконання подальших дій

Візьміть одну або кілька відповідей, що викликали протиріччя, та обговоріть існуючі дилеми з реального життя, намагаючись паралельно виробити відчуття культури та поваги до прав людини.

 

КОМПАС — Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді - Рада Європи

  1. Підбиття підсумків (прийом «Завершення рішення»).

  Тренер демонструє учасникам записані на екрані за допомогою компютера чотири незавершених речень, які учасники продовжують:

  • Я дізнався, що …
  • Мене здивувало, що …
  • Мені сподобалося, що …
  • Можливо, було б краще, якби …
  1. Відеоролик «Захищай свої права та права інших»

https://www.youtube.com/watch?v=WQfn1wYga4s&t=107s

 

Категорія: Старша школа | Додав: annapodus (05.11.2020)
Переглядів: 211 | Теги: права людини в освітньому просторі | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz