Сайт Подус Ганни Миколаївни
практичного психолога КЗ "Великобурлуцький ліцей"


Головна | Реєстрація | Вхід
Четвер, 02.05.2024, 21:04
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Початкова школа [1]
Середня школа [5]
Старша школа [4]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 57
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Корисні посилання
Головна » Статті » Тренінги » Старша школа

Тренінгове заняття

Мета: навчити старшокласників норм толерантних взаємин у групі, суспільстві. Завдання:

1. Допомогти учасникам зроуміти поняття толерантності.

2. Показати можливість діагностики толерантного та інтолерантного розвитку особистості.

3. Визначити межі своєї толерантності.

4. Сприяти толерантним взаєминам у колективі.

Форми і методи роботи: обговорення, дискусія, мозковий штурм, рольова гра.

Тривалість тренінгу - 2 годи ни.

  1. Вступна частина

Я толерантний:

...у мене багато друзів
... мене поважають
...мене визнають
...я завжди бажаний
...поруч зі мною людям комфортно
...я маю свою думку, але й поважаю Вашу

Я толерантний, адже...

...я іду в ногу з часом
...я перспективний
...моє життя барвисте
...я не створюю стін, я будую мости
...я сам будую своє майбутнє

Тренер інформує про те, що таке тренінг, чим він відрізняється від інших норм навчання. Прстановка мети і завдань. Оголошення регламенту роботи. Пропозиція правил роботи на тренінгу та їх обговорення в групі.

Тривалість - 5 хвилин.

2. Знайомство

          Запропонувати учасникам написати на бейджику своє «тренінгове» ім’я, намалювати якийсь символ (квітку, сонечко, усмішку тощо). Потім учасники двома-трьома реченнями презентують себе, називаючи своє ім 'я та пояснюючи, що для них означає обраний символ.

Вправа « Сніжний ковалок».

Учасники сидять у колі. Тренер пропонує одному учаснику назвати своє ім'я, наступний по колу називає ім'я попереднього учасника і своє. Кожен наступний називає імена всіх попередніх і додає своє. Отже, останній учасник має назвати імена всіх учасників і закінчити своїм. Тривалість -15 хвилин.

3. Основна частина

Засвоєння поняття толерантності.

Тренер пропонує учасникам написати в зошиті або на аркуші паперу значення слова «толерантність». Сформулювати визначання толерантності слід так, як його розуміє кожен. Наприкінці тренінгу група повернеться до цих визначень з метою аналізу роботи виконаної на тренінгу.

Запропонувати комусь зачитати своє визначення. Порівняти 2-3 визначення. Вказати на спільне і відмінне. Акцентувати увагу на різні аспекти одного терміна.

Тренер дає наукове визначення толерантності.

 Інформація для тренера.

Слово «толерантність» походить від латинського tоlегаnсе – стійкість, витривалість. Аналог у російській - терпимість, терпиме ставлення до інших. Тренер має пояснити нюанси поняття в різних мовах, поширеність поняття у різних сферах людської діяльності.

Аспекти толерантності:

  1. Співпраця, дух партнерства.
  2. Готовність прйняти чужу думку.
  3. Повага людської гідності.
  4. Повага до прав інших.
  5. Прийняття іншого таким, який він є.
  6. Уміння поставити себе на місце іншого.
  7. Повага до права бути іншим.
  8. Визнання того, що всі люди різні і кожна людина особлива.
  9. Визнання рівності інших.

    10. Відмова від домінування, заподіяння шкоди й насилля іншим людям.

Аркуші з визначенням можна прикріпити на дошці. Тренер запрошує всіх до
обговорення визначень толерантності. Що група вважає найважливішим? Чому?

Для обговорення можна запропонувати вправу «Чарівна крамниця». Ведучий прпонує учасникам «купувати» певний аспект толерантності в обмін на якусь зі своїх рис або чеснот. Тривалість - 20 хвилин.

Емблема толерантності.

Робота в мікрогрупах по 4 - 5 осіб.

Мікрогрупам пропонують зобразити на аркушах ватману емблему толерантності й прокоментував її. Ведучий прикріплює на дошці або стіні в міру їхнього надходження і пропонує визначити, які з емблем можна помістити на обкладинку книги, прапор тощо.

Тривалість 15 - 20 хвилин.

 

Діагностика толерантної особистості

Тренер роздає учасникам бланки опитувальника.

Опитувальник

Риси толерантної особистості

А

Б

1

Терпіння

 

 

2

Поблажливість

 

 

3

Терпимість до відмінностей

 

 

4

Доброзичливість

 

 

5

Поблажливе ставлення до інших

 

 

6

Уміння поставити себе на місце іншої людини

 

 

7

Здатність до співпереживання

 

 

8

Альтруїзм

 

 

9

Гуманізм

 

 

10

Уміння вислухати

 

 

Інструкція. Заповнюючи цей опитувальник, ви можете закріпити своє уявлення про толерантну особистість, продіагностувати себе (чи толерантна ви людина), а також порівняти уявлення кожного члена групи з уявленням групи про толерантну особистість.

Цей бланк залишиться у вас, і про результати діагностики ніхто, крім вас не дізнається.

З перелічених рис толерантної особистості виберіть три, які, у вас яскраво виражені. У колонку А навпроти цих рис поставте знак «+». Потім виберіть три риси, які, на ваш погляд, мають обовязково бути в ідеальної толерантної особистості й навпроти цих якостей також поставте знак «+» у колонку Б.

Потім тренер заповнює попередньо підготовлений бланк опитувальника, прикріплений до дошки. Для цього він просить підвести руки тих, у кого у колонці Б позначено першу риску. Кількість відповідей заносять у стовпчик бланка і записують на дошці. Так підраховують бали за кожною колонкою.

Обговорення.

4. Заключна частина.

Категорія: Старша школа | Додав: annapodus (03.04.2016)
Переглядів: 408 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024 | uCoz